جلسه شورای مسکن ملی شهرستان فردوس با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی و چند تن از مدیران ادارات کل استان و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

فرماندار شهرستان فردوس، با اشاره به پیشرو بودن شهرستان در نهضت ملی مسکن، گفت: «هر پنج‌شنبه جلسه شورای مسکن و بازدید از مجموعه نهضت ملی مسکن در شهرستان انجام می‌شود».

روشن، افزود: «همچنین میز خدمتی با متقاضیان طرح مسکن ملی برگزار کرده‌ایم که جایگاه این طرح برای آن‌ها مشخص گردید».

وی، با بیان اینکه مقدمات یک تحول بزرگ در شهرستان فراهم شده است، تصریح کرد: «کار عملیاتی ساخت واحدها نیز آغاز شده و ساختار طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان یک ساختار آماده است که با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط استانی می‌توانیم تا پایان سال جاری حداقل ۵۰۰ واحد را تحویل دهیم».

الحاق سایت ۱۵۰ هکتاری مسکن ملی به شهر فردوس

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، در جلسه شورای مسکن شهرستان فردوس، با اشاره به روند افزایشی متقاضیان مسکن ملی در فردوس، افزود: «استعلامات الحاق یک سایت ۱۵۰ هکتاری به این شهر انجام شده که برگزاری کمیته فنی آن در هفته آینده را پیگیری می‌کنیم».

مودی، با بیان اینکه سایت ۱۷ هکتاری فردوس پیشرفت مناسبی دارد، گفت: «ساخت‌وسازها در این سایت شروع شده و طرح تفکیکی و آماده‌سازی سایت ۷۵ هکتاری فردوس نیز در حال تهیه است؛ همچنین سایت ۳۸ هکتاری شهر اسلامیه دارای طرح تفکیکی و آماده‌سازی بوده و مجری آن مؤسسه بسیج است».

حدود ۲ هزار قطعه کسری زمین در فردوس

کارشناس اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، در جلسه شورای مسکن شهرستان فردوس، با بیان اینکه تعداد ثبت‌نامی‌ها در شهر فردوس ۶ هزار و ۱۹۸ نفر است، افزود: «از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۶ نفر تأیید نهایی شده‌اند و به هزار و ۴۶۷ نفر زمین واگذار شده است».

کارشناس اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی-724press.com

دزگی، با اشاره به اینکه بر اساس تعداد تأیید نهایی و تشکیل پرونده انجام شده حدود هزار و ۹۰ قطعه کسری زمین وجود دارد، ادامه داد: «با ارسال پیامک مجدد به تمام ثبت‌نام‌کنندگانی که مراجعه نکرده‌اند این تعداد افزایش خواهد یافت».

وی، اظهار داشت: «در شهر فردوس تا به الان هزار و ۱۵۱ واحد اخذ پروانه، ۲۹۷ واحد فونداسیون و ۲۸۴ واحد اسکلت، ۱۲۷ واحد صفر کاری و ۱۵۴ واحد نازک‌کاری انجام شده است».

کارشناس اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، با بیان اینکه در به‌طورکلی کمبود زمین در شهر فردوس حدود ۲ تا ۳ هزار قطعه است، افزود: «مشکل موجود در سایت ۷۵ هکتاری این شهر در اجرای فاز ۲ است».

کارشناس اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار ۷۲۴پرس، گفت: «از اهم مصوبات شورای مسکن امروز، تحویل طرح‌های فاز ۲ سایت‌های باقی‌مانده تا پایان مردادماه سال جاری به دستگاه‌های خدماتی و شهرداری‌ها و انجام پیگیری‌های لازم دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و برق و گاز برای اجرای شبکه‌های اصلی در معابر اصلی سایت‌های نهضت ملی مسکن ظرف ۲ ماه آینده، بود».

جزای نقدی برای متخلفان رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در فردوس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی-724press.com

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، در جلسه شورای مسکن شهرستان فردوس، با اشاره به مشکل اساسی نخاله‌های ساختمانی در فردوس، اظهار داشت: «شهرداری باید در خصوص رعایت حریم معابر شهری برای ارائه طرح جریمه‌های نقدی عاملان ساخت‌وساز که دست به رهاسازی و دپوی نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر می‌زنند، اقدام کند».

مسیر رودخانه در دل سایت مسکن ملی اسلامیه

شهردار اسلامیه، در جلسه شورای مسکن ملی شهرستان فردوس، با اشاره به مشکل‌آفرینی عبور مسیر رودخانه از داخل سایت نهضت ملی مسکن، گفت: «شیب ۳۲ هکتار سایت به سمت اسلامیه بوده که برای آن خروجی‌ای پیش‌بینی نشده است».

شهردار اسلامیه-724press.com

رئیس شورای شهر اسلامیه، در گفت‌وگو با خبرنگار ۷۲۴پرس، گفت: «در بحث پرداخت وام ساخت‌وساز مسکن ملی در اسلامیه با مشکل روبه‌رو بودیم و تا به الان متقاضیان با هزینه شخصی پیش رفته‌اند؛ اما این مسئله مشکل‌گشایی شده است؛ در مورد عبور مسیر رودخانه از میانه سایت مسکن ملی باید بگویم این موضوع از سوی اداره آب منطقه‌ای شهرستان استعلام شده بوده که گویا در کارشناسی‌های صورت‌گرفته رؤیت نشده است».

۱۳۷ قطعه زمین برای نهضت ملی مسکن در باغستان

شهردار باغستان، در جلسه شورای مسکن شهرستان فردوس، با اشاره به طرح تفکیکی ۱۳ هکتاری، گفت: «۱۳۷ قطعه برای نهضت ملی مسکن درنظر گرفته شده و ما منتظر جلسه نهایی هستیم».

شهردار باغستان-724press.com

پورعیدی، با بیان اینکه مکاتبات ۴۶ هکتار زمین قبل از واگذاری به سپاه برای حل مشکلات آن انجام شده است، افزود: «الحاق این سایت برای باغستان نیاز بوده و جزء طرح توسعه است؛ چراکه هنوز یک ماه از حل مشکل کد شهری باغستان می‌گذرد و با ابلاغ انجام ثبت‌نام تعداد متقاضیان افزایش خواهد یافت».

شهردار باغستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ۷۲۴پرس، گفت: «در بحث ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در باغستان با مشکل ثبت آدرس روبه‌رو بودیم؛ چراکه بعد از گذشت ۳ سال از شهر شدن باغستان، در سامانه وزارت راه‌وشهرسازی به عنوان دهستان ثبت بوده که این مسئله را با کمک مدیرکل سابق راه‌وشهرسازی خراسان جنوبی حل کردیم».

واگذاری ۲۰۲ قطعه زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت شهرستان فردوس

مراسم واگذاری ۲۰۲ قطعه زمین به متقاضیان جوانی جمعیت در شهرستان فردوس با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی و چند تن از مدیران ادارات کل استان و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، با اشاره به وجود ۲۰۲ متقاضی واجد شرایط طرح جوانی جمعیت در شهرستان فردوس، افزود: «از این تعداد برای ۱۵۰ نفر زمین تهیه شده و زمینی که در این قانون واگذار می‌گردد رایگان است».

عباس‌زاده، در خصوص نکات مهم قانون طرح جوانی جمعیت، تصریح کرد: «بر اساس این قانون تأمین هزینه آماده‌سازی زمین بر عهده خانواده‌ها بوده که به قیمت کارشناسی شده روز، قابل واگذاری است».

جلسه شورای مسکن ملی شهرستان فردوس۲-724press.com

وی، با بیان اینکه این مبلغ در حال چیزی حدود ۱۲۰ میلیون تومان است، اظهار داشت: «پرداخت این مبلغ بعد از ۲ سال تنفس شروع شده و به‌صورت اقساط ۸ساله است».

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، افزود: «سند این زمین‌ها ۳ دانگ به نام آقا و ۳ دانگ به نام خانم زده می‌شود و کسانی که دارای ۴ فرزند به بالا هستند از پرداخت هزینهٔ آماده‌سازی زمین معاف هستند».

عباس‌زاده، با اشاره به اینکه واگذاری این زمین‌ها بدون شرط ساخت بوده و می‌توان آن را خریدوفروش کرد، گفت: «متقاضیان طرح جوانی جمعیت می‌توانند وام ۵۵۰ میلیون‌تومانی نهضت ملی مسکن را نیز دریافت کنند».

تکمیل سالن ورزشی جوادالائمه، تعیین تکلیف شود

ستاد بازآفرینی شهرستان فردوس با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی و چند تن از مدیران ادارات کل استان و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، گفت: «تکمیل سالن ورزشی منطقه جوادالائمه فردوس و ساماندهی بافت محله‌ای این منطقه باید تا پایان سال جاری تعیین تکلیف شوند».

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، در جلسه ستاد بازآفرینی شهری فردوس، با اشاره به انجام بازآفرینی در ۲ مرحله، افزود: «بیش از ۲۷ هکتار محدوده مصوب وجود دارد که ۵ هزار نفر جمعیت را پوشش می‌دهد».

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی-724press.com

علیزاده، اظهار داشت: «در بحث پروژه‌های بازآفرینی شهری فردوس تا به الان ۶ میلیارد و ۴۴۴ میلیون تومان هزینه شده است».

محله تاریخی سردشت را هم ببینید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی، در جلسه ستاد بازآفرینی شهری فردوس، با تأکید بر توجه و دیده‌شدن محله تاریخی «سردشت»، افزود: «۱٫۵ هکتار زمین این محله به‌خاطر ارزش تاریخی باید رهاسازی شود».

شاه‌وردی، اظهار داشت: «محله سردشت بناهای تاریخی‌ای دارد که اگر معابر آن احصاء شود و به شأن مکان خود برگردد، ضمن گسترش فعالیت‌های گردشگری این منطقه، فرصت شغلی برای مالکان بناهای آن نیز فراهم خواهدشد».

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی-724press.com

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار ۷۲۴پرس، گفت: «میراث‌فرهنگی با مشارکت شهرداری بیش از چند میلیارد تومان در فاز ۱ پارک تون هزینه کرده و برای تأمین هزینه‌های اجرای فاز ۲ و ۳ در اعتبارات سال ۱۴۰۲ نیز درخواست خود را به وزارتخانه داده‌ایم».

شاه‌وردی، با اشاره به احیای «دیوار ارگ تون» افزود: «برای تأمین برق محله سردشت در سال جاری بالغ‌بر یک میلیارد تومان هزینه شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد برگشت مالکین خانه‌های این محله باشیم تا بتوانیم از کمک‌های اداره کل راه و شهرسازی و کمک خود مردم برای مرمت این محله بهره‌مند شویم».