جورج برنارد شاو می‌گوید هیچ عشقی صادقانه‌تر از عشق به غذا نیست! اما چه غذایی خوشمزه‌ترین است؟ کدام غذا بهترین است؟ در این مطلب به معرفی ۲۳ غذای برتر دنیا را پرداخته‌ایم.

۲۳. خرچنگ با سس سیر و کره، هند

این وعده‌ی خوشمزه‌ی ساده با یک خرچنگ بزرگ غوطه‌ور در سس سیر و کره درست شده که این سس از هر گوشه و کنار آن تراوش می‌کند و به خوبی روی گوشت آن را فراگرفته است.

۲۲. چمپ، ایرلند

چمپ راحت‌تر از نوشیدنی خورده می‌شود. این غذا از پوره‌ی سیب زمینی، پیازچه، کره، نمک و فلفل تشکیل شده است. چمپ بهترین چاشنی برای هر نوع گوشت و ماهی است.

۲۱.لازانیا، ایتالیا

این غذا دومین غذای ایتالیایی بعد از پیتزا در فهرست ما است. لازانیا با ورقه‌های پاستا، سس گوجه فرنگی و گوشت چرخ کرده از غذاهای محبوب بچه‌ها و بزرگسالان است.

۲۰. بستنی وانیلی و کیک شکلاتی، جهانی

اگر بستنی وانیلی و کیک شکلاتی در لیست دسر ها نباشد، بعضی افراد اصلا احساس راحتی نمی‌کنند. بعد از خوردن غذای اصلی، این دسر خوشمزه را از دست ندهید.

۱۹. کرواسانت، فرانسه

نان ورقه ورقه‌ای غرق شده در کره همراه با توده‌ای از مربای تمشک که بر روی آن پخش شده و یک گاز نرم که دندان‌هایتان در آن فرو برد. هیچ چیز بهتر از این صبحانه ی چرب شیرین خوشمزه نیست که باید با یک فنجان قهوه سرو شود!

۱۸. آرپاس، ونزوئلا

یک نان ذرت خوش طعم که به شما این اجازه را می‌دهد که هر تعداد چاشنی‌ای همراه آن امتحان کنید. چاشنی‌هایی از قبیل پنیر، مرغ خرد شده، پریکو، گوشت گاو، گوجه فرنگی، آوکادو از این قبیل هستند.

۱۷.کباب، ایران

کباب کوبیده مشهورترین کباب ایران است که نوعی امضا برای این کشور تبدیل شده و با گوشت چرخ کرده‌ی گوسفند و پیاز خرد شده و نمک و ادویه طبخ می‌شود. از کباب های دیگر این کشور کباب برگ، جوبه‌کباب و شیشلیک است که هرگز طعم و عطر ناب آنها در عکس گنجانده نمی‌شود.

۱۶. لابستر یا شاه میگو، جهانی

وقتی پای بهترین شاه میگوی طبیعی خوشمزه در میان است هیچ چیزی جایگزین آن نمی‌شود. آب پز کردن بهترین راه طبخ شاه میگو است؛ مخصوصا اگر با کره‌ی آب شده و تکه‌های لیمو سرو شود.

۱۵.تارت تخم مرغی، هنگ کنگ

این تارت از دو بافت متضاد خشن و شیرینی پوسته پوسته و کاستارد نرم تشکیل شده است. این دسر شیرین و خوشمزه است و بهترین خوردنی داغی است که مردم برای آن صف می‌کشند.

۱۴. دونات، آمریکا

این نان‌ حلقه‌های سرخ شده‌ی امریکایی هیچ نیازی به معرفی ندارند. این بمب کالری اعتیادآور در خوشمزگی بی‌همتاست.

۱۳. ذرت، جهانی

خداوند ذرت را طوری آفریده که ما بتوانیم رویش را با کره آغشته کنیم. این غذای محبوب هم می‌تواند به صورت بو داده و هم آب‌پز مصرف شود.

۱۲. پای شپرد، بریتانیا

برخی افراد این عقیده را دارند که بزرگ‌ترین اختراعات انگلستان موتور بخار و خودروی جگوار سری E است؛ اما به نظر ما پای شپرد با گوشت گوسفند چرخ کرده و پوره‌ی سیب‌زمینی، جایگاه بالایی برای خود در این فهرست باز کرده است.

۱۱. رندانگ، اندونزی

گوشت گاو به آرامی با شیر نارگیل و مخلوطی از سیر، زردچوبه، زنجفیل، فلفل چیلی و ادویه‌جات شرق آسیا پخته می‌شود تا جا بیفتد و بعد به عنوان خورشت استفاده می‌شود.

۱۰. مرغ مومبا، گابون افریقا

مرغ مومبا غذایی بسیار خوشمزه است و همه‌ی مخلفات آن در کره‌ی بادم زمینی شناور است. مواد تشکیل دهنده‌ی این غذا مرغ، فلفل چیلی تند، سیر، گوجه‌فرنگی، فلفل سیاه، نمک، بامیه و کره‌ی پالم است. یک کره‌ی افریقایی چرب که شما را مجبور به عضویت در باشگاه بدنسازی می‌کند!

۹. بستنی، امریکا

بستنی به سبک آمریکایی پر از آجیل، مارشمالو و سس شکلات است. از بهترین و محبوب‌ترین نوع بستنی که از خوردن آن سیر نخواهید شد.

۸. تام یام گونگ، تایلند

این غذای عالی تایلندی با میگو، قارچ، گوجه‌فرنگی و ادویه‌جات شرق آسیا، از بهترین‌های تایلند است. در سوپ، شیرنارگیل غوطه‌ور است و طعم ترش و شور و شیرینی دارد.

۷. پیننگ اسام لاکسا، مالزی

ماهی آب‌پز، تمبرهندی، فلفل قرمز، نعناع، لیمونگرس، پیاز، آناناس از جمله مخلفات این غذا هستند. پیننگ اسام لاکسا یکی از محبوب‌ترین غذاهای مالزی برای افرادی است که طعم تند و ترش خورشت ماهی و نودل را دوست دارند که همراه با زنجفیل عالی‌تر هم می‌شود؛ طوری که قبل از اینکه قاشق را در دهان‌تان بگذارید از بوی عالی آن لذت خواهید برد.

۶. همبرگر، آلمان

فقط در صورتی که غذایی خوشمزه باشد مردم هر ساله ۲۰ میلیارد دلار را صرف خوردن آن فقط در یک رستوران زنجیره‌ای می‌کنند. ترکیب نان و گوشت و سالاد آن این‌قدر خوب است که اکوسیستم تمام کشورها را جهت پرورش بیشتر گاو مورد تخریب قرار داده است.

۵. اردک پکن، چین

لعاب براق روی پوست اردک پکن یک راز است. این غذا به آرامی در فر بریان می‌شود و لعاب ترد روی پوست آن باعث می‌شود که غذاخورهای قهار ، پوست اردک را بیشتر از گوشت آن دوست داشته باشند. این غذا با پنکیک، پیاز و سس هویسین یا با سس شیرین لوبیا سرو می‌شود.

۴. سوشی، ژاپن

وقتی ژاپنی‌ها کاری را بخواهند درست انجام دهند، به معنای واقعی درست انجام می‌دهند. برندهایی مانند تویوتا، نینتندو، سونی، نیکون و یاماها توسط مردمی ساخته شده که تغذیه‌ای جز ماهی خام و برنج نداشته‌اند. اما چگونگی ترکیب ماهی خام و برنج باعث شده است که بالاترین طرفداران جهانی را داشته باشد.

۳. شکلات کاکائویی، مکزیک

بدون این شکلات خامه ای تلخ و شیرین، ولنتاین چیزی جز رد و بدل کارت تبریک و گل نبود. این موجود دوست‌داشتنی از بهترین اختراعات بشر بوده است.

۲. پیتزای ناپلی، ایتالیا

بهترین نوع پیتزا بوده و هست و همچنان این اختراع همراه با نمک دریایی، آرد گندم اعلا، استفاده از سه نوع گوجه‌فرنگی تازه، خمیر دست‌ساز و استفاده‌ی دقیق از یک اجاق آتشی چوبی، کیفیت بالای خود را حفظ کرده است. این پیتزا شامل خمیر، گوجه‌فرنگی، روغن زیتون، نمک و ریحان است.

۱. ماسامان کاری ، تایلند

بهترین غذا با ادویه کاری. غذایی تند با طعم نارگیل و شیرین و خوشمزه. همچنین با خرید بسته‌ی سس آن از سوپرمارکت می‌توانید این غذا را درست کنید. این غذا همراه با برنج خارق‌العاده خواهد شد. تایلند بهترین غذاها را دارد که می‌توانید به راحتی در هر گوشه‌ی خیابان آن‌ها را خریداری کنید.