در دنیای متنوع خوراکی‌ها نان‌ها هم انواع و اقسام مختلفی داشته و به تنهایی یا در کنار سایر خوراکی‌ها در هر سه وعده‌ی غذایی روزانه طعم و مزه‌ی خاص و البته جایگاه ویژه‌ی خودشان را دارند. پس همیشگی‌تر و ماندنی‌تر از یک نان در یک سفره چه چیزی را می‌توان سراغ داشت؟ با ۷۲۴پرس دات کام با طرز تهیه‌ی یک نان نرم و لطیف که به تازگی در دنیای مجازی طرفداران زیادی را جلب خود کرده آشنا شوید.

عمده‌ی نان‌هایی که از چهار ماده‌ی اولیه‌ی اصلی یعنی آرد، آب، نمک و همینطور خمیر مایه تهیه می‌شوند استفاده‌‌ای کلی و همیشگی دارند و به دلیل نداشتن طعم غالب، در کنار اکثر خوراکی‌ها مصرف می‌شوند. اما هر چه مواد سازنده‌ی نان بیشتر و متنوع‌تر می‌شود مورد مصرف نان هم تغییر می‌کند.

نان - 724press.com

قطعاً نانی که طعم شیرین‌تری دارد به تنهایی هم قابل خوردن و البته لذت بردن است. نانی که گردو و کشمش دارد به تنهایی برای یک صبحانه‌ی انرژی بخش کفایت می‌کند. نان ابری هم که به زودی با آن آشنا خواهید شد یکی از نان‌های شیرین و پفکی است که می‌توانید آن را هم در صبحانه و هم به عنوان یک میان وعده‌ی روزانه استفاده کنید.

این نان ابری و پفکی از ترکیب سفیده‌ی تخم مرغ و شکر که همان مواد اولیه‌ی مرنگ هستند به علاوه‌ی نشاسته‌ی ذرت تهیه می‌شود به همین خاطر بافتی اسفنجی، نرم و لطیف دارد و طعمش مانند طعم پشمک است. نشاسته‌ی ذرت به خاطر خاصیت غلیظ‌کنندگی و قوام بخشی‌اش در تهیه‌ی سس و دسر مشهور است؛ اما در مورد این نان پودر نشاسته‌ی ذرت علاوه بر این ویژگی ممتازش باعث تُردی و طلایی شدن رویه‌ی نان هم می‌شود.

مطلب مرتبط: طرز تهیه نان خانگی پایه

می‌توانید به ترکیبِ خمیر این نانِ لطیف و اسفنجی مقداری رنگ خوراکی اضافه کنید. حتی می‌توانید برای عطر بخشیدن به آن از کمی وانیل یا شیره‌ی توت فرنگی یا اسانس آن استفاده کنید و برای تزئینش از پَرَک یا خلال بادام کمک بگیرید. در هر صورت دستور تهیه‌ی پایه‌ی این نان به این ترتیب است:

مواد لازم

نان ابری - 724press.com

  • ۳ عدد سفیده تخم مرغ
  • ۱/۸ پیمانه نشاسته ذرت
  • ۱/۴ پیمانه شکر

مطلب مرتبط: طرز تهیه نان تست در منزل

طرز تهیه

نان ابری - 724press.com

 ۱. در ابتدا باید فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۳۰۰ درجه‌ی فارنهایت معادل ۱۵۰ درجه‌ی سانتیگراد تنظیم کنید.

۲. سفیده‌های تخم مرغ را داخل یک کاسه‌ی مناسب ریخته و با همزن برقی با سرعت متوسط شروع به هم زدن کنید. وقتی که مایع سفیده تخم مرغ شروع کرد به کف کردن و حباب‌دار شدن دستگاه را خاموش کنید.

۳. نشاسته‌ی ذرت و شکر را به سفیده‌ها اضافه کنید و دوباره با همزن برقی به هم بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شده و مخلوط ما فرم بگیرد.

۴. کف سینی فر را با یک کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر شکل گرفته را با کمک لیسک از داخل کاسه به وسط کاغذ روغنی منتقل کنید. با لیسک خمیر را شکل بدهید و ظاهرش را مثل یک تپه یا چانه‌ی نان‌پزی گرد کنید.

۵. سینی فر را در داخل فر از پیش گرم شده قرار بدهید و بگذارید خمیر نان ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که روی آن طلایی بشود، در داخل فر بپزد.

نان ابری - 724press.com

۶. بعد از پخت اجازه بدهید نان پفکی نشاسته‌دار که حالا برشته هم شده به اندازه‌ی کافی خنک بشود و بعد آن را از سطح کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مناسب قرار بدید.