شوره سر و ریزش مو از جمله مشکلات متداولی است که بسیاری را روانه‌ی مطب متخصصان حوزه پوست و مو می‌کند. اما کافی است از این راهکار ساده استفاده کنید تا رفته رفته شاهد کاهش مشکلات فوق باشید.

شاید باورتان نشود اما نمک دریا یک کمک خارق‌العاده برای بهبود رشد و سلامت موهای شما است. در واقع اگر به دنبال روشی خانگی و کم خرج برای درمان یا دست کم بهبود مشکلات فوق هستید، استفاده از نمک دریا یک توصیه همیشگی است؛ روشی که در عین حال به صورت طبیعی رشد موهای سر را نیز تحریک می‌کند.

اما چگونه می‌توان با استفاده از این معجزه طبیعت به جنگ مشکلات پوست و مو رفت؟ خب برای بهبود مشکل ریزش مو تنها کافی است موهای خود را به صورت معمول و عادی شستشو داده و سپس یک قاشق غذاخوری نمک دریا را روی پوست سر خود ریخته و به آرامی و به مدت ده دقیقه پوست و موی خود را با آن ماساژ دهید. سپس مجداً موهای خود را بشویید. این روش را دوبار در هفته تکرار کنید و از مزایا و نتایج قابل توجه آن بهره‌مند شوید. دست کم بعد از گذشت یک ماه این اثرات حالت ملموس‌تری به خود خواهد گرفت؛ پس خیلی زود در انتظار نتیجه نباشید. 

اما شوره‌ی سر دیگر مشکلی است که افراد بسیاری با آن درگیرند. شوره در واقع چیزی به جز تکه‌های کوچک متشکل از سلول‌های مرده‌ی پوست سر نیست که اغلب به دلیل کمبود چرخه‌ی خونرسانی مناسب، از پوست جدا شده و می‌ریزند. نمک دریا از توانایی خوبی برای تحریک خونرسانی به پوست سر برخوردار بوده که باعث بهبود وضعیت پوست، مو و نیز کاهش شوره‌ی سر می‌شود.

برای نتیجه‌گیری مطلوب، بهتر است ابتدا موهای خود را به بخش‌های متعدد کوچک‌تر تقسیم کرده و سپس مقداری نمک روی پوست سر خود بریزید و بعد از انجام این کار، کل سر را با استفاده از انگشتان مرطوب برای ده الی پانزده دقیقه ماساژ دهید و سپس موهای‌تان را به شکل معمول شستشو دهید. انجام دادن این کار علاوه برحفاظت از پوست سر، از رشد قارچ‌های پوستی نیز جلوگیری کرده و پوست و موی درخشان‌تر و عاری از شوره سر را برای‌تان به ارمغان خواهد آورد.

امیدوارم از روش‌های فوق استفاده کرده و از فواید آن بهره‌مند شوید و فراموش نکنید برای تشویق دوستان، تجربیات‌ خود را با ما نیز در میان بگذارید.