نظر شما در مورد یک پذیرایی متفاوت با انار در شب یلدای امسال چیست؟ چطور است امسال کمی خلاقیت را چاشنی پذیرایی خود کرده و از مهمانان‌تان با دسری لطیف با عطر و طعم پاییز و مناسب شب یلدا استقبال کنید؟ با ۷۲۴پرس همراه باشید تا طرز تهیه دسر پنیر و انار ویژه شب یلدا را مرور کنیم.

 دانه‌های انار درخشان که در کاسه‌های بلورین سرو می‌شود از جمله خوردنی‌های لذیذ شب یلدا است که طرفداران بسیاری دارد، به ویژه آنکه این میوه خواص بسیاری دارد و نمی‌توان به سادگی از نقشش در حفظ سلامت بدن چشم پوشی کرد.

مطلب مرتبط: پذیرایی متفاوت شب یلدا با هندوانه

اما چطور است امسال پذیرایی شب یلدا را متحول کرده و به شکلی جدید این دانه‌های یاقوتی رنگ را برای پذیرایی از مهمانان آماده کنید؟ در این مجال به سراغ طرز تهیه دسری لذیذ خواهیم رفت که با استفاده از پنیر خامه‌ای و انار تهیه شده و طعمی تازه را مهمان میز پذیرایی شب یلدای شما خواهد کرد.

مواد لازم:

  • دو بسته خمیر فیلو به شکل کاسه‌های کوچک (در حدود ۳۰ عدد)- اگر پیدا کردن این کاسه‌های خمیری کار سختی است، مستقیماً از خمیر فیلوی آماده موجود در بازار استفاده کرده و آن را به صورت دایره‌های کوچک برش زده و داخل قالب‌های کوچک انداخته و به شکل کاسه حالت دهید.
  • پنیر خامه‌ای کم چرب (در حدود ۲۰۰ گرم) نرم شده
  • نصف فنجان شیر عسلی 
  • یک چهارم قاشق غذاخوری رنده پوست پرتقال
  • یک چهارم قاشق غذاخوری وانیل
  • دانه‌های انار به مقدار لازم

طرز تهیه:

فر را روشن کرده و دما را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت بگذارید. خمیرهای کاسه‌ای فیلو را داخل قالبی گذاشته و بعد از گرم شدن فر، آنها را برای ۳ تا ۴ دقیقه بپزید. بعد از پخت، کاسه‌های خمیری را از فر خارج کرده و اجازه دهید خنک شوند.

 در یک کاسه بزرگ پنیر خامه‌ای، شیر عسلی، رنده پوست پرتقال و وانیل را مخلوط کنید. اکنون یا از قیف قنادی استفاده کرده یا مایه حاصل را داخل یک کیسه پلاستیکی ریخته و سرآن را برش کوچکی بزنید و آن را به شکل قیف درآورید.

مطلب مرتبط: شب یلدایی به دور از حاشیه‌ را تجربه کنیم

هر کدام از کاسه‌های خمیری را با چیز در حدود دو قاشق چایخوری از مایه لطیف پنیری پر کنید و دانه‌های انار را به میزان دلخواه روی آن بپاشید، به طوری که روی سطح پنیر قرار بگیرند.<

اکنون یا خیلی سریع این دسر خوشمزه را سرو کنید یا آن را برای دو ساعت در فریزر قرار داده و بعد سرو کنید.<

امیدوارم این دسر خوشمزه را برای مهمانی شب یلدا تهیه کرده و از طعم دلپذیر آن لذت ببرید.