به دنبال متفاوت بودن بدن مردان نسبت به خانم ها، مردان باید برای لاغری و کاهش وزن، رژیم غذایی خاص خود را رعایت کنند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی 724، مقالات زیادی با پرداختن به رژیم غذایی به مبحث لاغر شدن خانم اشاره دارند" با این وجود لاغر شدن مردان با وجود تفاوت بدنی با زنان فرق دارد.

غذای مصرفی آقایان مانند خانم ها به عادات غذایی آنها وابسته است؛ از این رو برای لاغر شدن می بایست حجم غذای خود را کنترل کرد که این امر برای رژیم غذایی آقایان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

از آنجا که آقایان غذایی بیشتری را مصرف می کنند، دچار چربی اضافه می شوند و رعایت حجم غذایی مصرفی از سوی این افراد برای یک رژیم لاغری، می‌تواند کمک کننده باشد.

مردان چاق باید در نظر داشته باشند که پروتئین اضافی مصرف نکنند؛ چرا که مردان و خانم ها به یک میزان پروتئین نیاز دارند، نه بیشتر.

آقایان می توانند برای رژیم لاغری خود از کره بادام استفاده کنند؛ چرا که این کره از چربی های سالم درست شده و به ذخیره سازی مواد مغذی کمک می کند. 

در نظر داشته باشید که آقایان باید سیب زمینی سرخ شده را از غذای خود حذف کنند ولی می توانند همبرگر کاملا سرخ شده را با گوجهف پیاز و کاهو میل کنند. 

گفتنی است گوشت قرمز که منبعی از پروتئین است می تواند چربی ها را بسوزاند و گوشت سفید مانند مرغ و ماهی هم از منابع غنی پروتئین محسوب می‌شوند که باید به جای سرخ کرده آنها از کبابی یا بخار پز آنها استفاده شود.

بهتر است بدانید گرچه شیر منبع غذایی مناسبی محسوب می شود، ولی بزرگسالان نباید روانه بیش از سه فنجان شیر بخورند. مصرف کلسیم و ویتامین D برای جلوگیری از پوکی استخوان توصیه می‌شود، ولی مردان کمتر از زنان به کلسیم نیاز دارند؛ چرا که مصرف زیاد کلسیم در مردان خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد.

مردان در نظر داشته باشند که دو فنجان شیر معادل یک تکه پنیر است، پس به آقایان توصیه می شود که از خودن بیش از اندازه پنیر نیز خودداری کنند.