مراسم روز «خبرنگار و اصحاب رسانه»  در خراسان جنوبی، این بار با شیوه‌ای نو و متفاوت و در قالب یک دورهمی صمیمانه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان خراسان جنوبی برگزار شد.  دیانی، مدیرمسئول پایگاه خبری ۷۲۴پرس، یکی از سخنرانان این مراسم بود که  برای حل مهم‌ترین مشکلات اصحاب رسانه، ۲ پیشنهاد استانی و یک پیشنهاد ملی ارائه داد.

به گزارش ۷۲۴پرس، وحید دیّانی، به نمایندگی از سایت‌های خبری و دفاتر سرپرستی روزنامه‌های سراسری، ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران میدانی که در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند، این روز را روز تمام اصحاب رسانه که اغلب در پشت‌صحنه تلاش می‌کنند، دانست. وی با یادآوری توصیه مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی دراین‌رابطه، از زحمات صاحبان امتیاز، مدیران مسئول، سردبیران و دبیران، عکاسان و فیلم‌برداران، گرافیست‌ها و تدوینگران، یادداشت‌نویسان و مترجمان و تمامی کسانی که پازل خبری یک رسانه را در پشت‌صحنه می‌چینند تا خبرنگار میدانی با دغدغه کمتر به تهیه خبر و انعکاس آن بپردازد، قدردانی کرد.

دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی و طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی

مدیرمسئول پایگاه خبری ۷۲۴پرس، با تشکر از استاندار خراسان جنوبی که در طول مدت حضور خود در خراسان جنوبی، نگاه ویژه‌ای به رسانه‌ها و شنیدن صدای آنها داشته، از زحمات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و مجموعه معاونت فرهنگی و رسانه در رصد و پیگیری مشکلات اصحاب رسانه قدردانی کرد و افزود:

«اهالی رسانه، نقطه‌نظرات و پیشنهادتی دررابطه‌با بهبود عملکرد مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته و دارند که پیش‌ازاین نیز با روی گشاده شنیده شده و انتظار می‌رود در ادامه نیز با توجه ویژه‌تر به دغدغه‌ها و دلسوزی‌های مدیران و اهالی رسانه، قدم‌های بزرگ‌تری در راستای حل مشکلات این قشر و توسعه حمایت‌ها برداشته شود».

سخنرانی وحید دیانی در مراسم روز خبرنگار استان خراسان جنوبی۱

دیّانی با اشاره اعلام نتایج پنجمین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری کشور و کسب بالاترین امتیاز ضریب کیفی توسط پایگاه خبری ۷۲۴پرس در میان پایگاه‌های خبری استان، این مهم را مرهون زحمات شبانه‌روزی تیم ۷۲۴پرس در استان خراسان جنوبی و سایر استان‌ها برشمرد و رتبه کسب شده را عامل ارتقای سطح رسانه‌های استان در نگاه و گزارش‌های ملی دانست.

ایجاد مجتمع رسانه؛ راهکاری برای کاهش هزینه‌های اجاره و تجهیزات اولیه

وی در ادامه با یادآوری  پیشنهادهای خود در جلسه ماه رمضان با استاندار برای کاهش برخی از مشکلات اساسی رسانه‌ها و خبرنگاران، عنوان داشت: «یکی از این پیشنهادها، ایجاد پارک رسانه در مرکز استان بود که می‌تواند با تعامل با دانشگاه‌ها و استفاده از فضاهای آموزشی بلااستفاده، زمینه شکل‌گیری فضاهای کاری آماده و تجهیز شده برای استقرار رسانه‌ها را فراهم نماید».

دیّانی ، کاهش هزینه‌های اجاره و تجهیز دفاتر را مهم‌ترین مزیت شکل‌گیری پارک رسانه در استان دانست و افزود: «قرارگیری رسانه‌ها در یک فضای واحد با عنوان پارک یا مجتمع رسانه، علاوه بر رفع برخی دغدغه‌های مالی و سخت‌افزاری، زمینه مناسب برای هم‌افزایی رسانه‌ها و شکل‌گیری همکاری‌های تیمی و هدف‌مند در جهت پوشش رویداد‌های مهم خبری استان را ممکن می‌سازد».

استفاده از ظرفیت اموال تملیکی برای بروزرسانی سخت‌افزار و ارتقای کیفی رسانه‌ها

سرپرست روزنامه همشهری در خراسان جنوبی، ضمن تأکید بر لزوم توجه ویژه بر ارتقای سطح کیفی رسانه‌های موجود، مهم‌ترین مانع بر سر راه این مهم را سخت‌افزار و تجهیزات ضعیف و ازرده‌خارج شده رسانه‌ها دانست و عنوان داشت: «پیشنهاد دیگری که در جلسه ماه رمضان ارائه شد و نیازمند یادآوری مجدد است، استفاده از ظرفیت اموال تملیکی برای تجهیز رسانه‌ها و خبرنگاران به سخت‌افزار به‌روز با شرایط و قیمت مناسب‌تر از قیمت‌های بالا و دست‌نیافتنی بازار آزاد است».

وی با درخواست از استاندار خراسان جنوبی و سایر مدیران مرتبط برای انجام هماهنگی‌های لازم در جهت استفاده از این ظرفیت کاربردی، افزود: «مهم‌ترین اقلام موردنیاز رسانه‌ها و خبرنگاران برای توسعه و بهبود سطح کیفی اقلام اداری و الکترونیکی مانند رایانه، چاپگر، دوربین عکاسی، دوربین فیلم‌برداری و تلفن همراه است که به طور معمول در لیست اقلام در دسترس اموال تملیکی مشاهده می‌شوند».

سخنرانی وحید دیانی در مراسم روز خبرنگار استان خراسان جنوبی۲

اصلاح جزئی یک قانون به‌منظور تأمین مالی پایدار و کافی رسانه‌های کل کشور

دیّانی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات همیشگی اصحاب رسانه مانند حقوق پایین، عدم برخورداری از بیمه، نداشتن مسکن و... اغلب این موارد را حول محور مشکلات مالی رسانه‌ها دانست و افزود: «اگر مایلیم این مشکلات برای همیشه حل شوند باید راهکار مناسب و همیشگی برای رفع مشکل مالی رسانه‌ها و درآمدی پایدار و کافی برای آنها داشته باشیم؛ چرا که وقتی مشکل مالی رسانه حل شود، حقوق و بیمه و مزایای خبرنگار نیز برقرار خواهد شد و خبرنگار توان کافی برای پرداخت اقساط مسکن ملی و رفع سایر نیازهای خود را نیز پیدا خواهد کرد».

وی در ادامه از پیشنهاد خود برای حل معضل مالی تمامی رسانه‌های آنلاین و چاپی کشور گفت و عنوان داشت: «بر اساس بند چ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، یک درصد از اعتبارات هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی به اطلاع‌رسانی از طریق رسانه ملی اختصاص می‌یابد. باتوجه‌به گذشت سال‌ها از وضع این قانون و ضمن احترام به جایگاه بی‌بدیل رسانه ملی، پیشنهاد می‌شود نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، ضمن اصلاح این بند، عبارت -و سایر رسانه‌های چاپی و برخط- را بعد از عبارت -رسانه ملی- اضافه نمایند و بدین شکل رسانه‌های رسمی و باکیفیت دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را زیر چتر حمایتی همیشگی بودجه دستگاه‌های اجرایی بیاورند».

دیّانی در پایان با دعوت از تمامی اصحاب رسانه، مسئولان و نمایندگان مجلس برای مشارکت در حل همیشگی این مشکل، فرصت تدوین برنامه هفتم توسعه را فرصتی طلایی برای مطالبه اصلاح این قانون دانست و ابراز امیدواری کرد قلم و تریبون خبرنگاران و رسانه‌های استان و پیگیری استاندار و نماینده‌های استانی مجلس شورای اسلامی، آغازگر این مطالبه مبارک و گره‌گشای مشکلات رسانه‌ها و خبرنگاران کل کشور باشد.

تقدیر از وحید دیانی توسط استاندار خراسان جنوبی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

گفتنی است در پایان این جلسه از وحید دیّانی، مدیرمسئول پایگاه خبری ۷۲۴پرس، بابت کسب عنوان «برترین پایگاه خبری استان خراسان جنوبی» تقدیر شد. پایگاه خبری ۷۲۴پرس در جریان پنجمین مرحله ارزیابی پایگاه‌های خبری کشور توسط معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توانست با کسب ۵۵ امتیاز و بدون استفاده از ضریب حمایتی استانی، بالاتر از سایت‌های خبری دیگر استان، در جایگاه نخست قرار گرفته و سطح امتیاز کسب شده استان را ارتقا بخشد.