بالاخره قسمت ویژه سریال فرندز (سریال دوستان) پخش شد، یکی از سریال‌های خاطره‌انگیز و قدیمی که در زمان پخش توجه بسیاری را به خود جلب کرده و محبوبیت قابل توجهی کسب کرده بود. محبوبیت این سریال به اندازه‌ای است که خبر پخش قسمت ویژه این سریال با حضور ستارگان قبلی سروصدای زیادی به پا کرد. یکی از این ستارگان بازیگر هالیوودی جنیفر آنیستون است که حضور درخشان در دنیای سینما داشته است. با ۷۲۴پرس در مرور زندگینامه جنیفر آنیستون و فیلم شناسی این بازیگر همراه باشید.

جنیفر آنیستون (Jennifer Aniston) با نام کامل جنیفر جوآنا آنیستون در تاریخ یازدهم فوریه سال ۱۹۶۹ در ایالت کالیفرنیا متولد شد. این بازیگر آمریکایی بیشترین شهرت خود را مدیون بازی در مجموعه فرندز (Friends) است که در فاصله سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ از شبکه NBC پخش می‌شد. شروعی درخشان برای این بازیگر که راه او به سمت موفقیت‌های بیشتر در دنیای پرزرق و برق هالیوود را هموار کرد.

بازیگر جنیفر آنیستون-724press.com

اگرچه بعدها جنیفر آنیستون در بسیاری از آثار سینمایی دیگر که اغلب آنها حال و هوایی طنز و کمدی داشتند حضور یافته و روز به روز بر شهرتش افزوده شد. روابط عاطفی او با ستارگانی مطرح همچون برد پیت از دیگر دلایل شهرت این بازیگر بود. اما در مورد جنیفر آنیستون، زندگی شخصی و کارنامه کاری و حرفه‌ایش چه می‌دانید؟ به مناسبت ساخت قسمتی ویژه از سریال دوستان که قرار است اتفاقی نوستالژیک و خاطره‌انگیر را رقم بزند، درادامه با ۷۲۴پرس (724press.com) همراه شوید تا کمی بیشتر با این بازیگر محبوب آشنا شویم.

اوان کودکی و اولین تجربیات بازیگری

جنیفر آنیستون-724press.com

جنیفر در خانواده‌ای هنردوست متولد شد. پدر و مادر او هر دو بازیگر بودند، پدرش جان آنیستون اصالتا یونانی بود درحالی‌که مادرش نانسی دو ریشه‌ای انگلیس-ایرلندی داشت. به همین خاطر جنیفر بخشی از ایام کودکی خود را به همراه والدینش در یونان زندگی کرد، اما درنهایت خانواده به نیویورک سیتی نقل مکان کردند.

مطلب مرتبط: بیوگرافی کیت وینسلت

درآنجا بود که متأسفانه والدینش زمانی که او تنها ۹ سال سن داشت از هم جدا شدند. به همین خاطر زمانی که پدرش به عنوان بازیگر مشغول بازی در اپرای صابونی (سریال آبکی) «روزهای زندگی ما» (Days of Our Lives) بود، جنیفر به همراه مادرش زندگی می‌کرد. آنیستون بعدا وارد دبیرستان هنرهای نمایشی شهر نیویورک (LaGuardia High School of Music and the Arts) شده و برای چندین سال در تولیدات خارج از برادوی هنرنمایی کرد.

اما اولین حضور او در دنیای نمایش به زمانی برمی‌گردد که تنها یازده سال داشت و در گروه تئاتر مدرسه عضو شده بود و همین مسئله عشق او به دنیای بازیگری و نمایش را عمیق‌تر کرد. سرانجام در سال ۱۹۸۹ فرصتی فراهم شد تا این بازیگر حضور در صفحه‌ی کوچک تلویزیون را تجربه کند و اینگونه بود که او برای بازی در دو نمایش و سریال نه چندان موفق به نام‌های «مولی» (Molloy) محصول سال ۱۹۹۰ و «فریس بولر» (Ferris Bueller) محصول سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱ انتخاب شد.

جنیفر آنیستون جوان-724press.com

فریس بولر براساس فیلمی معروف به نام «Ferris Bueller’s Day Off» محصول سال ۱۹۸۶ ساخته شده بود و جنیفر در آن نقش خواهر بزرگ‌تر را بازی می‌کرد. درنهایت بعد از بازی در چندین سریال تلویزیونی دیگر، جنیفر موفق شد راهی برای هنرنمایی روی پرده سینما پیدا کرده و در فیلم ترسناک «لپرکان» (Leprechaun) محصول سال ۱۹۹۳ حضور پیدا کند که البته چندان مورد توجه قرار نگرفت.

اما بالاخره درهای بخت و اقبال به روی جنیفر جوان باز شده و فرصت نقش آفرینی به جای شخصیت پیشخدمت خرابکار و خنده داری به نام راشل گرین را در سریال فرندز به دست آورد. این سریال داستان زندگی روزمره و اتفاقاتی بود که شش دوست ساکن شهر نیویورک در کنار هم تجربه می‌کردند. این سریال که پخش آن از سال ۱۹۹۴ آغاز شد، خیلی زود در شمار پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی قرار گرفت.

مطلب مرتبط: ۱۲ جزئیات سریال فرندز که به آن‌ها توجه نکرده‌ایم

رابطه پرفراز و نشیب شخصیت راشل با دوستش راس گلر با بازی دیوید شویمر اتفاقا یکی از محبوب‌ترین خطوط داستانی این مجموعه بود که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. آنیستون برای بازی در نقش راشل گرین موفق به دریافت جوایزی از جمله جایزه امی سال ۲۰۰۲ و جایزه گلدن گلوب سال ۲۰۰۳ شد. او همچنین به همراه دیگر اعضای تیم بازیگری این سریال در شمار پردرآمدترین بازیگران تلویزیونی قرار گرفت و تا پایان برنامه در سال ۲۰۰۴ برای بازی در هر قسمت یک میلیون دلار دستمزد می‌گرفت.

جنیفر آنیستون سریال فرندز-724press.com

هنگام بازی در این سریال، آنیستون همچنین در شماری از فیلم‌های سینمایی هم حضور پیدا کرد که در اغلب آنها نقش دختر همسایه را بازی می‌کرد. درنهایت او شروع به بازی در یک سری کمدی‌های عاشقانه کرد که از آن جمله می‌توان به فیلم «چیز مورد علاقه من» (The Object of My Affection) محصول سال ۱۹۹۸ اشاره کرد. در سال ۱۹۹۹ او در فیلم «محیط اداره» (Office Space) حاضر شد که در مورد یک سری کارمندان ناراضی بود. در سال ۲۰۰۲ به خاطر بازی در فیلم «دختر خوب» (The Good Girl) تحسین منتقدان را برانگیخت؛ درامی که در آن در نقش یک کارمند خسته کننده بخش فروش بازی کرد و سال بعد از آن او در کنار جیم کری در کمدی پرفروش «بروس قادر مطلق» (Bruce Almighty) بازی کرده و بعد از آن در سال ۲۰۰۵ در تریلر «از خط خارج شده» (Derailed) حضور یافت.

فیلم‌های بعدی او شامل فیلم «جدایی» (Break-Up) محصول سال ۲۰۰۶ است، درامی که به شکست رابطه عاطفی می‌پرداخت، بعد از آن در سال ۲۰۰۸ در فیلم «مارلی و من» (Marley & Me) بازی کرد که به زندگی یک زوج و سگ لابرادورشان می‌پرداخت. گام بعدی او هنرنمایی در کمدی‌های سیاه «رئیس‌های وحشتناک» محصول سال ۲۰۱۱ و فیلم بعدی آن محصول سال ۲۰۱۴ است که در این دو فیلم او در نقش یک دندان پزشک دیوانه بازی می‌کرد.

جنیفر آنیستون جوان-724press.com

جنیفر آنیستون همچنین در کمدی‌های عاشقانه‌ای همچون کمدی رمانتیک «با تو حال نمی‌کند» (He's Just Not That into You)، «فقط ادامه بده» (Just Go with It)، دو فیلم تعویض (The Switch) و شکار خرگوش (The Bounty Hunter) محصول سال ۲۰۱۰ و عشق سفر (Wanderlust) محصول سال ۲۰۱۲  بازی کرد. در سال ۲۰۱۳ او در فیلم «ما میلرها هستیم» (We're the Millers) حضور یافت که داستان رقصنده‌ای عجیب و غریب را روایت می‌کرد که برای قاچاق مواد مخدر از مکزیک به آمریکا خود را بعنوان یک مادر جا می‌زند.

او بعدا در کمدی «زندگی تبهکاری» (Life of Crime) که براساس رمانی نوشت المور لئونارد ساخته شده بود، در نقش یک قربانی آدم ربایی ظاهر شد. درنهایت شاید باید اذعان کرد که بازی او در کمدی تلخ «کیک» (Cake) محصول سال 2014 یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین هنرنمایی‌های او است که روایت‌گر داستان زندگی زنی است که از دردی مزمن وهمیشگی رنج می‌برد.

جنیفر آنیستون با موهای بلند-724press.com

در سال ۲۰۱۴ او با بازی در فیلم «او آنطوری خنده‌دار است» (She's Funny That Way) به دنیای فیلم‌های کمدی بازگشت که ظاهرا سبک مورد علاقه‌اش است. او در این فیلم در نقش یک درمانگر حرفه‌ای ظاهر شد و سال ۲۰۱۶ دوباره در نقش یک مادر در فیلم «روز مادر» (Mother’s Day) به کارگردانی گری مارشال بازی کرد. به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، در انیمیشن لک لک‌ها محصول همین سال جنیفر آنیستون باز هم در نقش یک مادر مشغول و فعال صداپیشگی کرده و در سال ۲۰۱۸ در فیلم دامپلین (Dumplin) محصول شرکت نتفلیکس در نقش یک ملکه زیبایی سابق بازی کرد.

او سپس با آدام سندلر در فیلم اکشن کمدی «راز جنایت» (Murder Mystery) همبازی شد که در آن این دو بازیگر معروف دنیای کمدی در نقش زوجی متأهل ظاهر شدند که برای قتل یک میلیاردر نقشه می‌کشند. البته در طول این مدت آنیستون همچنان حضور خود در دنیای تلویزیون را حفظ کرده و معمولا به عنوان هنرپیشه مهمان در سریال‌های مختلف تلویزیونی بازی می‌کرد. اما در سال ۲۰۱۹ با بازی در سریال «The Morning Show» که از اپل تی وی پلاس «Apple TV+» پخش می‌شد به این حضور رنگ و لعاب بیشتری بخشید. در کنار او بازیگران دیگری همچون ریز ویترسپون و استیو کارل هم در این سریال حضور داشتند.

مطلب مرتبط: بازگشت دوباره سریال فرندز، زودتر از چیزی که تصورش را می‌ کنید

به جز حضور به عنوان بازیگرُ آنیستون ساخت یکی از پنج بخش فیلم تلویزیونی «Five» را هم برعهده داشت که توجهش معطوف زندگی زنان مبتلا به سرطان سینه بود. او همچنین یکی از صد هنرمند و چهره‌های معروفی است که در فیلم مستند «وحدت» (Unity) محصول سال ۲۰۱۵ حضور داشت که در مورد فلسفه وجودی انسان و ارتباط متقابل انسان با طبیعت و حیوانات، خودآگاهی و شعور است.

زندگی شخصی

جنیفر آنیستون و برد پیت-724press.com

مثل هر بازیگر محبوب و مورد توجه دیگر، زندگی شخصی و روابط عاطفی جنیفر آنیستون هم اغلب مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. دراین میان به ویژه رابطه او و بازیگر محبوب سینما برد پیت بسیار پرسروصدا بود، ازدواجی که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ دوام پیدا کرد اما درنهایت به دلیل شکل گیری رابطه عاطفی بین آنجلینا جولی و برد پیت به پایان رسید. جنیفر بعدا در سال ۲۰۱۵ با جاستین تروکس ازدواج کرد که البته عمر این ازدواج هم بسیار کوتاه بوده و این دو در سال ۲۰۱۸ اعلام کردند که قصد جدایی دارند.

چند نکته جالب:

جنیفر آنیستون-724press.com

  • بدنیست بدانید جنیفر و برد پیت برای اولین بار همدیگر را در یکی از قرارهای عاشقانه بدون آشنایی قبلی ملاقات کردند
  • بهترین دوستان او کورتنی کاکس و آماندا آنکا هستند
  • جنیفر آنیستون در سال ۲۰۰۵ به عنوان یکی از صد زن جذاب سال انتخاب شد
  • او از ازدواج دوم پدرش یک برادر ناتنی به اسم الکساندر آنیستون دارد
  • او مادرخوانده دختر کورتنی کاکس و دیوید آرکت یعنی کوکو آرکت است
  • در ایام دبیرستان به خاطر طبع شوخ خود به عنوان دلقک کلاس شناخته می‌شد
  • باوجود اینکه او یک دورگه یونانی است اما علاقه چندانی به غذاهای یونانی ندارد. درعوض عاشق غذاهای مکزیکی است، به طوری که در هنگام زندگی با برد پیت
  • این دو هفته‌ای سه مرتبه غذای مکزیکی می‌خوردند. جنیفر همچنین دست رد به سینه غذهای هندی و چینی نمی‌زند
  • او در مصاحبه‌ای اشاره کرد که به کمک یوگا بر افسردگی خود بعد از جدایی از برد پیت غلبه کرده است
  • جنیفر دو سگ از نژاد تریر و ژرمن شپرد دارد
  • در سال ۲۰۰۷ او یکی از ۱۱۵ نفری بود که از آنها برای عضویت در علوم و هنرهای تصویری دعوت شد

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم این همراهی برای شما هم سرگرم کننده بوده باشد. آیا شما هم از طرفداران سریال فرندز هستید؟ آیا منتظر تماشای قسمت ویژه این سریال هستید؟ نظر شما در مورد بازی جنیفر آنیستون در این سریال چیست؟ فراموش نکنید نظرات و ایده‌های خود را هم با ما در ۷۲۴ پرس دات کام درمیان بگذارید.