سریال محبوب مردگان متحرک همچنان به مسیر خود ادامه داده و در کنار آن شاهد ساخت و انتشار اسپین آف‌های دیگری از آن هم هستیم که ظاهرا برای جلب توجه هرچه بیشتر مخاطبان این مجموعه ساخته شده یا خواهند شد. اما صرف‌نظر از این موضوع  دنیای مردگان متحرک در طول فصول متعدد خود، صحنه عرضه اندام شماری از شخصیت‌هایی بود که می‌توانیم از آنها به‌عنوان رهبران اصلی یاد کنیم. 

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از CBR، در طول یازده فصل از سریال مردگان متحرک، گروه اصلی بازماندگان در طول سفر خود در جهان درگیر آخرالزمانی زامبی‌وار، با گروه‌های متعدد دیگری روبرو شدند. برخی از این غریبه‌ها به‌عنوان متحدان جدید به این جمع اضافه شدند، درحالی‌که برخی دیگر از همان ابتدا علم دشمنی را بلند کرده و باعث درگیری‌های عمدتا مرگباری شدند که اغلب با کشته شدن یک یا دو شخصیت اصلی به پایان می‌رسید.

مطلب مرتبط: ۵ اختلاف کلیدی بین سریال مردگان متحرک و کتاب رابرت کرکمن

اما نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که هرگروه صرفنظر از دوست یا دشمن بودن، دارای یک رهبر منحصربه‌فرد با صفات و سبک رهبری خاص خود بود. درواقع برای رهبری در جهان  اشغال شده به‌وسیله‌ی زامبی‌ها، لازمه رهبری داشتن هوشمندی، سرعت ایده‌پردازی و همینطور تصمیم‌گیر درست و منطقی است که بسیاری از این رهبران کارکشته از  این نعمت‌ها بهره‌مند بودند. بااین‌حال درمیان تمام آنها افرادی دیده می‌شوند که بیش از بقیه از خود هوش و ذکاوت نشان دادند. 

درادامه این مطلب با ۷۲۴پرس همراه باشید تا نگاهی به این گروه داشته باشیم که ذهن درخشان‌شان در بسیاری موارد راهگشای اعضای تیم‌شان بود.

سیندی (Cyndie)

سیندی (Cyndie)-سریال مردگان متحرک-724press.com

به‌عنوان یک زن جوان، سیندی خیلی زود با مرگ مادربزرگش  ناتانیا کنار آمده و رهبری گروه اوشن‌ساید را به‌عهده گرفت. پس از اینکه سایمون همه مردان این جامعه را به طرزی وحشیانه به قتل رساند هم او محکم در کنار مادربزرگش ایستاد. از آن زمان به‌بعد، گروه به یک جامعه تحت رهبری زنان تبدیل شد. دراین بین چیزی که بیش از همه مایه تحسین است، هوش سیندی است که از آن برای بهتر اداره کردن امور نهایت استفاده را می‌کند.

باوجود تمام فشارهایی که این مسئولیت‌های تازه برایش به ارمغان آورده‌اند و بااینکه باید با غم از دست دادن مادربزرگش هم کنار بیاید؛ اما می‌بینیم که سیندی دست از تلاش برنداشته و سرسختانه به مسیرش ادامه می‌دهد تا گروه همراهانش را از خطرات این دنیای بی‌رحم مملو از زامبی‌های گوشتخوار و انسان‌های پلید با خلق و خوی شیطانی حفظ کند. هنوز مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار زنان اوشن‌ساید است؛ این درواقع یکی از رازهایی است که سریال مردگان متحرک پاسخی برای آن ارائه نکردها ست. بااین‌حال سیندی از آن دانش و هوشی که باید برخوردار بود تا به ریک و گروهش در جنگ با  «ناجی‌ها»  کمک کند. او نه تنها جامعه‌اش را رهبری کرد، بلکه آنها را تا سال‌ها به صورت مستقل و خودکفا حفظ کرد.


پوپ یا پاپ (Pope)

پوپ یا پاپ (Pope)-سریال مردگان متحرک-724press.com

پوپ را نمی‌توان به طور دقیق به‌عنوان یکی از بهترین رهبران نام برد، بااین‌حال او از هوشمندی کافی برخوردار بود تا تیمی متشکل از افراد نظامی حرفه‌ای را پیرامون خود جمع کند. این افراد به سادگی از دستورهای او اطاعت کرده و در همه نوع شیوه مبارزه ماهر بودند. 

پوپ شخصیتی شرور و وحشی داشت، شاید مشکل اصلی این بود که درک او از معنای عدالت وارونه بود. بااین‌حال پاپ می‌دانست چه می‌کند و همین هم به او کمک کرد تا به جایی که می‌خواست برسد. او می‌دانست باید افراد مناسب را گلچین کرده و از آموزش‌های واقعی برای  زنده ماندن در دنیای پساآخرالزمانی استفاده کند و این برجسته‌ترین نکته در مورد این شخصیت است.


ریک (Rick)

ریک (Rick)-سریال مردگان متحرک-724press.com

بدون تردید ریک گرایمز یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سریال مردگان متحرک است، بااین حال نمی‌توان گفت او برترین و بهترین رهبر دنیای مردگان متحرک بود. کاملا مشخص بود که او درک درستی از محیط اطرافش پیدا کرده و از اراده لازم و شخصیت قوی برای حفظ بقای خود و دوستانش برخوردار بود. ممکن است گاهی تصمیم‌های درستی نگرفته باشد، اما دست کم می‌دانیم که برخلاف بسیاری دیگر از رهبران برجسته گروه‌های نجات یافته، نیت پلیدی پشت آن‌ها نبود؛ چراکه ریک حاضر بود جانش را هم فدای حفظ امنیت دوستانش کند.

مطلب مرتبط: بیوگرافی و فیلم شناسی جفری دین مورگان بازیگر نقش نیگان

او بارها گروهش را به مناطق خطرناکی هدایت کرده و جان آن‌ها را به خطر انداخت و البته که خوشبختانه همیشه کارول، درل، مگی، گلن و حتی مورگان و مسیح بودند که به شکلی موفق به نجات گروه می‌شدند. بااین‌حال تمام این‌ها نمی‌تواند این حقیقت را تغییر دهد که ریک رهبر گروه اصلی مردگان متحرک بوده و برای همیشه در قلب طرفداران این مجموعه جاودانه شده است.


جیدیس (Jadis)

جیدیس (Jadis)-سریال مردگان متحرک-724press.com

جیدیس به خوبی می‌دانست که باید چه چیزهایی را باهم معاوضه کند. او زباله‌ها را به خانه اصلی خود و گروهش تبدیل کرده بود، چون باور داشت زباله یک نفر می‌تواند گنجینه نفر بعدی باشد. مهمتر از آن، او گروهی از پیروان وفادار را هم گرد خود جمع کرده بود که با رضایت خاطر و خوشحالی در کنار او زندگی می‌کردند.

جیدیس به‌ویژه  اما فردی قابل اعتماد نبود. درواقع برخی از طرفداران این مجموعه شخصیت جیدیس را بیشتر کارتونی دیده و از آن رضایت نداشت و شاید این یکی از مسائلی است که باعث ضعف  سریال مردگان متحرک است. بااین‌حال این شخصیت هم مثل بسیاری دیگر از شخصیت‌های این مجموعه نقاط قوت و ضعف خود را داشت و درنهایت چیزی که مهم است این است که جیدیس همیشه طوری تصمیم می‌گرفت که درنهایت همه چیز به نفع خودش تمام شود، حتی اگر این مسئله برخلاف وعده‌هایش به یک فرد یا گروه دیگر باشد. او از دروغ گفتن برای رسیدن به چیزی که می‌خواست واهمه‌ای نداشت.

از آنجایی که ریک نجات پیدا کرده و قرار است شاهد ادامه داستان او در «Walking Dead: World Beyond» باشیم، جیدیس اکنون می‌تواند روی چیزهایی بزرگ‌تر تمرکز کند. درنهایت او هوشمندتر از چیزی است که مردم تصور می‌کنند.


نیگان (Negan)

نیگان (Negan)-سریال مردگان متحرک-724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، نیگان بسیار باهوش است  و از این هوش به نحو احسن استفاده می‌کند. زمانی که رهبری گروه ناجی‌ها را برعهده داشت، سیستم سلطه، اذیت و آزار  موجود را بهبود بخشیده و از آن برای کنترل کامل افراد خود استفاده می‌کرد. گروه او در واقع دیگر جوامع را استثمار کرده و همه مواد مورد نیازشان را از آن‌ها تأمین می‌کردند.

مطلب مرتبط: بیوگرافی و فیلم شناسی جفری دین مورگان بازیگر نقش نیگان

آن‌ها باید غذا، سلاح و حتی منابع پزشکی خود را در اختیار گروه ناجی‌ها قرار می‌دادند و هر نافرمانی می‌توانست به سادگی به مرگ ختم شود. درنهایت در گروه او اعتماد حرف اول را می‌زد. درست است که استراتژی نیگان برای اداره گروهش چندان قابل تحسین نبوده و او بیشتر در نقش تاجری ظاهر می‌شد که از قدرتش سوءاستفاده کرده و با مردم بدرفتاری می‌کرد، اما هر حرکت او محاسبه شده و از روی استراتژی خاص بود. نیگان دقیقا می‌دانست باید چه کاری انجام بدهد تا خودش را در امان نگهداشته و پایه‌های قدرتش را حفظ کند.

به‌همین دلیل حتی باوجود پیشینه سیاه تو در به قتل رساندن دو شخصیت محبوب سریال یعنی آبراهام و گلن با آن وضعیت اسف‌بار و وحشیانه، بسیاری از طرفداران مردگان متحرک شخصیت نیگان را یکی از بهترین شخصیت‌های این مجموعه می‌دانند.


مگی (Maggie)

مگی (Maggie)-سریال مردگان متحرک-724press.com

مگی در طول حضورش در سریال مردگان متحرک، بارها مجبور شد تصمیم‌های سختی بگیرد، مثل زمانی که گرگوری را به قتل رساند. بااین‌حال او همچنین به‌عنوان یک رهبر مورد احترام و اعتماد شناخته می‌شود. او پس از مرگ گرگوری، اداره هیلتاپ را برعهده گرفته و الحق هم که از عهده این کار به خوبی برآمد. درست است که در ابتدا چندان میلی به پذیرفتن این مسئولیت نداشت، اما واقعیت این است که مگی همیشه آماده بود تا هرکاری که لازم است را برای اداره و حفظ جامعه‌اش انجام دهد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی و فیلم شناسی لورن کوهن، بازیگر نقش مگی در سریال مردگان متحرک

او به اصطلاح از در خوبی برای دوستی با دیگران وارد شده و در متحد کردن افراد استاد بود؛ از این نظر او درست برعکس عیسی عمل کرده و اصراری نداشت تا بار همه مشکلات را تنها روی دوش خود حس کند. مگی می‌خواست جامعه را برمبنای اصول دموکراسی اداره کند که البته این  خواسته او با آنچه سایر رهبران مردگان متحرک در انجامش متخصص بودند، در تضاد است.


 کارول (Carol)

 کارول (Carol)-سریال مردگان متحرک-724press.com

کارول یکی از شخصیت‌های محبوب درمیان طرفداران مجموعه واکینگ دد است؛ بااین‌حال او هیچ‌گاه به صورت رسمی سمت رهبری هیچ جامعه‌ای را برعهده داشت. اما نمی‌توانیم این حقیقت را هم کتمان کنیم که کارول همیشه در بطن ماجرا بود و اگر هم فرصت حضور در حوادث اصلی را نداشت، اما جایی در پس زمینه نظاره‌گر امور بوده و به شیوه خود به دوستانش کمک می‌کرد.

کارول بدون در نظر گرفتن جامعه مشخص، در مدیریت بسیاری از جوامع نقش داشت. بااین‌حال از زمان ازدواجش با  شاه ایزکیل و اقامتش در قلمروی کینگ‌دام، تصمیم‌هایی دشواری گرفت که هیچ کس دیگری تمایلی به گرفتن آن‌ها نداشت. کارول همیشه چیزهایی را می‌دید که کس دیگری آن‌ها را نمی‌دید و همین باعث می‌شد که همیشه چند قدم جلوتر از بقیه باشد.


دیانا (Deanna)

دیانا (Deanna)-سریال مردگان متحرک-724press.com

دیانا فردی عمل‌گرا بود و پس از کشته شدن همسرش حتی از نظر شرایط رهبری در جایگاهی بهتر قرار داشت. باتوجه به گذشته حرفه‌ای  خود در عالم سیاست، طبیعی بود که او از توانایی کاملی در امر رهبری برخوردار باشد. در ابتدای ورود ریک و گروهش به الکساندریا،  او چندان اعتمادی به آنها نداشت و به همین خاطر آنها را به اشکال گوناگون مورد بررسی قرار داد تا مطمئن شود که افراد خوب و صادقی را به جامعه خود راه داده است.

درواقع دیانا اجازه ورود هرکسی را به الکساندریا نمی‌داد و به همین دلیل به خوبی از عهده اداره آنجا برآمد. او تنها می‌خواست جامعه خود را امن نگه دارد. دریک کلام او نمی‌خواست   با   آنچه در خارج از دیوارهایش می‌گذرد، ارتباطی داشته باشد. دایانا با ایجاد یک جامعه متکی بر انرژی خورشیدی، جایگاه خود و گروهش را در دنیای پساآخرالزمانی تثبیت کرده بود. این حقیقت که او توانست برای مدتی طولانی الکساندریا را در برابر خطرات مختلف محافظت کند، از جمله شاهکارهای غیرقابل انکاری است که قدرت رهبری او را به رخ می‌کشد.


پادشاه ایزکیل (King Ezekiel)

پادشاه ایزکیل (King Ezekiel)-سریال مردگان متحرک-724press.com

به گزارش 724Press، ایزکیل امید را القا می‌کرد؛ حتی اگر درهمان زمان خودش از اعتماد به نس کافی برخوردار نبود. او حتی زمانی که زیر فشار و اذیت نیگان قرار داشت هم دست از پاشیدن بذر امید برنداشت. پادشاه ایزکیل سعی می‌کرد همیشه لبخند روی لب داشته و پیام‌های الهام بخشی را به دیگر اعضای جامعه کینگ‌دام منتقل  کند.

او مهربان بود  و در نقش یک فرمانروای مورد احترام به خوبی خوش درخشیده و چیزی که می‌خواست را به دست آورد. او همیشه آماده راهنمایی کردن بود، چون باور داشت مردم بیشترین نیاز را به آن دارند. ایزکیل از خودش انرژی مثبت ساطع می‌کرد؛ چیزی که گروهی واقعا به آن نیازمند بودند. حتی اگر به خواسته‌های نیگان پاسخ می‌داد هم این کار را نه از سر ترس و زبونی که بیشتر به این خاطر انجام می‌داد تا صلح را در قلمروی خودش حفظ کند. درنهایت ایزکیل یک رهبر قابل تحسین و باهوش بود که بسیاری او را تحسین می‌کردند.


پاملا میلتون (Pamela Milton)

پاملا میلتون (Pamela Milton)-سریال مردگان متحرک-724press.com

پاملا میلتون موفق به ایجاد یک سیستم اقتصادی شد؛ هرچند که او در عمل یک سیاستمدار معمولی بود. بااین‌حال پاملا فردی بسیار باهوش است. قبل از وقوع آخرالزمان، او عضوی از دنیای سیاست بود؛ پس اینکه زنی ثروتمند با تحصیلات بالا باشد جزو بدیهیات است. اما اینکه او به شکلی موفق شد همین وضعیت را به دنیای آخرالزمانی هم انتقال دهد نشان‌دهنده هوش و نبوغ او است. 

مطلب مرتبط:  حقایقی از مردگان متحرک: مرگ‌ هایی که نباید رخ می‌ دادند!

پاملا تیمی تشکیل داده و موفق‌ترین اجتماع را شکل داد. او از استراتژی‌های حاکم بر دنیای پیش از هجوم زامبی‌ها استفاده کرد تا همان سیستم طبقاتی، پاداش، انتخاب و هرچیز دیگری که مردم را خوشحال می‌کند را حفظ کند و این ابدا کار آسانی نبود.  اما او به‌هرحال موفق شد زیر نقابی از شکوه و آرامش، اهداف خود را جلو ببرد که البته همیشه هم نیات خوبی پشت‌شان نبود. پاملا را نمی‌توان یک رهبر اخلاق‌مدار به حساب آورد؛ اما بدون تردید او زنی باهوش بود.

درپایان نظر شما در مورد اسامی ذکر شده در این فهرست چیست؟ رهبر محبوب شما در مجموعه مردگان متحرک کیست؟ اگر جای اسمش در این فهرست خالی است، حتما نامش را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس