هر هنرمندی بسته به قوه‌ی تخیل و توانمندی‌های خود به سراغ بخشی خاص از عالم هنر می‌رود. بسیاری از هنرمندان کار خود را با انبوهی از آزمون و خطا شروع کردند تا در نهایت به شیوه‌ی خاص خود در تولید محصولی منحصربفرد دست پیدا کردند. هنرمند ما نیز این چنین آغاز به کار کرد.

هنرمندی به نام «یولیا کاساتا» (Yuliya Kosata) از کشور اوکراین، خالق مجموعه خانه‌های فانتزی و جالب توجهی است که مخصوص حیوانات خانگی تهیه و تدارک دیده شده‌اند. او می‌گوید که تا آنجایی که به خاطر دارد، همیشه دوست داشته چیزی خلق کند. او ابتدا به سراغ نقاشی و دوخت و دوز رفته است. سپس علاقه‌اش معطوف دنیای عکاسی شد و سرانجام در سفری به کشور نپال، به دنیای چیزهای پشمی علاقمند شده است.

او اصافه می‌کند که نزدیک به هشت سال پیش که او برای نخستین دست به کار شده، حتی نمی‌دانسته که باید چگونه و چطور با گلوله‌های پشمی کار کند و هیچ ایده‌ای نداشته که در نهایت می‌خواهد چه چیزی تولید کمند. اما سرانجام این هنرمند تصمیمش را گرفته و سعی، ذوق و سلیقه‌اش را برای ساخت چیزی متفاوت به خدمت گرفته است. او طی همان نخستین تجربیاتش، دریافت که کار کردن با پشم هم حسی از صمیمیت را منتقل می‌کند و هم خود این ماده همانند چیزی گرم و زنده است که کار کردن با آن، نیازمند دقت و نگاهی خاص است

او اشاره می‌کند که کار کردن با پشم هم نیازمند مهارت است و هم صبر و بردباری هرمند را می‌طلبد؛ چرا که این ماده گویی حیات دارد و شما را وادار می‌کند تا در مسیر مورد نظر خودش حرکت کنید و بارها ایده‌هایتان را از نو بازبینی کنید. یولیا اما در نهایت موفق به ساخت چیزی شد که در همان نگاه اول بسیار با آن چیزی که در ابتدا در ذهن داشت، تفاوت دارد؛ ولی از نظر این هنرمند این محصول هنوز هم جادویی و زیبا است.

خیلی سخت است که مشخص کنیم در نهایت چه چیزی الهام بخش یولیا شد. او می‌گوید که ذهنش همیشه لبریز از انبوهی از تصاویر مختلف بود که دوست داشت در عالم واقعیت آنها را خلق کند. کاری که هم راحت نیست و هم محصول نهایی همیشه غیر قابل پیش بینی است و امکان دارد زمین تا آسمان با آن ایده‌ی ذهنی اولیه متفاوت باشد. ساخت دنیای خودتان با دستان خودتان، این همان چیزی است که یولیا را موفق به ساخت این خانه‌های فانتزی، شگفت انگیز و جادویی کرده است که شما را به سفری به سرزمین پریان دعوت می‌کنند.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم نگاهی به این مجموعه خانه‌های دوست داشتنی داشته باشید که پناهگاهی امن و بانمک را برای حیوانات خانگی فراهم آورده‌اند.

Cat-homes-10
Cat-homes-11
Cat-homes-12
Cat-homes-3
Cat-homes-4
Cat-homes-5
Cat-homes-6
Cat-homes-7
Cat-homes-8
Cat-homes-9