گاهی اوقات بهترین راه برای تجربه‌ی مقصدی که تا به حال به آنجاسفر نکرده‌اید، تماشای فیلمی است که در آن مکان ساخته شده. در این مطلب به معرفی فیلم‌هایی خواهیم پرداخت که فضای آن‌ها شما را تشویق به سیر و سفر خواهند کرد.

از ارباب حلقه‌ها که زیبایی‌های نیوزلند را به تصویر کشید تا «به دل طبیعت وحشی» که در زمین‌های دست نخورده و ناهموار آلاسکا فیلم‌برداری شده است، در این مطلب ۱۵ فیلمی را معرفی می‌کنیم که حس جهان‌گردی را در شما بر می‌انگیز‌د.

میلیونر زاغه نشین  Slumdog Millionaire

نوجوانی که در زاغه‌های هندوستان بزرگ شده و در برنامه‌ی «چه کسی می‌خواهد یک میلیونر باشد» شرکت می‌کند. میلیونر زاغه‌نشین، هندوستان را با تمام  خاک‌آلودی و شلوغی و گاهی با عظمت کثیف آن نشان می‌دهد. مطمئناً این فیلم باعث تحریک حس کنجکاوی مسافران مشتاقی می‌شود که تا به حال به این کشور سفر نکرده‌اند. بیشتر بخش‌های این فیلم در شهر‌های آگرا و بمبئی فیلم‌بردای شده است.

زیر آفتاب توسکانی  Under the Tuscan Sun

این فیلم بر اساس کتابی از فرانسس مایر نوشته شده است. «زیر آفتاب توسکانی» داستان نویسنده‌ای است که به تازگی از همسرش جدا شده و هنگامی که در ایتالیا به تعطیلات مشغول است بدون برنامه‌ی قبلی ویلایی در توسکانی خریداری می‌کند.

این فیلم در مناطق مختلفی در ایتالیا از جمله فلورانس توسکانی، مرکز تاریخی سینا و همچنین رم و پسیتانو فیلم‌برداری شده و شامل تصاویری از روستاهای تاریخی زیبا، حومه‌ی توسکانی و مناظر جالب و دیدنی ساحلی است.

آقای ریپلی با استعداد  The Talented Mr. Ripley

داستان این فیلم از سال ۱۹۵۰ در منهتن شروع می‌شود و سپس در ایتالیا ادامه پیدا می‌کند. فیلم «آقای ریپلی با استعداد» در مورد فردی به نام آقای ریپلی است که به ایتالیا فرستاده می‌شود تا یک پسر لوس و هوسبازی را به امریکا برگرداند. این فیلم در ناپل، پسیتانو، ونیز، رم و سیسیل فیلم‌برداری شده و ایتالیا را به بهترین شکل نشان می‌دهد.

به دل طبیعت وحشی  Into the Wild

فیلم «به دل طبیعت وحشی» داستان واقعی از یک دانشجوی ممتاز و ورزشکاری است که همه چیز خود را بعد از فارغ التحصیلی در کالج  به منظور سفری تنها به آلاسکا و زندگی در طبیعت وحشی رها می‌کند. صحنه‌های این فیلم در سراسر ایالات متحده مانند آلاسکا، کالیفرنیا، اورگون، واشنگتن، جورجیا، آریزونا، نوادا و جنوب داکوتا فیلم‌برداری شده است.

هندوچین Indochine

ماجرای این فیلم در سال ۱۹۳۰ در منطقه ی هندوچین آسیا اتفاق می‌افتد. درست در همان جایی که حکومت استعماری فرانسه به اتمام می‌رسد. طرح این فیلم در مورد زنی فرانسوی است که شاهزاده خانمی ویتنامی را بزرگ کرده و درام در آنجایی رخ می‌دهد که هر دو زن عاشق یک افسر فرانسوی نیروی دریایی می‌شوند. این فیلم در مالزی و ویتنام از جمله هالونگ بی فیلم‌برداری شده است.

ارباب حلقه‌ها (یاران حلقه) Lord of the Rings

فیلم ارباب حلقه‌ها براساس رمانی از جی آر آر تولکین ساخته شده است. ماجراهای ارباب حلقه‌ها در دنیایی فانتزی اتفاق می‌افتد که در آن هابیت‌ها و لرد‌های سیاه زندگی می‌کنند.

این فیلم در ادامه‌ی بقیه‌ی سری‌های ارباب حلقه‌ها، تداعی‌بخش سفر به نیوزلند است. همان محلی که این فیلم ساخته شده است.

خاطرات موتورسیکلت The Motorcycle Diaries

فیلم خاطرات موتورسیکلت تاریخچه‌ی سفر دو دوست است که با موتورسیکلت به امریکای جنوبی سفر می‌کنند. این فیلم به خوبی زیبایی‌های امریکای جنوبی را به تصویر کشیده و در آرژانتین، پرو، شیلی، کلمبیا، ونزوئلا و کوبا فیلم‌برداری شده است.

تلما و لوئیز Thelma & Louise

فیلم تلما و لوئیز حکایت جذابی از دوستی دو زن است که تصمیم می‌گیرند به زندگی کسل کننده‌ی خود پایان بدهند و سفر ماجراجویانه‌ای را آغار کرده و با ماشین تاندربرد ۶۶ به دل جاده بزنند. مکان‌های فیلم‌برداری این فیلم در یوتا، کالیفرنیا و کلورادو بوده است.

اگر می‌توانی مرا بگیر Catch Me if You Can

فیلم "اگر می‌توانی مرا بگیر" داستانی دیوانه‌وار اما واقعی از پسر ۱۹ ساله‌ای است که به منظور کلاهبرداری‌های  چند میلیون‌ دلاری، تظاهر می‌کند وکیل، دکتر و خلبان است. شخصیت اصلی فیلم همیشه در حال سفر به مکان‌های جدید است و فیلم در مناطق مختلفی مانند کالیفرنیا، نیویورک و کبک فیلم‌برداری شده است.

هفت سال در تبت 7 Years in Tibet

در فیلم «هفت سال در تبت» برد پیت در نقش یک اکتشاف‌گر اتریشی بازی می‌کند که در زمان تصاحب تبت در زمان چین، با دالایی لاما دوست می‌شود. این یک داستان واقعی است و بعضی از صحنه‌های فیلم در تبت فیلم‌برداری شده است. بقیه‌ی فیلم‌برداری در مناطق دیگر از جمله آرژانتین، کانادا، اتریش، شیلی و انگلستان است.

ساحل  The Beach

فیلم ساحل داستانی از سه جوان حدودا ۲۰ ساله را روایت می‌کند که جزیره‌ای خیره کننده و دور افتاده‌ای را در تایلند کشف می‌کنند اما هنگامی که به آنجا می‌رسند به دردسر می‌افتند. این فیلم در سراسر تایلند مانند پوکت، کرابی، بانکوک و جزیره‌ی فی فی له فیلم‌برداری شده است.

صدای موسیقی The Sound of Music

«صدای موسیقی» فیلمی کلاسیک است که در دهه‌ی ۶۰ میلادی ساخته شده اما داستان فیلم روایتگر سال ۱۹۳۰ در اتریش است و در مورد زنی است که به جای این که راهبه شود، صومعه را ترک می‌کند و پرستار بچه‌های یک افسر دریایی می‌شود که همسرش را از دست داده است. این فیلم بیشتر در سالزبورگ و اتریش فیلم‌برداری شده است که هنوز گردشگران در آنجا می‌توانند سفری با الهام از این فیلم را تجربه کنند.

طبیعت وحشی Wild

فیلم طبیعت وحشی در مورد زنی است که بعد از شکست در ازدواج و مرگ مادرش به پاسفیک کرست تریل به تنهایی و با پای پیاده سفر می‌کند. مناظر فیلم اشتیاق هرکسی را به سفر به این منطقه بر می‌انگیزد. این فیلم بیشتر در اورگن (دهانه‌ی دریاچه‌ی پارک ملی، آش‌لند و بند) و همچنین در ونکوور و واشنگتن فیلم‌برداری شده است.

تابستان بی‌پایان The Endless Summer

بروس براون، کارگردان این فیلم زندگی دو جوان موج‌سواری را به نمایش می‌گذارد که در راه جستجوی بهترین موج به نقاط عجیب مختلفی در دور جهان کشیده می‌شوند.

صحنه‌های این فیلم در استرالیا،‌هاوایی، جنوب افریقا، غنا، نیوزلند، کالیفرنیا، تاهیتی، نیجریه و سنگال فیلم‌برداری شده است. شاید بتوان گفت فیلم تابستان بی‌پایان، چیزی جز نمایش صحنه‌هایی از بهشت نیست.

سبک سواران Easy Rider

فیلم سبک سواران دو موتورسوار را در یک سفر جاده‌ای میان امریکا از لس‌آنجلس به نیواورلئان نشان می‌دهد. این فیلم در میان صحرا و صخره‌های قرمز غرب و همچنین جنوب امریکا ساخته شده است. محل این فیلم شامل نیومکزیکو، کالیفرنا، یوتا، آریزونا و لوییزانا  است.