فصل تابستان بهترین زمان سال برای سرو انواع نوشیدنی و اسموتی‌های خنک است که در این روزهای گرم کمی باعث شادابی و طراوت می‌شوند. از سوی دیگر فصل تابستان زمان به بازار آمدن انواع میوه‌های خوشمزه و آب دار است که برای استفاده در انواع اسموتی بسیار ایده‌آل هستند. با مرور طرز تهیه نوعی اسموتی میوه‌ای که در تهیه آن از شیر بادام هم استفاده شده است با ۷۲۴پرس همراه باشید.

اسموتی خوشمزه و میوه‌ای که امروز همراه شما عزیزان به مرور دستور تهیه آن خواهیم پرداخت، یک اسموتی سبز جادویی است که می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. نوشیدنی لذیذ که می‌تواند هم شما را لاغرتر کند و هم بدن‌تان را از درون از سموم پاک کرده و سلامت را به شما هدیه کند!

اسموتی با اسفناج- 724press.com

خب، درواقع شاید کمی در این مورد اغراق کرده باشیم، البته فقط کمی. این اسموتی سبز درخشان واقعا خواص سلامتی دارد و نوشیدنی سالم و درعین حال خوشمزه‌ای است که دست کم نه تنها ضرری برای‌تان ندارد، بلکه به دلیل استفاده از میوه سلامتی معروفی مثل سیب، پرخاصیت و مغذی است.

مطلب مرتبط: طرز تهیه دو اسموتی خوشمزه تابستانی

اما واقعا چرا خوردن این اسموتی را پیشنهاد می‌کنیم؟ خب، همه ما انسان‌ها دوست داریم معجونی جادویی وجود داشت که خوردنش باعث سلامتی ما باشد. چیزی که ما را لاغرتر، سالم‌تر و شاداب‌تر می‌کرد. اما متأسفانه چنین چیزی وجود ندارد که بتواند سلامت را به متاعی ساده و دردسترس تبدیل کند. امادرعین حال مادر طبیعت برخی مواد خوراکی و مغذی پرخاصیت را دراختیارمان گذاشته که می‌توانند به ما در این مسیر کمک کنند و میوه‌ها یکی از آنها هستند.

براین اساس اسموتی سبز یک گزینه ایده‌آل است. اغلب ما فکر می‌کنیم اسموتی و نوشیدنی‌های سبز رنگ مملو از انواع سبزیجات هستند و به همین خاطر طعم تلخ و نه چندان خوشایندی دارند. ولی این اسموتی داستان متفاوتی دارد و طعمش دلپذیر است. دراین اسموتی ما از سیب سبز استفاده می‌کنیم که سرشار از فیبر و مواد و املاح ارزشمند است. درکنار آن با اسفناج هم داریم که طراوت و تازگی را به اسموتی اضافه کرده و ویتامین و مواد معدنی ارزشمندی مثل آهن دارد.

اسموتی سیب ترش یا سیب سبز- 724press.com

اضافه کردن مقداری بادام هندی، پروتئین را به نوشیدنی شما اضافه می‌کند که باعث ایجاد احساس سیری و جلوگیری از تجربه گرسنگی کاذب می‌شود. از طرف دیگر هیچ نوع لبنیاتی در این نوع اسموتی استفاده نشده و پایه آن صددرصد گیاهی و مناسب وگان‌ها و گیاه‌خوران است. همچنین موردی عالی برای سرو در زمان صبحانه یا میان وعده است.

اما برای تهیه این نوشیدنی به چه موادی احتیاج داریم؟

مواد لازم

  • یک عدد سیب سبز بزرگ
  • یک قاشق غذاخوری شربت افرا، می‌توانید به جای آن از عسل استفاده کنید
  • نصف فنجان آب
  • یک چهارم فنجان بادام هندی خام
  • ۳ فنجان اسفناج
  • ۱۰ تکه یخ
  • یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه
  • یک قاشق غذاخوری شیر بادام (تهیه شده از مخلوط بادام و آب)- به دلخواه

طرز تهیه

اسموتی سبز- 724press.com

سیب را به چهار تکه تقسیم کرده و قسمت میانی و دانه‌ها را جدا کنید اما لازم نیست سیب را پوست بگیرید. حالا همه مواد بالا را داخل مخلوط کن ریخته و به خوبی مخلوط کنید . آبلیمو را به مواد اضافه کرده و چند ثانیه هم بزنید. کمی از اسموتی بچشید و سپس بسته به سلیقه خود مقدار بیشتر شربت افرا، عسل یا آبلیمو اضافه کنید. همچنین اگر دوست دارید می‌توانید مقداری شیر بادام هم به نوشیدنی خود اضافه کنید تا میزان پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید.

مطلب مرتبط: با ۷ فایده علمی شیر بادام آشنا شوید

بهتر است این نوشیدنی را خیلی سریع سرو کنید. همچنین می‌توانید آن را به مدت یک روز داخل یخچال نگهداری کنید. نوش جان

همانطور که گفتیم این نوشیدنی به دلیل داشتن بادام هندی و شیر بادام دارای مقداری پروتئین است. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که شیر بادام به تنهایی مقدار زیادی پروتئین ندارد.

یک لیوان اسموتی سبز- 724press.com

بنابراین اگر دوست دارد میزان پروتئین دریافتی بدن‌تان از نوشیدن انواع اسموتی بالاتر برود از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • اضافه کردن کره بادام: اضافه کرن یک قاشق غذاخوری کره بادام به اسموتی گزینه خوبی است. البته اگر طعم و رنگی که کره به اسموتی می‌دهد را دوست دارید می‌توانید کمی بیشتر کره اضافه کنید.
  • پودر پروتئین: این هم یکی دیگر از روش‌های گیاهی برای تقویت میزان پروتئین در اسموتی است. اگر گیاهخوار هستید می‌توانید از افزودنی طبیعی پروتئین استفاده کنید.
  • ماست یونانی: اگر مشکل یا مصرف محصولات لبنی ندارید هم استفاده از یک چهارم الی یک دوم فنجان ماست یونانی می‌توانند گزینه خوبی باشد. نه تنها برای این اسموتی که برای هرنوع نوشیدنی و اسموتی که درست می‌کنید هم کارساز است. البته که تمام موارد فوق سلیقه‌ای است و به نوع ذائقه شما برمی‌گردد.

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از مرور طرز تهیه این اسموتی مقوی و خوشمزه لذت برده باشید. فراموش نکنید نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید.