اکثر افراد بر این باور هستند که تنها در صورت ازدواج و داشتن فرزند احساس شادی و خوشبختی خواهند کرد. در حالی که، عوامل دیگری هم هستند که می‌توانند شادی درونی را برای شما خلق کنند و به زندگی شما معنا بدهند. در ادامه به معرفی مواردی خواهیم پرداخت که به شما کمک خواهد کرد حتی با داشتن شریک زندگی و فرزندان سالم، لذت بیشتری از زندگی خود ببرید.

سلامت و رفاه

یک بدن سالم به معنای داشتن یک روان شاد است! با داشتن سلامتی، دیگر نه از سر درد خبری است نه سرماخوردگی مداوم و نه دردهای عضلانی. بنابراین همیشه وضعیت سلامت خود را بررسی کرده و با کمک ورزش و تغذیه‌ی سالم خودتان را سرحال و روی پا نگه دارید.

داشتن شغل رویایی

انجام یک شغل، نه فقط به انگیزه‌ی پول، بلکه دوست داشتن آن، به داشتن احساس خوشبختی کمک خواهد کرد. در بیشتر موارد، موفقیت‌های مالی مربوط به کارهایی است که از انجام آن‌ها لذت می‌برید. انجام شغل دوست داشتنی شما را خسته نمی‌کند و به شادی شما کمک خواهد کرد. چنانچه تمام عمر خود را در بانک صرف کرده‌اید اما همیشه رویای کار در قنادی را دارید، شاید وقت آن رسیده که خطر کنید و به سمت شغل مورد علاقه‌تان بروید.

داشتن دوستان واقعی

واقعیت این است که دوستان واقعی کمیاب هستند. یک دوست واقعی، کسی است که بیشتر از خودتان به او اعتماد دارید. او کسی است که واقعا شما را درک کرده و ارزش‌ها و منافعش را با شما شریک می‌شود. شما می‌توانید با هم بخندید و گریه کنید اما مهم‌تر از همه آن است که همیشه می‌توانید به هم تکیه کنید. پس اگر چنین دوستانی پیدا می‌کنید، در حفظ و نگهداری ان‌ها کوشا باشید!

سرگرمی‌های الهام‌بخش

سرگرمی‌ها و علاقه مندی‌ها برای توسعه‌ی فردی بسیار مهم هستند. پس بخشی از زمان خود را صرف کاری که دوست دارید و شما را خوشحال می‌کند، قرار دهید. از امتحان کردن کارهای جدید نترسید. «مادربزرگ موسی» پس از ۷۶ سالگی شروع به نقاشی کشیدن کرد و چند سال نقاشی‌هایش میلیون‌ها دلار فروخته شد.

صرفه‌جویی و استقلال مالی

خود را برای روزهای مبادا آماده کنید. پس‌اندازهای مالی کمک می‌کند که اگر اتفاقی افتاد، کمک حال خود و عزیزان‌تان باشید.

احترام به خود

قدر خود را بدانید و اجازه ندهید که دیگران شما را زیر سوال ببرند. به ندای درون خود گوش دهید و از هر چیزی که شما را ناراحت می‌کند فاصله بگیرید. اگر لازم است، محیط خود را تغییر دهید. شغلی پیدا کنید که درآن از شما قدردانی شود. با کسی که با شما بدرفتاری کرده یا باعث ناامیدی تان می‌شود، قطع رابطه کنید. چرا باید افراد سمی را فقط به دلیل مودب بودن تحمل کنید؟

خود واقعی‌تان را دوست داشته باشید

خودتان را همان طور که هستید دوست داشته باشید. از خودتان مراقبت کنید. فیلم‌های خوب ببینید، برای خودتان هر از گاهی هدیه بخرید و غذای سالم بخورید. با خودتان مهربان بوده و بیش از حد نگران نباشید.

داشتن عشق حقیقی

عشق حقیقی را از خودتان شروع کنید. عشق حقیقی در قلب شما شکل می‌گیرد و بعد می‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. توانایی دیدن ویژگی‌های خوب دیگران را در خود تقویت کنید. زیباترین افراد، جزو شادترین‌ها هستند. سعی کنید که خود و زندگی‌تان را دوست داشته باشید. تنها در این شرایط است که می‌توانید با افرادی آشنا شوید که پتانسیل جذب عشق شما را خواهند داشت.