علاءالدین ازوجی، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که حدود ۲۷۰ هزار نفر در طرح کارورزی ثبت نام کرده‌اند.

بنا به گفته‌ی ازوجی تنها فارغ‌التحصیلان کارشناسی به بالاتر مجاز به شرکت در این طرح هستند و حق بیمه‌ی کارفرمایان بنگاه‌هایی که حاضر به جذب این نیروها به صورت کارورز می‌شوند به مدت دو سال توسط دولت پرداخته خواهد شد.

حقوق دریافتی کارورزان در این دوره‌ها بین ۲۵۰ هزار تا ۳۱۰ هزار تومان خواهد بود و در این مدت از بیمه‌ی مسئولیت مدنی هم برخوردار خواهند بود.

سهراب قنبری به عنوان یک حقوق دان در این خصوص می‌گوید که طرح ارایه شده از سوی دولت حرف جدیدی برای فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه‌ها ندارد. از طرفی به گفته‌ی وی طرح کارورزی تمامی توازن میان حقوق و تکالیفی را که تا پیش از این در فصل پنجم قانون کار برای کارآموز و کارفرمای استخدام کننده‌ی وی در نظر گرفته شده بود را به نفع کارفرما و در جهت رفع مسئولیت از دولتی که وظیفه نظارت بر طرفین را دارد، برهم زده است .

این حقوقدان افزود:‌

افزون بر این در ماده ۱۱۴ کارآموز مکلف شده است پس از طی دوران کارآموزی حداقل دو برابر دوران کارآموزی در همان کارگاه مشغول به کار شود. این در شرایطی است که در طرح کارورزی مشخص نیست که کارورز پس از دو سال در کارگاهی که در آن آموزش دیده است مشغول به کار می‌شود و تنها چیزی که مشخص است معافیت بیمه‌ای کارفرمایان است.  

با این حال، شمار فارغ‌التحصیلانی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند قابل توجه بوده است و این نشان از بحران اشتغال و رضایت نیروی کار تحصیل‌کرده به مبهم‌ترین شرایط برای ورود به بازار کار دارد.