هنگام باز کردن صفحات گسترده اکسل از منابع ناشناخته، یک ویژگی در اکسل با نام Protected View شما را از خطرات احتمالی محافظت می‌کند. این امر عالیست، اما برای کار با این سند، نیازمند این هستید که آن را به حالت ویرایش تغییر وضعیت دهید. با ۷۲۴پرس همراه باشید تا با نحوه تغییر به این حالت آشنا شوید.

نحوه تغییر به حالت ویرایش در Excel

نمای محافظت شده به طور پیش فرض فعال است. بنابراین هر زمان فایلی را باز می‌کنید که منبع آن یک وبسایت بوده یا از طریق ایمیل دریافت کرده‌اید، به حالت Protected View منتقل می‌شوید.

نوار پیام در بالای سند ظاهر می‌شود و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که ویرایش را انجام دهید. روی دکمه Enable Editing  کلیک کنید.

اکنون این سند فقط به صورت خواندنی و با برخی محتوای غیرفعال باز شده است.

سند را در یک مکان دیگر ذخیره کنید تا بتوانید به طور موثر روی آن کار کنید.

چرا از نمای محافظت شده استفاده می کنیم؟

نمای محافظت شده شما را از بدافزارها، ویروس‌ها و تهدیداتی که می توانید هنگام باز کردن پرونده‌های اکسل از منابع ناشناخته در معرض خطر آنها قرار بگیرید، محافظت می‌کند. این منابع شامل یک وب سایت، پیوست‌های ایمیل و سایر مکان‌های ناامن مانند درایوهای اشتراکی هستند.

اگر فقط صفحه گسترده را مشاهده می‌کنید ، دیگر نیازی به حالت ویرایش ندارید و می توانید با خوشحالی با سند در حالی که در نمای محافظت شده کار کنید.

مطالب مرتبط: آموزش ساخت صفحات و قالب‌های سفارشی در Excel

آیا می توانیم نمای محافظت شده را غیرفعال کنیم؟

بله ، اما باید قبل از انجام این کار آن را با تیم IT یا مدیر شبکه خود مطرح کنید؛ زیرا این امر شما را در معرض تهدیدهای بیرونی قرار می‌دهد.

برای غیرفعال کردن نمای محافظت شده، روی File از نوار وظیفه کلیک کرده و Options را انتخاب کنید. در مرحله بعد، دسته Trust Center را انتخاب کرده و روی دکمه Trust Center Settings  کلیک کنید.

دسته Protected View  را انتخاب کنید.

در اینجا سه تنظیم وجود دارد که می‌توانید آنها را غیرفعال کنید: پرونده‌هایی که سرمنشاء آنها اینترنت است، مکان های ناامن یا پیوست‌هایی که از Outlook ناشی می‌شوند. اگر نمی‌خواهید به هیچ وجه Protected View در آینده ظاهر شود، می‌توانید هر سه را غیرفعال کنید.

نمای محافظت شده یک ویژگی مفید برای کمک به کاربران در برابر تهدیدات احتمالی هنگام باز کردن اسناد از منابع ناشناخته است. این کار بسیار رایجی هنگام کار با Excel در دستگاه‌های تلفن همراه و دسترسی به اسناد در مکان‌های عمومی است.

 با این حال، بیشتر اوقات، این صفحه گسترده‌ها بی خطر هستند. خوشبختانه، مایکروسافت تغییر به حالت قابل ویرایش را نسبتاً آسان کرده‌ است.