ایجاد نظرسنجی برای استوری‌ها یا به عبارت دیگر Poll در Story، ویژگی جالبی است که در اینستاگرام موجود است و به کمک آن می‌توان برای استوری‌ها، نظرسنجی برگزار کرد. در وب‌گرد ۷۲۴ امروز به روش اضافه کردن نظرسنجی در استوری‌های اینستاگرام می‌پردازیم که سوال بسیاری از کاربران است.

چندی پیش ویژگی جدیدی به اپلیکیشن و البته سرویس تحت وب اینستاگرام اضافه شده که Poll یا همان نظرسنجی است. نظرسنجی‌های اینستاگرام به صورت استیکرهای تعاملی طراحی شده‌اند. می‌توان در هر تصویر از یک استوری، یک استیکر از نوع نظرسنجی اضافه کرد و در مورد هر تصویر به صورت جداگانه از بینندگان سوال کرد. فعلاً استیکرهای نظرسنجی، حالت دو جوابی دارند و بیننده می‌بایست یکی را انتخاب کند.

روش ایجاد نظرسنجی در استوری‌های اینستاگرام

ابتدا اپ اینستاگرام را اجرا کنید و روی آیکون دوربین تپ کنید و عکسی بگیرید. اگر می‌خواهید نظرسنجی شما در مورد موضوعی خاص باشد، طبعاً می‌بایست عکسی در آن زمینه تهیه کنید. به عنوان مثال اگر برای خرید محصولی به بازار رفته‌اید و می‌خواهید بین دو گزینه‌ی مشابه، یکی را برگزینید، عکسی از دو کالا بگیرید و در ادامه از دوستان و خانواده نظرسنجی کنید.

پس از گرفتن عکس از سوژه‌ی موردنظر، می‌توانید آن را ویرایش کنید و در همین مرحله است که می‌بایست روی آیکون استیکر تپ کنید تا به استیکرهای موجود، دسترسی پیدا کنید.

مثل تصویر فوق، روی گزینه‌ای به اسم Poll تپ کنید. سوال و توضیحات خود را وارد کنید. اگر پاسخ پیش‌فرض که بله و خیر یا Yes و No است، برای نظرسنجی شما مناسب است، از همان حالت پیش‌فرض استفاده کنید و روی Done در گوشه‌ی راست و بالای صفحه، تپ کنید. در غیر این صورت می‌توانید روی گزینه‌ی Yes یا No‌ تپ کنید و عبارت دیگری را وارد کنید.

اکنون عکس موردبحث، به همراه استیکری که کار نظرسنجی را انجام می‌دهد، در استوری قرار می‌گیرد. بنابراین عکس را به یکی از استوری‌های خود بفرستید و آن را با گروهی از دوستان و ... به اشتراک بگذارید. افرادی که این استوری را دریافت می‌کنند، می‌توانند در نظرسنجی شرکت کنند.

توجه کنید که رای دادن ممکن است اما حذف رای ممکن نیست! به علاوه استوری‌ها پس از ۲۴ ساعت منقضی می‌شوند و این یعنی برای شرکت در نظرسنجی، فقط ۲۴ ساعت زمان داریم.

کسانی که استوری را با ایشان به اشتراک گذاشته‌اید هم می‌توانند آمار نظرسنجی را بررسی کنند و ببینند که هر شخص، کدام گزینه را انتخاب کرده است. در واقع نظرسنجی چندان مخفیانه و به صورت ناشناس انجام نمی‌شود!

اضافه شدن نظرسنجی یا Poll به استوری‌های اینستاگرام، ایده‌ی جالبی است و استوری‌ها را تعاملی‌تر و جذاب‌تر می‌کند.