در این مطلب نحوه‌ی درست کردن بهترین نوشیدنی‌های خانگی را که کمک می‌کنند شما سالم‌تر، لاغرتر و پر انرژی‌تر از گذشته باشید، آموزش داده‌ایم.

این‌ها دستورالعمل‌های پایه‌ای هستند و شما می‌توانید آن‌ها را به سلیقه ی خود عوض کنید. شکر کمتری اضافه کنید، مواد سالم‌تری استفاده کنید یا به جای سودا (آب گازدار) از آب استفاده کنید. آن‌ها همچنان خوشمزه خواهند بود.

نوشیدنی چربی سوز خیار

مواد لازم:

۱ عدد خیار

مقداری جعفری یا گشنیز

۱ عدد لیمو

۱ قاشق غذا خوری زنجبیل رنده شده

۱ قاشق غذا خوری آب آلوورا

نصف لیوان آب

طرز تهیه:

مواد ذکر شده را آبگیری کنید و قبل رفتن به تخت‌خواب بنوشید. می‌توانید به مدت یک ماه از این نوشیدنی استفاده کنید و یک هفته استراحت دهید. در صورت نیاز می‌توانید این چرخه را دوباره شروع کنید.

نوشیدنی خیار تازه و لیمو

مواد لازم:

۱ عدد لیموی کوچک

۲ عدد خیار

۱ عدد پرتقال بزرگ

عسل به مقدار لازم

نعناع به مقدار لازم

۱ لیتر آب گازدار

طرز تهیه:

یکی از خیارها را در مخلوط کن می‌گذاریم و خیار دیگر را به صورت حلقه ای برش می‌زنیم. پرتقال و لیمو را آبگیری می‌نماییم. خیار، پرتقال و لیموی آبگیری شده را در یک پارچ میریزیم، خیارهای حلقه‌ای و عسل را به آن می‌افزاییم و هم می‌زنیم. سودا (آب‌گازدار) را اضافه می‌کنیم و در آخر نعناع را اضافه می‌کنیم.

نوشیدنی گلابی و مریم‌گلی

مواد لازم:

۱۰ عدد برگ مریم گلی

۱ عدد لیموی کوچک

۲۵۰ میلی‌لیتر آب گلابی(تازه یا بسته بندی)

۲۵۰ میلی‌لیتر آب گازدار

۱ عدد گلابی

یخ به مقدار لازم

طرز تهیه:

لیمو را برش بزنید، گلابی را به صورت مکعبی قطعه قطعه کنید و در پارچ بریزید. برگ‌های مریم گلی را با چنگال له کنید و در پارچ بریزید. یخ را خرد کنید. یخ‌های خرد شده، آب گلابی و آب‌گازدار را به پارچ اضافه کنید و نوشیدنی خود را هم بزنید.

نوشیدنی گریپ‌فروت و دارچین

مواد لازم:

۵۰۰ میلی‌لیتر آب گریپ‌فروت (تازه یا بسته بندی)

۵۰۰ میلی‌لیتر آب گازدار

یک لیوان آب

۲ عدد چوب دارچین

۱ عدد دانه انیسون

برگ نعناع به مقدار لازم

یخ به مقدار لازم

کمی شکر

طرز تهیه:

شکر، آب و دارچین را در قابلمه‌ای به مدت پنج یا ده دقیقه تا زمانی که شکر حل شود حرارت دهید. صبر کنید که محلول شما خنک شود. آب گریپ‌فروت و آب گازدار را به محلول خود اضافه کنید و در یک پارچ بریزید. سپس یخ را اضافه کنید و شربت خود را با نعناع و انیسون معطر کنید.

نوشیدنی پر انرژی لیمو

مواد لازم:

۵ عدد لیمو

۱ لیتر آب گازدار

مقداری نعناع

یخ به مقدار لازم

طرز تهیه:

۴ عدد لیمو را آبگیری نمایید. لیموی پنجم را به صورت حلقه‌ای برش بزنید. آب لیمو و آب گازدار را در پارچ بریزید و سپس یخ و نعناع را به آن اضافه کنید.

نوشیدنی تند هندی

مواد لازم:

۴ عدد لیموی کوچک

زنجبیل به مقدار لازم

نعناع

یک لیتر آب گازدار

نصف لیوان آب

یخ به مقدار لازم

کمی شکر

طرز تهیه:

لیمو‌ها را آبگیری نمایید. شکر و نصف لیوان آب را تا زمانی که شکر حل شود، در قابلمه‌ای حرارت دهید. زنجبیل‌ها را رنده کنید و به شربت خود اضافه نمایید. زمانی که آب جوش آمد، اجاق گاز را خاموش کنید. صبر کنید شربت خنک شود. آبلیمو و آب‌گازدار و یخ را اضافه کنید. سپس نوشیدنی را با نعناع و تکه‌هایی از لیمو معطر کنید.

آب سیب

مواد لازم:

۱ لیتر آب سیب (تازه یا بسته‌بندی)

نعناع

۱۰۰ میلی‌لیتر آب لیمو

۱ عدد لیمو

یخ

طرز تهیه:

لیمو را به صورت حلقه‌ای برش بزنید. آب لیمو و آب‌سیب را در پارچی مخلوط کنید. برش‌های لیمو، نعناع و یخ را به آن اضافه کنید. می‌توانید این نوشیدنی را تکه‌هایی از سیب سرو کنید.

نوشیدنی گیاهی

مواد لازم:

شکر به مقدار لازم

۳ عدد خیار

۱ عدد فلفل دلمه‌ای بزرگ

۱ عدد لیموی کوچک

۳ عدد لیموی بزرگ

برگ نعناع یا ترخون به مقدار لازم

یخ

طرز تهیه:

ساعتی قبل از آماده‌سازی، فلفل دلمه‌ای و دو خیار را خرد کنید و شکر بر روی آ‌ن‌ها بپاشید. آخرین خیار و یک لیموی بزرگ را نیز برش بزنید. سپس پوست لیموی کوچک را به جهت اسانس آن به طور نازک با چاقو ببرید و خرد کنید. و نیز دو لیموی بزرگ را آبگیری کنید.

نعناع یا ترخون را در پارچی بریزید. پوست‌های خرد شده‌ی لیمو و آب لیموها و نیز فلفل دلمه‌ای و خیارهای قطعه شده و آب گازدار را به پارچ اضافه کنید. یخ‌ها را خرد کنید و به نوشیدنی اضافه نمایید. می‌توانید نوشیدنی را با قطعه‌هایی از لیمو و یا خیار چاشنی بزنید.

نوشیدنی آناناس

مواد لازم:

۱ لیتر آب گازدار

۱۰۰ میلی‌لیتر آب

شکر به مقدار لازم

۱ عدد لیمو

۱ عدد کمپوت آناناس

کمی نعناع

طرز تهیه:

آب را در قابلمه‌ای به جوش بیاورید. پوست لیمو را جهت اسانس آن به طور نازک با چاقو برش بزنید و خرد کنید و نیز لیمو را آبگیری نمایید. شکر را به آب بیفزایید و تا هنگامی که کامل حل شود آن را هم بزنید. پوست‌های لیمو را اضافه کنید و قابلمه را از روی اجاق بردارید. شربت را صاف کنید و در یک پارچ بریزید. سپس آب لیمو و آب آناناس را به آن اضافه کنید.

آناناس را خرد کنید و به نوشیدنی اضافه نمایید. صبر کنید که نوشیدنی به دمای اتاق برسد و سپس آن را در یخچال قرار دهید. نوشیدنی را قبل از مصرف با قطعه‌هایی از آناناس چاشنی بزنید.

نوشیدنی توت‌فرنگی و سبزیجات تازه

مواد لازم:

۱ عدد لیمو

نعناع و ترخون

توت فرنگی به مقدار لازم

۱ لیتر آب گازدار

۱۰۰ میلی لیتر آب

یخ

طرز تهیه:

لیمو را آبگیری کنید و با پوست به داخل پارچ بریزید. توت فرنگی ها را نصف کنید و به همراه نعناع و ترخون به داخل پارچ بریزید. آب داغ را به میوه و سبزیجات اضافه کنید و بگذارید استراحت کند تا طعم و بوی آنها به آب افزوده شود. پوست لیموها را از آب خارج کنید و بگذارید تا نوشیدنی خنک شود. آب گازدار و یخ را به نوشیدنی اضافه کنید و آن را با حلقه‌هایی از لیمو چاشنی بزنید.