امروزه بشر به دنبال راهی برای حل بحران مواد زائدی است که انباشتگی آن‌های حیات ما روی این کره خاکی را در معرض تهدید قرار داده است. تابه‌حال ایده‌های مختلفی برای رفع این مشکل ارائه شده است که برخی از آن‌ها تاحدی مفید بوده‌اند. اما آیا فناوری چاپگرهای سه بعدی می‌تواند راه‌حلی جدید برای رفع این تهدید باشد؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه این مطلب با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Thenewraw، «پانوس ساکاس» (Panos Sakkas) و «فوتینی ستکای» (Foteini Setaki) از استودیوی طراحی «The New Raw»، نسخه‌ای محدود از نسل جدیدی از صندلی ارائه کرده‌اند که در ساخت آن‌ها از مواد زائد و دور ریختنی استفاده شده است.

صندلی ارمیس ساخته شده با پرینتر سه بعدی- -724press.com

مطلب مرتبط: خلاقیت هنرمند فرانسوی در ساخت آثار هنری از مواد بازیافتی

این استودیو تاکنون تحقیقات زیادی را در مورد طراحی و ارائه ایده‌های جدید انجام داده است. البته پرواضح است که این کار همیشه در همان ابتدای کار به موفقیت ختم نمی‌شود و آن‌ها ناگزیر هستند از فرآیند آزمون و خطا استفاده کرده و کار را جلو ببرند. به‌این ترتیب آن‌ها در طول آزمایش‌های متعدد خود، مواد زائدی هم تولید می‌کنند که محصول تجربیات شکست خورده است. حال این دو طراح سعی کرده‌اند با ارائه این ایده جدید دوباره مقدار قابل توجهی از این مواد را به صورت مفید مورد استفاده قرار داده و از هدر رفتن آن‌های جلوگیری کنند.

ضایعات دور ریختنیصندلی ارمیس ساخته شده با پرینتر سه بعدی- -724press.com

بافت ارگونومیکصندلی ارمیس ساخته شده با پرینتر سه بعدی- -724press.com

طراحان به دنبال این بودند که چگونه می‌توان از این مواد دور ریختنی به شکلی مفید استفاده کرده حجم زباله تولید شده در طول فرآیند تحقیق و توسعه استودیو را کاهش داد و اینگونه بود که ساخت این صندلی‌های جدید اما محدود مورد توجه قرار گرفت. به گزارش 724Press، صندلی جدید که با نام «ارمیس» (Ermis) شناخته می‌شود با استفاده از ضایعات تولیدی در رنگ‌های مختلف ساخته شده و هویت منحصربفردی دارد؛ چراکه مواد بازیافتی از نظر رنگ و شیب یکسان نبوده و تنوع دارد و درنتیجه صندلی تولید شده از آن‌ها هم بسته به مواد استفاده شده رنگ و شکلی متفاوت دارد.

صندلی ارمیس ساخته شده با پرینتر سه بعدی- -724press.com

نشیمنگاه صندلی ارمیس از خطوط ساده و ارگونومیک تشکیل شده و رد ساخت آن از نخ پلاستیکی استفاده شده است. درنتیجه این صندلی متسحکم بوده و درعین حال تکنیک بافت گرافیکی سطح آن هم جالب توجه است.

به‌هرحال این دو طراح خوش فکر سعی کردند هم از هدر رفتن مواد موجود جلوگیری کنند و هم یک قطعه مبلمان خاص و منحصربفرد را تولید کنند که جذابیت خاص خود را دارا است. درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. فراموش نکنید ما را با نظرات، پیشنهادها و انتقادات سازنده خود همراهی کنید، سپاس