اکثر ما بر این باور هستیم که کلید اصلی موفقیت و ثروت، تحصیلات است، در حالی که گاهی مهارت‌های عملی بسیار کارآمدتر از تحصیلات هستند. بعضی از افراد با وجود فقدان تحصیلات از حرکت باز نایستاده‌‌اند. در این مطلب به معرفی شماری از این میلیاردرهای اخراجی یا انصرافی خواهیم پرداخت.

ریچارد برانسون

تحصیلات: ناتمام گذاشتن تحصیلات دبیرستان

طبق سخنان برانسون، او ساعت‌های خیلی سختی را در مدرسه داشته و در سن ۱۶ سالگی از مدرسه اخراج شده و به لندن رفته ‌است. اولین پروژه‌ی تجاری او مجله بود ه‌است و در سن ۱۷ سالگی وی یک موسسه‌ی خیریه بنیانگذاری کرده ‌است. در حال حاضر ریچارد نه تنها مالک یک شرکت هواپیمایی بلکه مالک چندین خط هواپیمایی است.

اینگوار کامپراد

تحصیلات: دبیرستان

شرکت بزرگ IKEA امروزه در سراسر جهان شناخته شده ‌است. این شرکت توسط اینگوار کامپراددر سن ۱۷ سالگی، تاسیس شد. یکی از مشکلاتی که او را از ادامه‌س تحصیلات باز داشت نارساخوانی( مشکل وی در خواندن و نوشتن) او بود.

هنری فورد

تحصیلات: دبیرستان

هنری فورد به تحصیل در مدرسه‌ی دینی هیچ تمایلی نداشت. در نتیجه او به دنبال علاقه‌اش رفت. به این ترتیب در سن ۱۶ سالگی از خانه فرار کرد و به دیترویت رفت و به عنوان شاگرد مکانیک مشغول کار شد.

مایکل دل

تحصیلات: پس از یک سال، دانشگاه را ترک کرد

مایکل دل که موسس شرکت دل است، اولین درآمدش را در دوازده سالگی با فروش اشتراک یک روزنامه‌ی محلی بدست آورد. در طول تحصیلاتش او شرکت کامپیوتری دل را تاسیس کرد، و سپس در سن نوزده سالگی تحصیل در دانشگاه را رها کرد.

لیکا شینگ

تحصیلات: ناتمام گذاشتن تحصیلات دبیرستان

لیکا شینگ  یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. او در سن دوازده سالگی مجبور به ترک دبیرستان شده و سپس در یک کارخانه‌ی تولید گل‌های پلاستیکی مشغول به کار شد. هنگامی که ۲۲ سال داشت، شرکت Cheung Kong را تاسیس کرد که اکنون نه تنها در تجارت بلکه در زمینه‌های املاک و مستغلات، هتل‌ها، فناوری اطلاعات و سایر موارد دیگر مشغول به فعالیت است.

بیل گیتس

تحصیلات: بعد از ۲ سال، دانشگاه را رها کرد

بیل گیتس از دانشگاه هاروارد دیپلم گرفت. اگر چه این میلیاردر در سال ۲۰۰۷ با تصمیم مدیریت دانشگاه، به منظور شایستگی‌هایی که داشت و ادای احترام به او، مدرک پایان تحصیلی‌اش را دریافت کرد. او تنها دو سال در این دانشگاه مشغول به تحصیل بود و سپس اخراج شد.

لری الیسون

تحصیلات: بعد از دو سال دانشگاه را رها کرد

لری الیسون یکی از بنیانگذاران شرکت اوراکل است که رتبه‌ی دوم را در تولید نرم‌افزار بعد از مایکروسافت در جهان را دارا است. او دو بار برای تحصیلات دانشگاهی اقدام کرد،. به این ترتیب، وی به مدت ۲ سال در دانشگاه ایلینوی و یک ترم در دانشگاه شیکاگو اقدام به تحصیل کرد که در هر دو بار هم موفقیتی به دست نیاورد.

جان راکفلر

تحصیلات: دوره‌ی ۳ ماهه‌ی حسابداری

راکفلر یکی از ثروتمندترین افراد در تاریخ است. او اولین درآمد خود را در سن ۷ سالگی به دست آورد. به طوری که در سن ۱۷ سالگی به اطرافیان خود پول قرض می‌داد! بعد از فارغ‌التحصیلی از از دبیرستان وارد دانشگاه شد. هر چند خیلی زود آنجا را ترک کرد.

آمانسیو اورتگا

تحصیلات: ناتمام گذاشتن تحصیلات دبیرستان

آمانسیو اورتگا موسس کمپانی لباس زارا است. او مدرسه را در سن ۱۳ سالگی رها کرد و در یک فروشگاه لباس شروع به‌کار و در سال ۱۹۷۵ اولین فروشگاه خود را تاسیس کرد. امروزه نام کمپانی زارا در تمام جهان شناخته شد ه‌است. وی برای چندین بار جزو فهرست ثروتمندترین افراد جهان شناخته شده ‌است.

مارک زوکربرگ

تحصیلات: پس از ۲ سال تحصیل، دانشگاه را رها کرد

زاکربرگ در فهرست جوان‌ترین میلیاردرهای جهان است. او جزو دانشجویان دانشگاه هاروارد بود که هیچ‌گاه موفق به دریافت مدرک تحصیلی نشد. زاکربرگ  موفق به ایجاد یک شبکه اجتماعی شد  با وجود این که رشته‌ی اصلی  او روان‌شناسی بود.