طراحان خوش‌فکر همیشه به دنبال راهی نوین برای بازتعریف شیوه‌های معماری کلاسیک هستند. به عنوان نمونه بیایید سری به برج مراقبتی و دیدبانی مارپیچی جدید بزنیم که به تازگی در کشور دانمارک افتتاح شده و ظاهرا توجه مردم را به خود جلب کرده است. دراین مرور با ۷۲۴پرس همراه باشید.

شرکت معماری «BIG - Bjarke Ingels Group»، به تازگی برج مارسک (Marsk Tower) که یک برج مراقبتی است را تکمیل کرده است، برجی متفاوت و تماشایی که در مناطق مردابی یکی از پارک‌های ملی و محبوب دانمارک یعنی دریای وادن (Wadden Sea) ساخته شده است.

برج مارسک (Marsk Tower)-724press.com

ارتفاع این برج در حدود ۲۵ متر است. سازه‌ای مجسمه مانندو جالب توجه که توسط چشم‌اندازهای وسیع و جذاب اطراف احاطه شده و این روزها به عنوان یک مکان جذاب گردشگری مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

مطلب مرتبط: ساخت پلی متفاوت روی آبشاری در نروژ

فولاد استفاده شده در نمای کلی این برج، نمایی ساده به آن بخشیده که در ترکیب با زیبایی طبیعی محیط اطراف، چشم‌نواز است. برای رسیدن به قسمت بالای برج باید از یک سری پله‌های فولادی استفاده کنید که حول یک هسته مرکزی می‌چرخند و بالا می‌روند. البته برای افرادی معلول یا کسانی که قادر به بالا رفتن از پله‌ها نیستند هم یک آسانسور مناسب در قسمت مرکزی سازه تعبیه شده که مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

برج مارسک (Marsk Tower)-724press.com

درنهایت قسمت فوقانی این برج به سکویی با نمای ۳۶۰ درجه به محیط اطراف باز می‌شود. از آنجا بازدیدکنندگان قادر خواهند بود از تماشای زیبایی اکوسیستم منطقه، جزر و مدهای ساحلی و دیگر زیبایی‌های این پارک ملی نهایت استفاده را ببرند.

برج مارسک (Marsk Tower)-724press.com

امیدوارم از بررسی کوتاه این سازه جالب لذت برده باشید. شما کدام نوع سازه‌ها را ترجیح می‌دهید، آنهایی که از اصول طراحی کلاسیک استفاده می‌کنند یا ایده‌هایی که با نگاهی نو به معماری عصر معاصر نگاه می‌کنند؟ حتما نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید.