در باور عموم جا افتاده است که مرد که گریه نمی‌کند. البته که زن‌ها موجودات عاطفی‌تری هستند، اما این بدان معنا نیست که نصف بشریت نمی‌توانند عواطف و احساسات داشته باشند. حتی خیلی از مردان هم در تماشای فیلم‌های احساسی غمگین شده و‌ هاله‌ی مبهم اشک در چشم‌های آن‌ها دیده می‌شود.

هاچی: داستان یک سگ Hachi: A Dog’s Tale

موضوع فیلم درباره‌ی یک استاد موسیقی است که توله سگ سرگردانی را در ایستگاه قطار پیدا می‌کند. او سگ را به خانه‌اش می‌برد بدون این که تصور کند دوستی او با این سگ تا سالیان دراز طول می‌کشد. از این رو شاهد نمونه‌ای از عشق صادقانه‌ی یک سگ به انسان خواهیم بود. بارها ثابت شده است که داستان این فیلم که بر اساس رویدادهای واقعی بوده است، توانسته اشک سرسخت‌ترین افراد را هم درآورد!

این مطالب را از دست ندهید:

کوبیدن بر در بهشت Knockin’ on Heaven’s Door

دو بیمار که وضعیت هر دوی آن‌ها ناامیدکننده است و مدت زمان زیادی زنده نمی‌مانند در اتاق یک بیمارستان بستری شده‌اند. پس از این که هر دوی آن‌ها به این نتیجه می‌رسند که روزهای آخر عمر ارزش گذراندن این لحظات دلگیر را ندارد، تصمیم می‌گیرند که به دریا سفر کنند. آن‌ها در مسیر سفر خود با موقعیت‌های خنده دار و گاهی اوقات خطرناکی مواجه می‌شوند. «کوبیدن بر در بهشت» فیلم فوق‌العاده‌ای در خصوص مرگ، زندگی، رویاهای سرنوشت ساز و ابدیت است.

مسیر سبز The Green Mile

یک مرد عظیم‌الجثه‌ی سیاه پوست به اتهام قتل دو دختربچه به اعدام محکوم می‌شود. این زندانی نه تنها به علت ظاهر خاصش، بلکه داشتن دست‌های شفابخش خود مورد توجه قرار می‌گیرد؛ به طوری که پلیس زندان به مجرم بودن او شک می‌کند.

این فیلم نگاهی عمیق و فلسفی دارد و گاهی اوقات صحنه‌های سختی در آن می‌بینیم. مسیر سبز یکی از بهترین فیلم‌های اقتباسی برگرفته از رمان استفان کینگ است.

اسم من خان هست My Name Is Khan

فیلم‌های هندی معمولا سرشار از صحنه‌های رقص و آهنگ هستند؛ اما در این فیلم خبری از این‌ها نیست. این فیلم به شدت احساسی، داستان رضوان خان را روایت می‌کند که از سندروم آسپرگر رنج می‌برد. او به آمریکا سفر می‌کند تا عشق خود را بازگرداند؛ چرا که پس از حادثه‌ی ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ همسرش او را ترک کرده است. در آن زمان رفتار جهان به طور چشم گیری نسبت به مسلمانان تغییر می‌کند. در طول این سفر، او موفق می‌شود تا مردم را با قلب مهربان و طبیعت صلح دوست خود آشنا کند.

فهرست شیندلر Schindler’s List

این فیلم، داستان اسکار شیندلر را روایت می‌کند که یک تاجر موفق بوده و عضو حزب نازی است. شیندلر کسی است که موفق شد زندگی هزاران یهودی را در طول جنگ جهانی دوم نجات دهد. فهرست شیندلر ادای احترام به اقدامات قهرمانه‌ی این شخصیت است و شاهکاری است که با عمق و واقع گرایی خود، شما را تکان خواهد داد.

روری اوشی اینجا بود Rory O’Shea Was Here

با آمدن یک بیمار جدید به خانه‌ی معلولان، زندگی مایکل که مبتلا به فلج مغزی است به معنای واقعی کلمه دگرگون می‌شود. روری به علت ضعف بنیه‌ی عضلات بر روی ویلچر می‌نشیند. این مرد جوان تازه وارد نه تنها درباره‌ی بی عدالتی زندگی شکوه و ناله نمی‌کند، بلکه قدرت خود را برای به کمال رساندن زندگی‌اش نشان می‌دهد. مایکل تحت تاثیر نگرش مثبت روری قرار می‌گیرد و فرصت‌های جدید زندگی برای شاد بودن را می‌بیند.

این فیلم فوق‌العاده باعث می‌شود که دیدگاه ما نسبت به زندگی تازه‌تر شده و قدردان داشته‌هایی باشیم که در هیاهوی زندگی روزمره فراموش کرده‌ایم.

زندگی زیباست Life Is Beautiful

در طول جنگ جهانی دوم، گیدو و پسربچه‌اش به اردوگاه کار اجباری یهودیان فرستاده می‌شوند. مرد جوان که می‌خواهد زندگی پسرش را نجات دهد به او می‌گوید که تمام این اتفاقات بازی است و برنده‌ی این بازی یک تانک واقعی را به عنوان جایزه می‌برد. برای برنده شدن هم نباید اجازه دهد که زندان‌بان‌ها متوجه آن‌ها شوند. پسربچه داستان پدرش را باور می‌کند و به طور ماهرانه‌ای در بازداشتگاه مخفی می‌شود تا زنده بماند.
زندگی زیباست یک فیلم خوب است که با نشان دادن صحنه‌هایی از عشق و محبت انسانی، شما را به گریه و خنده وا می‌دارد.

هفت زندگی Seven Pounds

بن توماس با سهل انگاری باعث مرگ هفت نفر از جمله نامزد خود در یک سانحه‌ی تصادف می‌شود. او که به شدت احساس گناه می‌کند به دنبال راهی برای جبران خطای گذشته‌اش است. او با به خطر انداختن جان خود، تلاش می‌کند تا به بیماران علاج ناپذیر برای زنده ماندن کمک کند. اوضاع وقتی پیچیده می‌شود که او با امیلی آشنا شده و رابطه‌ی آن‌ها عاطفی می‌شود. هیچ کس نمی‌تواند رنج عاطفی قهرمان فیلم را ببیند و اشک نریزد.

عزیز میلیون دلاری Million Dollar Baby

رویای مگی این است که در ورزش بوکس حرفه‌ای شود. فرانکی دان یک مربی بوکس است که از زندگی خسته شده و اشتیاق چندانی به تعلیم یک دختر تازه کار ندارد. وقتی او پافشاری و شوق بیش از حد دختر برای قهرمانی را می‌بیند تصمیم می‌گیرد تا به او کمک کند. مسابقه‌ی سرنوشت ساز در راه است. مگی شانس بالایی برای پیروزی دارد، اما سرنوشت تصمیم می‌گیرد که با او شوخی بی رحمانه‌ای کند. این فیلم روایتی از مبارزه‌ی درونی در مورد تحقق بی قید وشرط یک رویا است.

گلادیاتور Gladiator

ماکسیموس جنگجوی بزرگی است که وارث تاج و تخت امپراتوری روم شده است. پس از این قضیه، پسر امپراتور او را به مرگ محکوم می‌کند. ماکسیموس که به طور معجزه آسایی از مرگ نجات پیدا می‌کند ، یک گلادیاتور می‌شود. او دوباره مجبور می‌شود که به دنبال کینه جویی باشد. بازی بسیار قوی راسل کرو در اولین دقیقه‌های فیلم، قلب ما را به خود مجذوب می‌کند. اشک‌های مخاطب در هنگام تماشای نقطه‌ی اوج فیلم، گواهی بر این ادعا است.