این روزها اخبار اعتصاب نویسندگان هالیوودی، بحث روز است، به‌خصوص اگر به این نکته توجه داشته باشیم که این اعتصاب می‌تواند به‌شکلی گسترده روی فرآیند تولید و پخش محصولات مختلف تلویزیونی و سینمایی تأثیرگذار باشد. همین حالا هم اخباری از به تعویق افتادن ساخت فصل جدید سریال چیزهای عجیب به گوش می‌رسد. همچنین مخاطبان نگران هستند که این اعتصاب باعث ایجاد تأخیر در پخش فصل دوم سریال خاندان اژدها شود.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Startefacts، اعتصاب نویسندگان هالیوود چیزی فراتر از اعتراض به شرایط کاری نامناسب یا دستمزهای پایین است؛ این اعتصاب توجه ویژه‌ای به استفاده از هوش مصنوعی کرده است و پیشاپیش هشدار داده که استفاده از این فناوری می‌تواند زمینه‌ساز سرقت ادبی شود. اما صرفنظر از چرایی برپا شدن این اعتصاب، باید به این مسئله هم توجه کنیم که اعتصاب نویسندگان چطور می‌تواند کار  ارائه محصولات سرگرمی را مختل کند. این مسئله  تنها در مورد کاهش تعداد قسمت‌های یک مجموعه تلویزیونی نیست؛ چراکه می‌تواند به‌سادگی حتی منجر به تأخیر در پخش مجموعه‌های تلویزیونی شود. این مسئله این روزها بحث داغ است، به‌خصوص وقتی بینندگان چشم انتظار پخش فصل‌های تازه از مجموعه‌های محبوب خود باشند.

یکی از اژدهایان خاندان اژدها-724PRESS.COM

فصل دوم سریال خاندان اژدها هم دقیقا دچار چنین شرایط بغرنجی شده است؛ سریالی که به خاطر اعتصاب نویسندگان هالیوود آینده تیره‌وتاری پیش رو دارد.  سریال خاندان اژدها که پیش درآمد سریال محبوب بازی تاج و تخت است، به حوادث سیصد سال قبل از وقایع بازی تاج و تخت اختصاص داشته و به صورت مشخص روی تاریخچه خاندان تارگرین تمرکز کرده است. تااینجا این مجموعه صحنه نبردهای مهیج با حضور اژدهایان، جنگ‌های خونین والبته دسیسه‌های سیاسی مشابه بوده که روزگاری در بازی تاج و تخت هم شاهد آنها بودیم.

این سریال از همان زمان انتشار فصل اول هم موضوع بحث طرفداران سریال و همینطور  دوست‌داران مجموعه اصلی یعنی بازی تاج و تخت بود. بااین‌حال به‌طریقی موفق شد نظرها را به خود جلب کرده و اسم و رسمی برای خود پیدا کند. هرچند اکنون نگرانی‌هایی در مورد روند تولید و همینطور انتشار این سریال به وجود آمده است. داستان چیست؟

این روزها که اعتصاب نویسندگان  هالیوود جنجالی به‌پا کرده است، بسیاری از پروژه‌های متوقف شده‌اند. به‌هرحال نویسندگان خواستار حقوق و شرایط کاری بهتری شده و درخواست‌های دیگری هم مطرح کرده‌اند که هنوز پاسخ روشنی به آن‌ها داده نشده است. درنتیجه به احتمال زیاد موج اعتراضات به این راحتی فرو ننشته و اعتصاب همچنان ادامه خواهد داشت.

شاه ویسریس و مشاورش هایتاور-724PRESS.COM

این وضعیت روی تولید و پخش آثار مختلف تأثیرگذار بوده است؛ یعنی همان وضعیتی که آینده فصل دوم سریال خاندان اژدها را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. بااین‌حال منابعی از ورایتی اعلام کرده‌اند ساخت این سریال چندان تحت‌تأثیر این اعتصاب قرار نخواهد گرفت، چون فیلمنامه این اثر از قبل آماده  شده است. باا‌ین‌وجود همه کمابیش می‌دانند که در طول فیلمبرداری یک اثر سینمایی یا تلویزیونی، ممکن است هر زمان نیاز به تغییراتی در فیلمنامه وجود داشته باشد و همین تغییرات است که کار را برای گروه دشوار خواهد کرد.

این اخبار البته که باعث ناامیدی طرفداران سریال خاندان اژدها شده است. بعد از آنچه در قسمت آخر فصل اول این مجموعه دیدیم، بینندگان چشم انتظار   تماشای بخش‌های مهمی از داستان همچون رقص اژدها  هستند که قرار است داستان جنگ داخلی شکل گرفته درمیان خاندان تارگرین را به تصویر بکشد که به موضوع جانشینی اختصاص دارد.

مطلب مرتبط:  چرا بازیگر نقش جیمی لنیستر علاقه ای به تماشای خاندان اژدها ندارد؟

نویسنده خوش ذوق جورج آر.آر. مارتین حماسه‌ای دلپذیر را خلق کرده است که الهام بخش بازی تاج و تخت و اکنون پیش درآمد آن یعنی سریال خاندان اژدها است. تیم بااستعداد نویسندگان فیلمنامه این اثر در کنار این نویسنده، در تولید این فیلم نقش بسزایی دارند. فصل اول خاندان اژدها از منظر خط  داستانی مورد ستایش قرار گرفت و طرفداران هم پیشاپیش بابت آنچه قرار است در فصل دوم این مجموعه شاهد آن باشند، هیجان زده شده‌اند. درنتیجه خبر اعتصاب بدترین خبر ممکن برای این گروه است. اعتصابی که ممکن است به نتیجه رسدین آن‌، ماه‌ها طول بکشد.

رینیرا و دیمون تارگرین سر میز-724PRESS.COM

البته به‌هرحال طرفداران می‌دانند این سریال شاید حتی دیر، اما بالاخره باز خواهد گشت  و از این نظر خیال‌شان راحت است. درست است که اعتصاب فرآیند تولید را به تعویق خواهد انداخت، ولی قطعا باعث لغو شدن ساخت این مجموعه نخواهد شد. درنتیجه علاقمندان پروپاقرص این اثر می‌توانند  وفاداری خود را به اثبات رسانده و کمی بیشتر دندان روی جگر بگذارند. از طرف دیگر به جرأت می‌توان گفت سازندگان سریال هم تمام تلاش خود را خواهند کرد تا از جلب رضایت مخاطبان اطمینان حاصل کرده و انتظارات را برآورده کنند.

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. نظرات، پیشنهادها و انتقادهای سازنده خود را با ما هم درمیان بگذارید، سپاس