داشتن یک خانه درختی، وقت گذرانی در طبیعت و لذت بردن از یک فضای امن و متفاوت در میان درختان سرسبز شاید آرزوی بسیاری از ما در دوران کودکی بوده است. درواقع وقتی اسم خانه درختی به میان می‌آید، بیشتر به فضایی مناسب وقت‌گذرانی کودکان و نوجوانان فکر می‌کنیم، اما خانه‌های درختی امروزی می‌توانند حتی مکانی ایده‌آل برای بزرگسالان خسته از زندگی روزمره و ماشینی باشد. دراین مرور با ۷۲۴پرس همراه باشید تا نگاهی به ایده خلاقانه ساخت یکی از این خانه‌های درختی داشته باشیم.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Studiomemm، شرکت معماری «Studio MEMM»، دست به ابتکار جالبی زده و یک خانه درختی متفاوت، جذاب و دوست داشتنی را برای مشتریان خود طراحی کرده است که هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند از بودن در آن لذت ببرند.

این خانه درختی که در میان طبیعت سرسبز برزیل واقع شده، با الهام از هندسه و ساختار برگ چنار طراحی و اجرا شده است. فریم‌های چوبی به کار رفته در نمای این خانه، به دلیل تضاد رنگ و همینطور ساختار خاص‌شان که باعث سهولت اتصال شیشه به نمای ساختمان شده‌اند،  یکی از انتخاب‌های هوشمندانه طراحان این بنا هستند.

مطلب مرتبط:  طراحی خلاقانه یک رستوران در آسمان‌خراش شهر مکزیکو سیتی

درواقع این ویژگی‌ها باعث شد که طراحان در همان گام نخست آن‌ها را جایگزین قاب‌های آلومینیومی با روکش گرافیت تیره کنند که البته این مسئله واقعا باعث چشم‌نوازتر شدن ظاهر این خانه درختی شده و در کنار آن همراهی بیشتری میان فضای سکونت و محیط اطراف آن ایجاد کرده است.

عناصر چوبی تزئینی به صورت صنعتی با چوب چند لایه  ساخته شده و به وسیله سیستم «CNC» برش داده شده که یکی از مدرن‌ترین روش‌های برش امروزی است. این عناصر در دیوارهای داخلی به صورت برجسته جای گرفته‌اند.

این خانه درختی جذاب از دو فضای مجزا تشکیل شده است که یکی اتاق پذیرایی و دیگری بیشتر به‌عنوان اتاق نشیمن به کار می‌رود.  البته برای زیبایی بیشتر محیط خانه، این دو فضای جدا از هم به ‌وسیله‌ی یک پل کوچک به هم متصل شده‌اند. به خاطر شیوه نورپردازی به کار رفته، شب هنگام خانه درختی همچون یک فانوس روشن، می‌درخشد. از طرف دیگر طراحی ارگانیک الهام گرفته از برگ درختان هم در میان این نورپردازی برجسته‌تر دیده شده و به جذابیت هرچه بیشتر ظاهر خانه می‌افزاید.

نظر شما در مورد ایده‌های استفاده شده در طرحی این خانه چیست؟ آیا شما هم دوست دارید تجربه زندگی در میان طبیعت را به این شکل به دست بیاورید؟ حضور در خانه درختی برای شما چه حس و حالی به همراه خواهد داشت؟ فراموش نکنید ما در ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن ایده‌ها، نظرات و تجربیات شما عزیزان هستیم، حتما آن‌ها را با ما درمیان بگذارید. سپاس