قبلاً شایعاتی در مورد دوربین دوگانه در گلکسی نوت ۸ طرح شده بود. این بار شایعه‌ی جالب‌تری در فضای وب طنین انداخته که از دوربینی دوگانه مجهز به زوم ۳ برابری خبر می‌دهد.

به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین تغییر و ویژگی جدید در گلکسی نوت ۸ سامسونگ، بخش دوربین آن است. طبعاً استایلوس، نمایشگر و طراحی چیزی شبیه به گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۷ است اما به نظر می‌رسد که سامسونگ می‌خواهد دوربین را بهینه کند تا علاوه بر کیفیت عالی، ویژگی‌های جالب رقبا را نیز داشته باشد. به هر حال HTC U11 اکنون بهترین عکاس موبایل است و بدون دوربین دوگانه رقابت کردن با این گوشی دشوار است.

دوربین دوگانه با دو حسگر سیاه و سفید و رنگی برای بهبود عکاسی در شرایط مختلف و از جمله شرایط کم‌نور و همین‌طور دوربین دوگانه با دو لنز زاویه باز و معمولی برای شبیه‌سازی بزرگ‌نمایی در محصولات امروزی به کار برده شده ولیکن همیشه موضوع بزرگ‌نمایی آپتیکال بحث‌برانگیز بوده است و در حقیقت کم و کیف عملکرد گوشی‌ها در این مقال جالب نیست. سامسونگ می‌خواهد روی دوربین دوگانه‌ی گلکسی نوت ۸ کار کند اما نه به سبک زوم آپتیکال ۵ برابری که Oppo‌ چین از آن یاد کرده بلکه به نظر می‌رسد که روشی شبیه روش ال‌جی یعنی دو لنز زاویه باز و معمولی انتخاب سامسونگ است.