باتوجه به تخریب گسترده محیط زیست و خطرات ناشی از فعالیت‌های انسانی که آینده حضور بشر روی این کره خاکی را با تهدید مواجه کرده‌اند، طبیعی است که شرکت‌های مختلف به دنبال ارائه فناوری‌های مفید برای تولید انرژی پاک باشند. استفاده از منابع انرژی تجدید پذیری همچون نور خورشید یا باد، می‌تواند نقشی حیاتی در کاهش آلودگی‌های محیط زیست داشته باشد.نمونه‌اش فناوری انقلابی جدید که انرژی باد و خورشید را همزمان به خدمت گرفته است.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Yankodesign، به‌تازگی شرکت «New World Wind» در جستجوی راه‌حلی مبتکرانه برای تأمین انرژی‌های پایدار از فناوری انقلابی با عنوان «Aeroleaf Hybrid» پرده‌برداری کرد.

درخت تولید کننده انرژی پاک-724press.com

این فناوری دراصل یک توربین میکرو بادی است که به شکل یک درخت طراحی و اجرا شده است. اما ویژگی جذاب این محصول امکان تلفیق تأمین انرژی بادی و خورشیدی با هم است. به این ترتیب این تورین با ترکیب این دو انرژی یک منبع انرژی پاک و البته نامحدود را فراهم می‌کند. رویکردی نوآورانه که نه‌تنها قادر است تقاضای رو به رشد برای تأمین انرژی برق را برآورده کند، بلکه توجهی خاص به نگرانی‌های زیست محیطی نشان می‌دهد که پیرامون تأمین انرژی از طریق روش‌های سنتی شکل گرفته است.

تکنولوژی انقلابی تولید کننده انرژی پاک-724press.com

همانطور که احتمالا شما هم از آن آگاهی دارید، روش‌های مرسوم و سنتی تولید برق اغلب متکی بر استفاده از سوخت‌های فسیلی است که این امر هم باعث تخریب محیط زیست و آلودگی هوا شده و هم تغییرات آب‌وهوایی را تقویت می‌کند. اما فناوری شرکت نیو ورلد با ادغام کردن یکپارچه انرژی باد و خورشید می‌تواند جایگزینی مناسب و قانع کننده برای این روش باشد. توربین‌های درختی شکل مجهز این شرکت دارای یک سری برگ‌های دوار هستد که انرژی باد را جذب می‌کنند؛ از طرف دیگر پانل‌های خورشیدی هم در پایه برگ‌ها نصب شده است و از این طریق فرآیند تولید انرژی از جریان باد یا تابش خورشید به صورت مداوم و کارآمد تضمین می‌شود.

توربینهای بادی و پانلهای خورشیدی به شکل درخت-724press.com

فناوری جدید شرکت نیوورلد همچنین از زیبایی طبیعت الهام گرفته است؛ این کار اطمینان خاطری است به آن دسته از افرادی که نگران ناهماهنگی میان  فناوری‌های موجود و جلوه‌های طبیعت هستند. از نظر ظاهری این توربین‌ها شبیه درختان هستند، پس به خوبی هم با مناظر شهری و هم محیط زیست و طبیعت سبز اطراف ترکیب می‌شوند. درنتیجه برخلاف توربین‌های بادی معمولی یا پنل‌های  خورشیدی رایجی که می‌شناسیم، این مولدهای انرژی  درختی شکل امکان ادغان با محیط پیرامون خود را داشته و از نظر زیبایی شناسی هم جذابیت بیشتری به محیط اطراف خود می‌بخشند.

طراحی توربین تولید کننده برق به شکل درخت-724press.com

تعهد شرکت ارائه‌کننده این فناوری به تولید انرژی سبز به‌خوبی مشهود است. اولین نوع از این دستگاه در بیرمنگام انگلستان نصب شده و مورد استقبال خوبی قرار گرفت. این توربین را روی یک بلندی نصب کردند تا همزمان توانایی خود در مهار نیروی باد و تأمین انرژی از نور خورشید را به صورت هماهنگ به نمایش بگذارد. از سوی دیگر همکاری این شرکت با موزه علمی «Tom Tits Experiment» در سوئد، نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری آنها در ارائه فناوری تطبیق‌پذیر و دارای پتانسیل تأمین انرژی  است؛ امری که می‌تواند که به شرکت‌ها و مؤسسات مهم  دیگر کمک کند تا به شکلی ایمن و البته پاک، برق مورد نیاز خود را تأمین کنند.

استفاده از باد و خورشید برای تأمین برق پاک-724press.com

البته شرکت نیوورلد دستاورد دیگری هم داشته و آن ارائه این محصول در سه شکل و نوع مختف است. به این ترتیب این شرکت توربین‌های درختی خود را به فرم درخت ساده (Wind Tree)، مدل نخل (Wind Palm) و مدل بوش (Wind Bush) ارائه می‌کند. درخت ساده دارای برگ‌های متعدد و چرخان است؛ درنتیجه برای فضاهای بزرگ‌تر مناسب است و حتی می‌تواند مناسب قرارگیری در ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی باشد. دو نمونه دیگر در اندازه‌های متنوع ارائه می‌شوند، درنتیجه از انعطاف خوبی برای نصب در محیط‌های مختلف برخوردار هستند؛ یعنی می‌توان آنها را هم در باغ‌های عموم نصب کرد و هم در محل‌هایی که فضای محدود و کوچکتری در اختیار دارند.

مطلب مرتبط:  طراحی لامپی جذاب که منبع انرژی آن نور خورشید است

جذابیت دیگر این محصول انتخاب رنگ دلخواه است که اجازه می‌دهد توربین‌ها به خوبی با محیط اطراف خود هماهنگ شده و به اصطلاح وصله ناجوری نباشند.  این سطح شخصی سازی کردن یک فناوری باعث تشویق مصرف‌کنندگان می‌شود تا به فکر تأمین برق مورد نیاز خود از طریق انرژی سبز باشند.

توربین بادی شبیه درخت-724press.com

هر درخت از یک سری توربین‌های میکرو بادی تشکیل شده است که دارای یک پره  برگ مانند و یک محور عمودی هستند. این میکرو ژنراتور به لطف داشتن آهنرباهای دائمی قابلیت  نصب در مکان‌های مختلفی همچون پشت بام، تراس، دکل و حتی مناطق با وزش کم باد را دارند. این فناوری حداقل  ۳۰۰ وات برق تولید می‌کند و این روزها در  ۱۳۰ مکان در گوشه و کنار جهان و در کشورهایی همچون اسپانیا، هلند، کانادا، استرالیا، مکزیک، پرتغال، نیجریه، فرانسه، امارات متحده عربی و ایالات متحده نصب و راه‌اندازی شده‌اند.

درنهایت با الهام گرفتن از ظرافت طبیعت، این فناوری نه‌تنها منبع انرژی پایداری را دراختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد؛ بلکه از پتانسیل زیبایی‌شناسی و عملکردی  برخوردار است که می‌تواند مردم را به سمت فردایی سبزتر رهنمون شود.

تأمین برق با استفاده از توربین شبیه درخت-724press.com

درپایان این مطلب نظر شما در مورد این فناوری جالب توجه چیست؟ به نظر شما آیا بشر به سمت تولید انرژی‌ پاک از منابع تجدیدپذیر می‌رود یا کارتل‌های نفت و گاز مانع از تحقق این رؤیا می‌شوند؟ خوشحال می‌شویم نظرات و دیدگاه‌های خود را در این زمینه با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید. سپاس