معماران و طراحان خوش‌ذوق همیشه به دنبال ارائه ایده‌های جذاب و متفاوت هستند که ذهن بیننده را درگیر خود کرده و چشم‌اندازی متفاوت از مناظر متداول و همیشگی را پیش روی او قرار دهند. یکی از ایده‌های جذاب را  در جام مبلورن استرالیا دیدیم؛ جایی که یکی از معماران خوش ذوق ایده‌ای جذاب را به نمایش گذاشت که پیوند دوباره انسان و طبیعت را جشن می‌گرفت. در مرور این طرح و بررسی زوایای آن با ما همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Koichitakada، معماران گروه کوییچی تاکادا (Koichi Takada Architects) به‌تازگی تصاویری جذاب از یک نمایشگاه/غرفه لکسوس که در کارناوال جام ملبورن و در میدان مسابقه فلمینگتون استرالیا به مهمانان معرفی شده است را به نمایش گذاشته‌اند که تماشایش خالی از لطف نیست.

غرفه لکسوس در جام ملبورن-724press.comترکیب رنگ تیره نما با سبزی گل و گیاه-724press.com

این گروه با الهام از مناظر سرسبز استرالیا، ساختاری مدولار و سه طبقه را طراحی کردند که با بیش از هزار گل و گیاه بومی این کشور مزین شده است. طرحی بادوام، پایدار و مدولار این سازه امکان سازگاری آن و همینطور استفاده مجدد آن برای مقاصد دیگر را فراهم کرده است. سایبان‌های پیش‌ساخته این سازه که آنها هم مدولار هستند، در هم تنیده شده و اشکال منحنی شکل طبیعی را به نمای کلی کار اضافه می‌کنند. ساختار مشبک آنها باعث نرمی  و لطافت ظاهر سازه شده و در کنار آن از فضای سبز موجود هم حمایت می‌کند.

آویزان شدن گیاهان از لبه های نمای ساختمان-724press.com

ایوان مزین به گل و گیاه-724press.com

به گزارش ۷۲۴پرس، بازدیدکنندگان این بنا در کنار این ظاهر جذاب و سبزی باطراوت آن چیزهای دیگری هم برای سرگرم‌شدن داشتند. بخشی از گیاهان به‌کار رفته در نمای این سازه شامل انواع گیاهان بومی خوراکی همچون فلفل بومی،  گیاه سلمکی (saltbush) و مورد لیمو (lemon myrtle) است که در فرهنگ آشپزی این کشور کاربرد دارند.

مطلب مرتبط:  طرح مفهومی کابین جنگلی جذاب، استراحتگاهی متفاوت و جادویی

به‌این ترتیب مهمانان به صورت غیرمستقیم با این فضای سبز در تعامل قرار گرفتند آن هم با این ایده که گیاهان مستقیما از خاک خارج شده و در تهیه غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند و به این ترتیب افراد می‌توانند عطر و طعم  آنها را به شکل بهتر  حس کنند.

گلدانهای پر از گل و گیاه-724press.com

گیاهان سبز-724press.com

معمار کوییچی تاکادا می‌گوید که به هر پروژه معماری خود به صورت یک تصویر یا بیلبورد زنده فکر کرده و آن را فرصتی برای نشان  دادن چیزهایی که برای عرضه دارد، می‌داند. او همچنین اشاره می‌کند که از برقراری ارتباط میان ساختارهای دست ساز انسان و  طبیعت لذت برده و به این فکر می‌کند که چطور برقراری این پیوند دوباره انسان و طبیعت شیرین و لذت بخش است و حس خوبی را به انسان منتقل می‌کند.

غرفه لکسوس-724press.com

گیاهان در نمای ساختمان-724press.com

درپایان نظر شما در مورد این ایده چیست؟ آیا این معمار خوش ذوق در انتقال پیام و به تصویر کشیدن ایده خود موفق عمل کرده است؟ استفاده از گیاهان در نمای ساختمان‌ها را ایده‌ای جذاب و مفید می‌دانید؟ خوشحال می‌شوم نظرات و دیدگاه‌های ارزشمند خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید، سپاس