عکاسی خوش ذوق به نام اسکار کِزِرسکی (Oscar Keserci) که در نزدیکی شهر هلسینکی در کشور فنلاند زندگی می‌کند، دست به کار شده و مجموعه تصاویری دیدنی از طبیعت و چشم‌اندازهای بکر این کشور را به ثبت رسانده است که تماشای‌شان خالی از لطف نیست. پس در ادامه با مرور شماری از این تصاویر دیدنی با ۷۲۴پرس همراه باشید.

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Boredpanda، اسکار کزرسکی که اصالتا اهل یونان است و در سال ۲۰۱۲ به کشور فنلاند مهاجرت کرده است، با تماشای طبیعت زیبای این کشور چنان غرق لذت و شگفتی شده که برای ثبت این مناظر به هنر عکاسی علاقمند می‌شود.

قایق کنار اسکله در یک دریاچه درمیان جنگل- 724press.com

این هنرمند را باید یک عکاس خودآموخته دانست؛ چون در ابتدای مسیر کار خود را به تنهایی آغاز کرده و سعی کرده به نحوی راه و روش استفاده از دوربین عکاسی خود را پیدا کند. تلاشی که ظاهرا نتیجه‌ای مطلوب داشته و به گفته خود این عکاس او پس از مدتی متوجه پیشرفت خود در این زمینه می‌شود. در این مدت او با کشف این علاقه متوجه حقیقت دیگری هم شده است؛ اینکه دوست دارد کار عکاسی را به شکل حرفه‌ای ادامه داده و حتی آن را به‌عنوان شغل برگزیند.

مطلب  مرتبط:   چشم‌ اندازهای یخ بسته ایسلند در قاب دوربین

در سال‌های گذشته، او کار خود را به‌عنوان یک عکاس حرفه‌ای آغاز کرد و یکی از اولین کارهایش هم مربوط به ثبت زیبایی‌های طبیعت و حیات وحش فنلاند بود. او می‌گوید که گاهی اوقات در هوای منفی ۳۰ درجه سانتیگراد از خانه خارج می‌شد تا از سوژه‌ای خاص عکاسی کند. اما چه چیز عامل محرک این عکاس برای چنین فداکاری و تلاشی است؟ اسکار کزرسکی معتقد است این آرامش طبیعت است که الهام بخش او برای این کار است.

به گفته این عکاس سرگردان شدن در مراتع و جنگل یا دل کوهستان همیشه مایه تسلی خاطر، آرامش ذهن و البته شادی او بوده است. او از سادگی که در تاروپود طبیعت تنیده شده است لذت می‌برد. اسکار معتقد است که در زندگی ما به خیلی چیزها نیازی نداریم؛ هرچند شاید فکر کنیم که به آنها وابسته هستیم. درواقع این ساده بودن زندگی است که می‌تواند منبع الهام و عامل جذابیت باشد. این همان چیزی است که به او انگیزه می‌دهد تا بخشی از وقت خود را در طبیعت گذارنده و به عکاسی مشغول شود.

جنگل در میان مه آسمان رنگی- 724press.com

یکی از مکان‌های مورد علاقه او برای عکاسی از طبیعت کشور فنلاند، منطقه‌ای موسوم به «Kuusamo» است که به‌خصوص در فصل زمستان بسیار دیدنی است. نورهای شمالی، منظره کوه‌ها، رودخانه‌های منجمد و درختان پوشیده از برف از جمله مواردی هستند که او را وسوسه می‌کنند حتما برای عکاسی کردن سری هم به آنجا بزند. از طرف دیگر به نظر می‌رسد این منطقه در فصل پاییز هم چنان با جادوی رنگ‌ها افسون می‌شود که نمی‌توان از ثبت تصاویری از آن اجتناب کرد.

این عکاس خوش فکر می‌گوید:

«اگر شما هم یک عکاس مشتاق و تشنه ثبت تصاویر از مناظر و چشم‌اندازها هستید، پیشنهاد می‌کنیم بیش از اندازه وقت خود را در فضای رسانه‌های اجتماعی و شمارش لایک‌ها هدر ندهید. به جای آن سعی کنید وقت بیشتری را در طبیعت سپری کرده و روی مناظر دیدنی و جریان زندگی موجود در آنها تمرکز کنید. درنهایت فراموش نکنید که در ابتدا باید برای خودتان عکاسی کنید نه دیگران، پس هر روز عکس بگیرید، یاد بگیرید و مهارت‌های خود را به صورت مرتب ارتقا دهید»

سخن را کوتاه کرده و از شما دعوت می‌کنیم به تماشای این تصاویر جذاب و به‌یادماندنی بنشینید.

Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-1
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-10
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-11
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-116
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-12
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-13
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-14
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-15
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-17
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-18
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-19
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-2
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-20
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-21
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-22
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-3
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-4
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-5
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-6
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-7
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-8
Capturing-Finlands-Extraordinary-Wilderness-9

درپایان امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. آیا شما هم از عکاسی کردن از طبیعت لذت می‌برید؟ نظر شما در مورد این بخش از دنیای عکاسی چیست؟ پشت ثبت هر عکسی که از سوژه‌هایتان ثبت و ضبط می‌کنید چه انگیزه‌ای نهفته است؟ جلب رضایت مخاطب یا فرونشاندن عطش خودتان برای بهتر بودن و بیشتر دیده شدن؟ مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم، حتما آنها را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید، سپاس