شخصیت‌های فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی فراز و فرودهای بسیاری را تجربه می‌کنند؛ آنها گاهی از دل تمامی موانع و مشکلات زنده و نهایتاً زخمی بیرون آمده و شاهد پایانی خوش هستند و گاهی نیز مرگ، پایان راه آنها است. اما مسلماً برای یک بازیگر سخت است که همیشه شاهد مرگ شخصیت خود باشد؛ نفرینی شوم که ظاهراً دامنگیر «شان بین» شده است. در مرور واکنش متفاوت این بازیگر انگلیسی به این مسئله، با ۷۲۴پرس همراه باشید.

یکی از بازیگران نام آشنای سینما و تلویزیون بازیگر انگلیسی الاصل، «شان بین» (Sean Bean) است. او در خلال فعالیت خود در عرصه هنر در آثار مختلف سینمایی و سریال‌های تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته و به شهرت رسیده است. اما ممکن است ندانید که اغلب قریب به اتفاق شخصیت‌های او در این آثار سرانجامی جز مرگ ندارند! بله، تعجب نکنید این مسئله واقعیت دارد.

شان بین (724press.com)

بیایید یک مرور کوتاه در این مورد داشته باشیم. ند استارک (Ned Stark) در بازی تاج و تخت (The Game of Thrones) را که حتماً می‌شناسید؛ خب سرنوشت او چه بود؟ بله، این شخصیت در نخستین فصل این سریال کشته شد. برومیر (Boromir) در سه گانه ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) را چطور؟ اگرچه پایانی به شدت متأثر کننده و حماسی انتظار شخصیت برومیر را می‌کشید، ولی باز هم شان بین شاهد کشته شدن شخصیتی بود که ایفای نقش آن را برعهده داشت. باور کنید عجیب است، اما این فهرست همچنان ادامه دارد.

مطلب مرتبط: بیوگرافی و فیلم شناسی کیت هرینگتون

شان بین (724press.com)

باید برای یک بازیگر سخت باشد که دست کم در ۲۳ فیلم یا سریالی که در آنها بازی کرده، ایفاگر نقشی باشد که سرانجامی جز مرگ ندارند. در جریان یک مصاحبه با نشریه «The Sun»، این بازیگر ۶۰ ساله اذعان کرد که او دیگر میل چندانی به ایفای نقش‌های سینمایی یا تلویزیونی ندارد؛ چون از قبل همه مخاطبان می‌دانند که دیر یا زود شاهد مرگ شخصیت او خواهند بود. او در ادامه اشاره می‌کند که این روند باید جایی متوقف شود، چون دیگر بیش از اندازه قابل پیش‌بینی و تکراری شده است. به نظر شان بین وقت آن رسیده که شخصیت‌های او در فیلم‌ها و سریال‌ها از حوادث و ماجراها جان سالم به در برده و زنده بمانند. 

شان بین (724press.com)

او در ادامه به شوخی می‌گوید:

زمانی به من پیشنهاد کاری داده شد و دست اندرکاران اشاره کردند که ما می‌خواهیم این شخصیت را بکشیم و خب، من هم راضی بودم. بار دیگر آنها گفتند ما می‌خواهیم شخصیت تو به سختی مجروح شده و آسیب ببیند و باز هم پاسخ من مثبت بود. اما از آن زمان مدت زیادی گذشته و من می‌خواهم این بار زنده بمانم. در مدت فعالیت کاریم، ایفاگر نقش‌ها بسیاری بودم، انسان‌ها بدسرشت یا فاقد صداقت اما بی‌نظیری در نوع خود که در نهایت همیشه در فیلم یا سریال کشته می‌شدند و خب، این چندان جذاب نیست که یک بازیگر همیشه شاهد مرگ شخصیت خود باشد.

این مسئله حتی طرفداران این بازیگر را نیز خسته و دلزده کرده است؛ به طوری که آنها کمپینی با هشتگ «شان بین را نکشید» (#dontkillseanbean)، را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرده و خواستار پایان این سناریوی تکراری شده‌اند. این هشتگ از همان زمان به صورت وایرال درآمده و مورد توجه قرار گرفت.

شان بین (724press.com)

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، آخرین مورد مرگ شان بین به سال ۲۰۱۱ و مجوعه پرطرفدار شبکه HBO، سریال بازی تاج و تخت (گیم آف ترونز) بازمی‌گردد. در این مجموعه محبوب این بازیگر در قالب شخصیت ند استارک حضور پیدا کرده بود که در پایان نخستین فصل گردن زده شد. از آن زمان تاکنون این بازیگر چند سالی است که زنده باقی مانده است و شاید همین مسئله این امید را در دل‌ها زنده نگه داشته که شاید قرار است از این پس شاهد زنده ماندن و نجات او در آثار سینمایی یا تلویزیونی باشیم.

شان بین (724press.com)

 از دیگر آثاری که با مرگ شخصیت او به پایان رسیده‌اند می‌توان به این موارد اشاره کرد:

«بازی پاتریوت» (Patriot Games)، اسکارلت (Scarlett)، چشم طلایی (Goldeneye)، تعادل (Equilibrium)، هنری هشتم (Henry VIII)، مرگ سیاه (Black Death)، پول نقد (Ca$h)، عصر قهرمانان (Age of Heroes)، سایلنت هیل: مکاشفات (Silent Hill: Revelation)، جزیره (The Island)، یاغی (Outlaw) و شمال (Far North)

مطلب مرتبط: ۸ بازیگر هالیوود که به خاطر طلب دستمزد بیشتر اخراج شدند

آیا این مسئله تاکنون توجه شما را نیز به خود جلب کرده بود؟ امیدوارم از مطالعه این مطلب و همراهی با ما لذت برده باشید.