برای سایلنت کردن یا بی‌صدا کردن گلکسی نوت ۸ سه راه مختلف وجود دارد. می‌توان صدا را قطع کرد، می‌توان حالت مزاحم نشوید یا Do not disturb را فعال کرد و همین‌طور می‌توان از Easy Mute استفاده کرد تا زمانی که نمایشگر گوشی روی سطحی قرار گرفته، صدای گوشی قطع شود. در ۷۲۴ ترفند امروز به بررسی هر سه روش می‌پردازیم.

حالت بی‌صدا یا ساکت در اغلب گوشی‌های اندرویدی و آیفون و ویندوزی وجود دارد و در شرایطی مثل حضور در جلسات و مکان‌هایی مثل سینما و بیمارستان و همین‌طور حین رانندگی، از آن استفاده می‌شود. در گلکسی نوت ۸ هم این ویژگی کاربردی وجود دارد. اما چگونه آن را فعال کنیم؟

نحوه فعال کردن حالت بی‌صدا یا Silent گلکسی نوت ۸

با سه روش می‌توان گلکسی نوت ۸ را بی‌صدا کرد که هر یک کاربری خاص خود را دارد و تنظیمات متفاوتی در هر حالت وجود دارد.

روش اول: Mute Sound یا قطع کردن صدا

با حرکت جاروبی دوانگشتی از بالای صفحه به سمت پایین، منو را باز کنید. به سمت چپ حرکت جاروبی انجام دهید تا دکمه‌ی Sound‌ را مشاهده کنید. روی این دکمه تپ و مکث کنید و یکی از گزینه‌های Mute یا Vibrate را انتخاب کنید. در حالت Mute صدا قطع می‌شود و با انتخاب Vibrate، گوشی از لرزش برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کند.

روش دوم: حالت مزاحم نشوید یا Do not disturb

با حرکت جاروبی دوانگشتی به سمت پایین، منوی تنظیمات سریع را در بالای صفحه آشکار کنید. در این منو به سمت چپ یا راست حرکت جاروبی انجام دهید تا دکمه‌ی Do not disturb را مشاهده کنید. روی این دکمه تپ کنید تا تماس‌ها، هشدارها و پخش صدای موسیقی و ... بی‌صدا شود.

در حالت مزاحم نشوید می‌توان برخی از اپ‌ها را استثناء کرد تا پخش صدا داشته باشند. به این منظور مسیر زیر را در تنظیمات دنبال کنید و اپ‌های خاص را به لیست استثنائات اضافه کنید.

Settings > Sounds and vibration > Do not disturb > Allow exceptions

روش سوم: Easy Silent در گلکسی نوت ۸

به مسیر زیر در تنظیمات گوشی رجوع کنید:

Apps > Settings > Advanced Features

در این بخش گزینه‌ای به اسم Easy Mute وجود دارد و البته مختص گلکسی نوت ۸ نیست. با فعال کردن یا On کردن این گزینه، اگر نمایشگر گوشی روی سطحی مثل میز قرار گیرد و یا با کف دست پوشانده شود، گوشی بی‌صدا می‌شود.