تناسب اندام وقتی حاصل می‌شود که ورزش منظم را به یک عادت همیشگی در زندگی تبدیل کنیم. برنامه‌هایی که به آنها اشاره خواهیم کرد اپلیکیشن‌هایی رایگان در سبک‌های مختلف تمرینی هستند که به شما انگیزه می‌دهند و به حفظ تناسب اندام شما کمک می‌کنند. با ما باشید.

بیشتر اپلیکیشن‌هایی که در حوزه‌ی ورزش و تمرین‌ها و فعالیت‌های فیزیکی ساخته شده و در دسترس هستند بر این پایه استوارند که شخصی که آن‌ها را نصب و استفاده خواهد کرد به اندازه‌ی کافی به ورزش و انجام منظم آن علاقمند است. اما نکته‌ی کلیدی و دارای اهمیت که اغلب نادیده گرفته می‌شود پایداری و تعهدی است که هر فردی نسبت به برنامه‌ی ورزشی‌اش باید داشته باشد تا با کمک آن اپلیکیشن بتواند به هدف نهایی و مطلوبش که همانا تناسب اندام است برسد.

اپلیکیشن ورزشی- 724press.com

در واقع باید راهی باشد تا به شما برای انجام مرتب ورزش‌تان انگیزه داده و مشوق شما باشد مثلاً این‌ که بتوانید رکورد قبلی‌تان را بزنید و بهتر شدن‌تان از قبل را ببینید، بتوانید با یک دوستی که مثل شما در حال ورزش است همراهی کنید و به این ترتیب اوقاتی که حین انجام تمرین‌های ورزشی سپری می‌کنید لذت بخش کنید یا به یک جامعه‌ی خاص با هدف و خواسته‌های مشترک پیوند داشته باشید.

مطلب مرتبط: روش‌های درمان احساس خستگی روحی

اپلیکیشن‌هایی که ۷۲۴ پرس دات کام در ادامه برای شما فهرست کرده‌ است برای هر دوی سیستم‌های اندرویدی و آیفون مناسب هستند و شما با نصب آن‌ها می‌توانید از برنامه‌های تمرینی، نکته‌ها، تمرین‌های مختلف و خیلی بیشتر از این موارد استفاده کرده و از این به بعد جزو ورزشکاران ثابت و علاقمند به ورزش به حساب بیائید.

۱. وب سایت Virtual Gym 

وبسایت (virtual gym) ویرچوال جیم- 724press.com

وب سایت Virtual Gym سایت اینترنتی خوبی است که هر تمرینی که بخواهید را می‌توانید در آن پیدا کرده و انتخاب کنید، دوستانی را پیدا کنید که همزمان با شما مشغول انجام تمرین هستند؛ گویی که در یک باشگاه با هم ورزش می‌کنید و به علاوه می‌توانید از مزایای ویدئوکال یا تماس تصویری آن استفاده کرده و با دیدن دوستان‌تان اوقات ورزشی‌تان را لذت‌بخش کنید.

در شرایطی که به دلیل اپیدمی کرونا بسیاری از باشگاه‌های ورزشی تعطیل هستند و ما به خاطر حفظ سلامتی خود و اطرافیان‌مان مجبور به تحمل فاصله‌ی اجتماعی هستیم این که بتوانیم به دور از هم اما با هم و به عنوان یک گروه ورزش کنیم تجربه‌ی لذت‌بخشی خواهد بود که ما را برای ادامه‌ی منظم تمرین‌های ورزشی‌مان تشویق می‌کند. بنابراین در این دنیای جدید که انجام گفتگوهای ویدیویی در هر بابی امکان‌پذیر است وب سایت Virtual Gym راهی باز کرده است که بتوانیم با کمک آن با همدیگر ورزش کنیم.

اگر به جستجو در محتوا و امکانات داخل این سایت بپردازیم مجموعه‌ای از ورزش‌های روزانه که به صورت رایگان در اختیار هستند را می‌توانیم پیدا کنیم که شامل تمرینات فیزیکی کل بدن، یوگا، گرم کردن بدن قبل از ورزش و چالش‌های پوش‌آپ است. لینک سایت را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید و با همدیگر شروع به ورزش کنید.

مطلب مرتبط: ۷ ورزش عالی برای از بین بردن چربی‌ های کل بدن

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، از ویژگی‌های سایت این است که وقتی نحوه‌ی انجام تمرین به صورت گیف و متحرک، توضیحات شنیداری تمرین و بخش زمان شمار و حرکت شمار در سمت راست صفحه در حال نشان داده شدن است قسمت ویدئو کال یا همان تماس تصویری در سمت چپ نمایش داده می‌شود. با همین ویژگی قابل قبول سایت، وقتی که در حال انجام تمرین‌تان هستید می‌توانید با دوستانی که مثل شما آنلاین و حاضر هستند حرف بزنید و انرژی رد و بدل کنید؛ درست مانند وقتی که در باشگاه از وجود جمع انرژی و انگیزه می‌گیریم. تمرینی که در صفحه برای‌تان آمده را طبق مراحلش تا به آخر انجام بدهید و از این اپلیکشن کاملاً رایگان نهایت استفاده را ببرید.

۲. اپلیکیشن کاربردی برای اندروید و آیفون 300 Squats 

اپلیکیشن اسکوات 300 ورزشی- 724press.com

این اپلیکیشن یکی از اپلیکیشن‌های بسیار کاربردی برای چالش‌های تکرار حرکات است. مانند بسیاری از برنامه‌های مشابه که توسط سرگئی شواگر «Sergey Shvager» طراحی شده این برنامه هم میزان پیشرفت شما در انجام یک حرکت ورزشی را دنبال می‌کند.

تمرکز اپلیکیشن 300 Squats روی توانایی شما در انجام حرکت اسکات است و با کمک این برنامه به مرور قادر هستید تعداد بیشتری اسکات بزنید و همین که شما را به شکستن رکورد روز قبل‌تان تشویق می‌کند باعث می‌شود تعهدتان به ورزش بیشتر شود.

باید این سؤال را از خودتان بپرسید که آیا می‌توانید در یک جلسه‌ی ورزشی ۱۰۰ بار پوش‌آپ بروید؟ توانایی دارید ۳۰۰ بار اسکات بروید یا ۳۰۰ مرتبه کرانچ شکم را تکرار کنید؟ اگر دوست داشته باشید به چنین توانمندی ممتازی برسید می‌توانید از مجموعه برنامه‌هایی که توسط سرگئی شواگر طراحی شده‌اند استفاده کنید و اپلیکیشن هر تمرینی که دلخواه‌تان است را نصب کرده و خودتان را به چالش بکشانید. همه‌ی این اپلیکیشن‌ها روی تکرارهای بالا از یک تمرین خاص تمرکز دارند اما با هر کدام از آن‌ها می‌توانید به پیشرفت چشم‌گیری رسیده و از صفر تا بیشترین مقدار ممکن به پیش بروید.

هر تمرینی اپلیکیشن خودش را دارد و به هیچ وجه مهم نیست که در ابتدای کار با برنامه‌، شما توانایی چند بار تکرار از آن حرکت را دارید. در اولین روزی که کار با برنامه را شروع می‌کنید تمرین‌تان را با یک گرم کردن معمول آغاز کنید و بعد هر تعدادی که در توان‌تان هست از آن حرکت مخصوص انجام بدهید -حتی اگر نتوانید یک بار هم حرکت را انجام بدهید ایرادی ندارد- و این می‌شود نقطه‌ی شروع چالش شما.

اپلیکیشن با توجه به تعدادی که توانستید از آن حرکت انجام بدهید برای شما یک سطح تعیین کرده و یک برنامه ارائه می‌کند.‌ برای هر بخشی ابتدا طبق تصاویر متحرکی که برنامه به شما نشان می‌دهد بدن‌تان را گرم می‌کنید. این قسمت از برنامه‌ی تمرینی‌تان حیاتی است پس نباید نادیده گرفته بشود در غیر این صورت به بدن‌تان آسیب می‌رسانید. در مرحله‌ی بعد اپلیکیشن تعداد تکرار‌های جدی‌تر و سخت‌تری برای آن تمرین در نظر می‌گیرد که در بین آن زمان‌هایی هم برای استراحت تعبیه شده است یعنی یک مرحله را که انجام دادید استراحت می‌کنید و بعد مرحله‌ی دوم تکرار تمرین را با پیام یادآوری اپلیکیشن شروع می‌کنید.

تمام اپلیکیشن‌های مربوط به چالش‌های تکرار تمرین رایگان هستند و این شما هستید که انتخاب می‌کنید می‌خواهید در کدام تمرین پیشرفت کنید. استفاده از این قبیل برنامه‌ها به شما کمک می‌کند در مکان شخصی خودتان در انجام یک تمرین خاص توانمند شوید.

نسخه اندروید Squarts 300 - نسخه ios اپلیکیشن Squarts 300

۳. اپلیکیشن Fitloop

اپ فیتلوپ- 724press.com

این برنامه که در سیستم‌های اندروید و آیفون قابل استفاده است در مورد فعالیت‌های ورزشی بی‌نیاز از تجهیزات و وسایل خاص است که به صورت رایگان برنامه‌های روزانه‌ی ورزشی را با مدیریت وب سایت رِدیت«Reddit» در اختیار عموم قرار می‌دهد.

این اپلیکیشن مرحله به مرحله سطح تمرینات و تعداد دفعات تکرار را بیشتر می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن دیگر نیازی به عضویت در باشگاه و استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های ورزشی برای رسیدن به تناسب اندام ندارید. استقبال از این دسته تمرین‌ها به خاطر همین مزایای مثبتش روز به روز بیشتر شده و افراد بیشتری به سمت این نوع تمرینات جذب می‌شوند. بنابراین اگر علاقه به تمرین در منزل یا در محیط بیرون از خانه دارید استفاده از این اپلیکیشن رایگان به نفع شماست تا با برنامه‌های روزانه‌ی ورزشی بیشتر آشنا شوید.

مطلب مرتبط: برنامه تمرینی مناسب برای عضله سازی

به گزارش ۷۲۴پرس، Fitloop تمرین‌های هر روزه و راهنمای اجرای آنها را به زیبایی در فضای اپلیکیشن در رِدیت منتشر می‌‌کند. به علاوه کاربرانِ خودش را تشویق می‌کند برنامه‌ی ورزشی روتین‌شان را در فضای اپلیکیشن انتخاب کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند. به همین خاطر تعداد بسیار زیادی از برنامه‌ها‌ی ورزشی در سطوح مختلف در اپلیکیشن یافت می‌شود مثل مجموعه ورزش‌هایی که آرنولد شوارتزنگر روزانه انجام می‌دهد و به نام ترمیناتور در خانه نامگذاری‌اش کرده است.

از نکته‌های مثبت مجموعه تمرین‌های روزانه‌ای که در اپلیکیشن Fitloop وجود دارند می‌شود به این اشاره کرد که این تمرین‌ها پایه هستند و اپلیکیشن چند ویژگی اضافی را در کنار آن‌ها ارائه می‌دهد. به عنوان نمونه زمان‌سنج و تعداد شمار از این ابزارهای اضافی برنامه هستند. به علاوه برای هر تمرینی فیلم‌های آموزشی موجود در فضای یوتیوب گذاشته شده است. در کل کار کردن با این برنامه‌ی ورزشی بسیار آسان است و استفاده کردن از آن هزینه‌ای در بر ندارد.

اپلیکیشن Fitloop برای اندروید - اپلیکیشن Fitloop برای ios

۴. وب سایت 19 Fit

وبسایت فیت 19- 724press.com

وب سایت 19 Fit محیط مناسبی برای علاقمندان به ورزش فراهم کرده است و در ابتدا از شما می‌‌خواهد یک برنامه‌ی تمرینی برای خودتان انتخاب کنید و بعد بر اساس انتخاب شما فیلم‌های مرتبط در یوتیوب را بدون اضافات و آگهی‌های پیوست‌شان به شما نشان می‌دهد. بنابراین این وب سایت را می‌شود یک سایت تناسب اندام آنلاین در نظر گرفت.

به علاوه این وب سایت هیچ یادآوری ندارد، نیاز به هیچ ورود و خروج به صفحه‌ی شخصی نیست فقط و فقط به منزله‌ی یک راهنما است که در آن هنگامی که دوست داشتید فعالیت ورزشی داشته باشید؛ خیلی سریع و راحت برنامه‌ی تمرینی خودتان را پیدا کنید، یاد بگیرید و انجام بدهید. به عنوان کسی که متکی به نظم و ترتیب شخصی خودش است تا بتواند ورزش کند اپلیکیشنی مورد نیاز است که به راحتی بتواند تمرین‌ها را برای شما آماده کرده و به شما نشان بدهد.

این اپلیکیشن مبتنی بر وب به گونه‌ای طراحی شده که هم در فضای دسکتاپ و هم گوشی‌های هوشمند قابل استفاده است و بهترین‌ها را با توجه به نیاز شما فراهم می‌کند. همان طور که گفتیم برای شروع کار ابتدا باید مشخص شود که بهترین برنامه‌ی ورزشی برای شما چیست. پس در مرحله‌ی اول زن، مرد، سالمند یا کودک بودن کاربر باید تعیین شود. سپس سطح سختی و سنگینی برنامه‌ی ورزشی-ساده، متوسط و سنگین- که مطلوب‌تان است را باید اعلام کنید. بعد 19 Fit مجموعه حرکاتی را که مطابق با مشخصات شما باشد و نواحی مختلف بدن‌تان را به کار بگیرد فهرست می‌کند. در این مرحله می‌توانید تعداد بخش‌های هر قسمت را ببینید. هر بخشی دارای چندین تمرین است و شما می‌توانید ببینید که انجام کامل هر تمرین چقدر زمان می‌برد. در نهایت شما آماده هستید تا آن بخش را شروع کنید پس می‌توانید فیلم‌های ویدیویی مرتبط با برنامه‌تان را ببینید و بعد از یادگرفتن حرکت شروع به انجام تمرین کنید.

۵. وب سایت Nerd Fitness's Couch To 5K Guide

وبسایت ورزشی- 724press.com

وب سایت Nerd Fitness's Couch To 5K Guide همانطوری که از نامش مشخص است مانند یک راهنما و مربی شما را از وضعیت خمودگی و یک جا نشینی تا جایی ارتقا می‌دهد که بتوانید ۵ کیلومتر بدوید. اما قبل از این‌ که تصمیم به شروع دویدن با استراتژی این وب سایت بگیرید بهتر است نکات کلیدی و راهنمای آن را مطالعه کنید.

مطلب مرتبط: ورزش‌هایی که می‌توانید داخل منزل انجام دهید

به خاطر همه گیری بیماری کرونا در تمام کشورها، دویدن به عنوان یک ورزش هوازی مفید که با حفظ فاصله‌ی اجتماعی افراد از هم و به دور از محیط‌های بسته‌ی باشگاه‌ها قابل انجام است بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، یکی از مهمترین و معروف‌ترین برنامه‌ها برای شروع دویدن برنامه‌‌ای است که این وب سایت ارائه می‌دهد و افرادی که تا قبل از این هرگز ندویده بودند می‌توانند با پیروی از برنامه‌ی ۹ تا ۱۲ هفته‌ای این سایت پیشرفت خوبی کرده و دونده‌ی توانمندی شوند. پس قبل از هر هیچ به بخش راهنمای سایت رفته و مواردی که لازم است از آن‌ها اطلاع داشته و آنها را مد نظر قرار بدهید، بخوانید.

ممکن است جمله‌ی" فقط بدو" بسیار ساده و راحت به نظر بیاید اما داشتن تعهد به برنامه‌ی مورد علاقه مهم‌تر و صد البته سخت‌تر است. در این وب سایت اپیزودهایی با فرمت MP3 وجود دارد که می‌توانید همه‌ی آن‌ها را یک جا دانلود کرده و وقتی شروع به دویدن می‌کنید آن‌ها را پخش کرده و بشنوید. در این فایل‌های صوتی هر جا که لازم باشد بایستید یا راه بروید به شما گفته می‌شود و در فاصله‌ی آن تا قبل از شروع دویدن برای شما موسیقی پخش می‌کند.

به چالش‌های وزرشی بپیوندید تا سالم‌تر بمانید

چالش ورزشی برای حفظ سلامت با اپ ورزشی- 724press.com

اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌ها ابزارهایی هستند تا به شما کمک کنند در دنیای ورزش وارد شده و جدی‌تر و متعهدتر پیش بروید. وقتی می‌توانید به برنامه‌ای برای طولانی مدت وفادار بمانید که در درون‌تان تعهدی نسبت به آن حس کنید. پس برای این که برای سلامتی‌تان قدمی بردارید لازم است فقط شروع کنید و هر از چندگاهی برای افزایش اشتیاق‌تان به ادامه، چالشی برای خودتان آماده کنید.

به همین دلیل است که اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی مانند Couch to 5K or 300 Squats موفق عمل کرده و مورد استقبال قرار می‌گیرند. چون آن‌ها روی وزنی که قرار است شما به آن برسید تکیه نمی‌کنند بلکه تمرکزشان روی یک حرکت خاص و توامند شدن شما در اجرای کامل و تکرار بالای آن است. فضای اینترنت پر است از چالش‌ها و آزمون‌های ورزشی و بسیار برنامه‌های متنوع تمرینی که همه‌ی آن‌ها شما را به سمت جلو هل می‌دهند و راهی باز می‌کنند تا شما در انجام ورزش‌تان منظم و متعهد شوید. پس هر تمرینی که دوست دارید را انتخاب کنید و راه پیش روی‌تان را قدم به قدم جلو رفته و تناسب اندام‌تان را به بهتر از آن چه که هست برسانید.