سرویس ورزشی

استقبال روزافزون خانم ها از یوگا و پیلاتس

یوگای بانوان

حرکات پیلاتس و یوگا بسیار شبیه هم هستند. در کل پیلاتس ورزشی است که از یوگا گرفته شده‌ است و حرکات آن ریتم تندتری دارد و تمرکز آن در شکل حرکت است. اما این‌که خانم‌ها طرفداران خوبی برای پیلاتس و یوگا شده‌‌اند بی‌ارتباط با مزایای این ورزش‌‌ها نیست.

تاریخچه پیدایش یوگا و پیلاتس

ریشه‌یابی دقیق یوگا که توسط چه شخصی و دقیقا چگونه به‌ وجود آمده کمابیش ناممکن است؛ چرا که تاریخ شکل‌گیری ورزش یوگا به سال‌های بسیار دور برمی‌گردد.

 اما پیلاتس روشی از تمرینات ورزشی بود که در سال ۱۹۲۰ توسط یوزف پیلاتس بوجود آمد و در اصل جزو برنامه‌های آمادگی جسمانی زندانیان جنگ بود. کسانی که تحت تعلیم این ورزش قرار گرفتند بر اثر بیماری و شرایط سخت از بین نمی‌رفتند و سلامت عمومی بیشتری نسبت به کسانی که این حرکات را انجام نمی‌دادند، داشتند. بعدها انجام این حرکات به‌عنوان یکی از روش‌های رسیدن به بالاترین سطح زیبایی‌اندام تبدیل شد.

با فکر مشغول نمی توانید یوگا و پیلاتس کار کنید

ذهن مشغول

در ورزش یوگا و پیلاتس تمرکز بر قسمت خاصی از بدن نیست. در این دو ورزش که یکی مادر دیگری محسوب می‌شود، تمرکز، بر جسم و روح است؛ به‌طوری‌که شما در کلاس ورزشی یوگا و پیلاتس نمی‌توانید حرکات را بدون تمرکز انجام دهید و اگر حواستان پرت باشد مرتب اشتباه می‌کنید؛ چرا که لازمه‌ی کنترل اعمالی که انجام می‌‌دهید، تفکر هوشمندانه در انجام درست حرکات است. افزایش ارتباط بین جسم و ذهن در این ورزش‌ها باعث تقویت اعصاب و افزایش تمرکز می‌شود.

درست نشستن و درست ایستادن را تمرین می‌کنید

یکی دیگر از مزایای این دو ورزش برطرف شدن نقایص نشستن و ایستادن است. در سبک جدید زندگی‌های کم‌تحرک امروزی گاهی درست نشستن و درست ایستادن هم فراموش می‌شود و شکل غلطی از این دو حرکت در ما تثبیت می‌شود که باعث آسیب رساندن به ستون فقرات و سایر اندام می‌شود. با انجام تمرینات ورزشی می‌توان عضلات پشت و شکم را تقویت و وزن را به صورت صحیح در بین پاها تقسیم کرد.

از پوکی استخوان خلاص می‌شوید

پوکی استخوان

تمرینات ورزشی یوگا و پیلاتس همراه با تغذیه‌ی مناسب، جلوی پوکی استخوان را خواهد گرفت. جدیدترین تحقیقات نشان دهنده‌ی اثر مثبت این دو ورزش در پیشگیری و معالجه‌ی پوکی استخوان است.

پوست وموی بهتری خواهید داشت

در نتیجه تمرینات این ورزش‌ها، گردش خون در بدن تثبیت می‌شود و خون‌رسانی بهتری به همه اندام‌ها انجام می‌شود و ما پوست و موی بهتری خواهیم داشت. به عبارتی احساس جوانی و سرزندگی در این ورزش‌ها نمایان‌تر است.

از استرس دیگر خبری نیست

 از دیگر مزایای این دو ورزش تمرکز بر نفس کشیدن و انجام دم و بازدم‌های عمیق است که باعث می‌شود عروق لنفاوی بهتر عمل کرده و ایندورفین‌ها (هورمون‌های آرامش‌بخش درونی) آزاد شوند و به دنبال آن استرس کاهش یافته و ما آرامش بیشتری پیدا خواهیم کرد.

تاثیر حرکات یوگا و پیلاتس دربیماری های مربوط به زنان

نتایج مطالعه‌ای که در مجله‌ی طب جایگزین و مکمل ( Journal of Alternative and Complementary Medicine) منتشر شده‌ است نشان داده است که اگر دختران مبتلا به کیست تخمدان، روزانه یک ساعت و به مدت ۱۲ هفته یوگا تمرین کنند، بهبود قابل توجهی در هورمون آنتی مولر، هورمون تخمدان و هورمون تستوسترون آن‌ها دیده می شود که این بهبود نسبت به نتیجه انجام دیگر ورزش‌ها خیلی بیشتر و قابل توجه‌تر است. خانمی که روزانه یوگا تمرین می‌کند، تناوب دوره‌های ماهیانه اش هم بهبود پیدا می‌کند. . انجام مداوم ورزش‌های پیلاتس و یوگا ایمنی بدن را بالا برده و بدن را در برابر انواع بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

داشتن خانواده‌ای شادتر

خانواده شاد

 توجه به تمامی مزایایی که درباره‌ی این دو ورزش به اثبات رسیده‌ است، بخش اعظم نتایج مثبت آن در زندگی روزمره‌ی زنان که محور خانواده هستند، دیده می‌شود؛ چرا که خانم‌ها با انجام این ورزش‌‌ها می‌توانند خانواده‌ی آرام‌تر و مثبت‌تری داشته باشند. زنانی که ورزش می‌کنند و نشاط و طراوت دارند در خانواده حضور باکیفیت‌تری از خود نشان می‌دهند، سرحال‌‌تر هستند و طبیعتا با آرامش بیشتری با فرزندان و همسر خود برخورد می‌کنند.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید