چگونه کفش اسکیت انتخاب کنیم

کفش اسکیت

ورزش اسکیت یکی از محبوب‌ترین رشته‌های ورزشی در دنیا محسوب می‌شود. اسکیت یک ورزش هوازی است که با کالری سوزی در بدن به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می‌کند. تقریباً افراد در هر سنی می‌توانند با رعایت اصول ایمنی حرکات اسکیت را انجام دهند و از این ورزش مهیج لذت ببرند. در این مقاله به بررسی ورزش اسکیت می‌پردازیم و با نکاتی پیرامون روش انتخاب اسکیت و ویژگی‌های آن آشنا می‌شوید. اگر کنجکاو هستید که چه چیزی باعث می‌شود اسکیت کردن برای شما مفید باشد و چه مواردی را باید قبل از انتخاب اسکیت خود بدانید. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 چگونه یک اسکیت مناسب انتخاب کنیم؟

بازی اسکیت، هرگونه فعالیت ورزشی یا تفریحی است که شامل حرکت بر روی سطوح یا روی یخ با استفاده از کفش اسکیت است. این ورزش در سبک‌های مختلف اسکیت روی یخ، اسکیت نمایشی، اسکیت سرعت، اسکیت سرعت مسیر کوتاه، اسکیت اگرسیو اینلاین و اسکیت بردینگ انجام می‌شود. اگر می‌خواهید خرید اسکیت کفشی همه‌جانبه با ظاهر شیک داشته باشید، به نکات زیر توجه کنید.

چرخ‌های اسکیت

چرخ‌های سخت‌تر طول عمر بیشتری دارند، اما چسبندگی و جذب ضربه کمتری دارند. چرخ‌های نرم‌تر چسبندگی و جذب ضربه بهتر، اما طول عمر کمتری دارند.

بلبرینگ

مهم است که با بلبرینگ‌ها به خوبی رفتار کنید تا مطمئن شوید که اسکیت‌های شما بهترین عملکرد خود را دارند. تا حد امکان از آب و رطوبت، شن و ماسه و خاک دوری کنید.

 

چکمه سخت یا نرم

چکمه‌های سخت برای استفاده در تناسب اندام و سواری طولانی‌تر عالی هستند، زیرا ثبات و پشتیبانی خوبی را ارائه می‌دهند. اما اگر می‌خواهید یک اسکیت قابل مانور بیشتر داشته باشید، چکمه‌های نرم به دلیل وزن کمتر انتخاب مناسبی هستند.

سایز اسکیت

همیشه حدود یک سایز بزرگتر از سایز کفش معمولی انتخاب کنید. انتخاب اندازه مناسب ممکن است کمی مشکل باشد. نکته مهم این است که اسکیت‌ها بدون اینکه خیلی سفت و یا خیلی شل باشند به دور پا‌های شما محکم شوند.

تاریخچه استفاده از کفش اسکیت

اسکیت رولر در قرن هفدهم میلادی توسط جان جوزف مرلین، بلژیکی، اختراع شد که کفش‌های چرخدار جدید خود را در یک مهمانی در لندن معرفی کرد ولی با یک آینه بزرگ برخورد کرد. سال‌ها بعد مسیو پتیبلد فرانسوی نوع دیگری از اسکیت را به ثبت رساند. اسکیت‌های او به صورت خطی بودند و فقط سه چرخ داشتند و هیچ راهی برای اجرای حرکت چرخشی و پاتیناژ نداشتند.

جالب است بدانید، اولین پیست اسکیت عمومی نیز در سال ۱۸۶۶ افتتاح شد. تا اینکه جیمز لئونارد پلیمپتون آمد. او چرخ را دوباره اختراع کرد و یک اسکیت چهار چرخ را به ثبت رساند که به کاربران اجازه می‌داد در صورت نیاز بچرخند.

در اواخر قرن نوزدهم میلادی، بسیاری از تولید‌کنندگان مختلف، اسکیت‌هایی تحت عنوان این لاین (inline) به بازار عرضه کردند. در این نوع اسکیت هر چهار چرخ در یک خط قرار دارد. امروزه این مدل اسکیت بیشترین فروش را در بین اسکیت‌ها دارد.

۱۰ مزیت شگفت‌انگیز ورزش اسکیت برای سلامتی

وقتی به تناسب اندام فکر می‌کنید، احتمالاً بلافاصله ذهن شما به سمت روش‌های شناخته شده کاهش وزن مانند رفتن به باشگاه، پیاده‌روی، شنا، دویدن، دوچرخه سواری و یوگا می‌رود. با این حال، یک ورزش محبوب برای کاهش وزن و بالا بردن سطح تناسب اندام اغلب نادیده گرفته می‌شود، و آن اسکیت است.

اسکیت سواری فواید زیادی برای سلامتی دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. مهمترین ویژگی آن سرگرم‌کننده بودن این ورزش برای همه سنین است. شما می‌توانید با خرید اسکیت ارزان این ورزش را در پارک‌ها و خیابان‌ها شروع کنید و از آن لذت ببرید.

  • اسکیت کردن با افزایش سوخت و ساز بدن به کالری سوزاندن بدن کمک می‌کند.
  • با حرکت‌های چرخشی باعث عضله‌سازی در بدن می‌شود.
  • برای کنترل و حفظ تعادل بدن مفید است.
  • اسکیت فشار خون را متعادل می‌سازد و به سلامت قلب کمک می‌کنید.
  • اسکیت کردن یک نوع تمرین قدرتی و ورزش هوازی است، که برای مدیریت و پیشگیری از دیابت مفید است.
  • اسکیت با تحرک بیشتر در عضلات بدن باعث افزایش قدرت بدنی می‌شود.
  • حرکات این ورزش با فشار کمتر بر روی مفاصل از آسیب و ساییدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • عضلات پشت پا و جلوی ران را سفت می‌کند و برای احیای ماهیچه‌ها به‌خصوص در میانسالی مفید است.
  • ورزش اسکیت قدرت تمرکز را بالا می‌برد.
  • ورزش مفرح و شادی است در نتیجه با کاهش استرس به درمان افسردگی کمک می‌کند.

آیا اسکیت بهتر از دویدن است؟

شما تقریباً به اندازه دویدن روی اسکیت کالری می‌سوزانید. مطالعات نشان می‌دهد که این ورزش یک تمرین هوازی کامل است، که بیشتر عضلات از جمله قلب را درگیر می‌کند. همچنین، اسکیت در مقایسه با دویدن، ۵۰ درصد استرس کمتری به زانو‌ها و مفاصل شما وارد می‌کند. به دلیل نیاز به تعادل، تثبیت و حرکت بدن به جلو، معمولاً از عضلات بیشتری در اسکیت نسبت به دویدن استفاده می‌کنید.

حرکات اسکیت یک تمرین عالی است که نه تنها عضلات پای شما را می‌سازد، بلکه عضلات بالاتنه شما را نیز تقویت می‌کند، زیرا در حال چرخاندن بالاتنه و استفاده از بازو‌ها و‌شانه‌های خود برای حرکت روبه جلوی اسکیت هستید.

 

آیا اسکیت سواری روش خوبی برای کاهش وزن است؟

در واقع یک ساعت اسکیت سواری می‌تواند تا ۶۰۰ کالری بسوزاند. ورزش اسکیت به عنوان یک فعالیت قلبی عروقی، قلب شما را نیز به حالت طبیعی در می‌آورد. ۳۰ دقیقه اسکیت می‌تواند ضربان قلب شما را به ۱۴۸ ضربه در دقیقه افزایش دهد و در نتیجه تناسب وزن و کاهش خطر بیماری‌های مرتبط با وزن مانند بیماری قلبی و دیابت را به همراه دارد. انجام حرکات اسکیت روشی کارآمد برای سوزاندن کالری و چربی‌های کل بدن است.

چه سنی برای شروع ورزش اسکیت مناسب است؟

در حالت ‌ایده‌آل، بهترین سن برای یادگیری در محدوده ۳ تا ۵ سال است. در این سن استخوان‌بندی کودکان تا حدودی شکل گرفته است. آموزش صحیح در مورد نحوه بلند شدن با اسکیت، اسکیت سواری و زمین خوردن بدون آسیب رساندن به خود از مواردی است که باید به کودکان یاد دهید.

یکی از مهارت‌های لازم برای فرا گرفتن اسکیت، حفظ تعادل است. ممکن است برخی از کودکان دیرتر تعادل خود را در راه رفتن حفظ کنند، بنابراین برای آموزش ورزش اسکیت به کودکان نباید عجله کرد.

سخن آخر

اگر شما هم مانند بسیاری دیگر، سعی کرده‌اید یک جفت اسکیت بخرید. توجه به نکات بالا به شما در خرید بهترین کفش اسکیت کمک می‌کند. شما می‌توانید برای خرید بدون واسطه اسکیت کفشی از ورزکالا به سایت اینترنتی آن‌ها مراجعه کنید. این فروشگاه وارد‌کننده تجهیزات ورزشی با کیفیت از معتبرترین برند‌های دنیا است. تلاش کرده‌اند، با فروش بدون واسطه اسکیت از ورزکالا بتوانند پاسخ مناسبی به اطمینان مشتریان بدهند. ‌امیدواریم مطالعه این مقاله به شما در خرید بهترین کفش اسکیت کمک کند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

چگونه کفش اسکیت انتخاب کنیم

Top

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید