تهیه این شربت هندوانه و ریحان بسیار آسان است؛ تنها چیزی که به ان احتیاج دارید چند دقیقه زمان برای آماده سازی، چند ثانیه برای مخلوط کردن و چند ساعت قرار دادن در فریزر است. واقعا چطور ممکن است چیزی به این خوشمزگی، اینقدر ساده باشد؟ شاید همانطور که می‌گویند، گاهی اوقات بهترین چیزها در زندگی همان چیزهای ساده هستند!

همانگونه که شاید بدانید، هندوانه حاوی سطوح بالایی از انواع مواد مغذی، آنتی اکسیدان و انواع اسیدهای آمینه و البته ویتامین‌های مفیدی همچون ویتامین A ، B6 و C است. امری که باعث می‌شود این میوه به یکی از سالم‌ترین خوراکی‌ها تبدیل شود و پرواضح است که بااین حساب این شربت خانگی هم یک دسر سالم و لذیذ است.

اسکوپ شربت هندوانه-724press.com

هندوانه همچنین غنی از لیکوپ است؛ درحقیقت میزان لیکوپن موجود در هندوانه یکی از بالاترین مقادیر این ماده در میان انواع میوه‌ها است. این رنگدانه طبیعی اما چیزی فراتر از بخشیدن آن رنگ قرمز جذاب به هندوانه را برعهده دارد؛ چراکه لیکوپن یک ماده مغذی و قوتی گیاهی است که عملکردهای مفیدی برای سلامت انسان داشته و با مسائلی همچون افزایش سلامت قلب، پیشگیری از سرطان و مبارزه با التهاب و تورم در بدن در ارتباط است.

مطلب مرتبط: طرز تهیه دسر مخصوص شب یلدا (پودینگ چیزکیک هندوانه)

 به گزارش ۷۲۴پرس، هر فنجان هندوانه همچنین تنها حاوی  ۴۰ کالری است، سدیم آن کم است و فاقد چربی است. ۹۲% این میوه از آب تشکیل شده است و در مبحث تغذیه می‌توان از آن به عنوان میوه‌ای نام برد که از نظر مواد مغذی و مفید بسیار حجیم است.

دسر هندوانه با تزئین ریحان-724press.com

فراموش نکنید که با همین دستور ساده و جایگزین کردن هندوانه با دیگر انواع میوه، می‌توانید طعم‌های جذاب و دوست داشتنی خلق کنید. همچنین درصورت تمایل با اضافه کردن مقداری ماست به این ترکیب، می‌توان به دسری خامه‌ای و نرم‌تر رسید که شاید باب ذائقه شما باشد.

اما برای تهیه این دسر خوشمزه که می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای شب یلدا باشد، شما به این مواد احتیاج دارید.

مواد لازم

  • یک کیلوگرم و نیم هندوانه، پوست کنده و درشت خرد شده
  • ۱۰  عدد برگ ریحان تازه
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر (به دلخواه)
  • یک فنجان ماست (به دلخواه)

طرز تهیه

دسر شربت هندوانه غلیظ با تزئین برگ ریحان-724press.com

تهیه این دسر بسیار ساده است. همه مواد فوق را داخل مخلوط‌کن ریخته و به اندازه بهم بزنید تا به مایه‌ای صاف و یک دست برسید.

مخلوط حاصل را داخل ظرف دربسته‌ای ریخته و به مدت چهار ساعت داخل فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس آن را از فریزر بیرون آورده و مجددا کمی هم بزنید تا یک دست شود. دوباره ظرف را به فریزر برگردانید و اجازه دهید یک شب کامل داخل فریزر بمانید تا کاملا خودش را بگیرد.

روز بعد دسر شما آماده است، می‌توانید با استفاده از قاشق مخصوص بستنی آن را داخل ظرف مخصوص پذیرایی ریخته و درصورت تمایل با برگ ریحان تازه تزئین و میل کنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه یک دسر اناری ویژه شب یلدا

نکته:

  • برای رسیدن به نتیجه بهتر، بهتر است اندازه کریستال‌های یخ تشکیل شده در شربت را ریز نگه دارید؛ به همین خاطر است که حدود چهار ساعت بعد از شروع انجماد اولیه ظرف را از فریزر بیرون آورده و آن را به خوبی مخلوط می‌کنید تا کریستال‌های یخ تشکیل شده به صورت دستی خرد شوند و بعدا به بافت محصول نهایی آسیب وارد نشود

دسر بستنی مانند خوشمزه با طعم هندوانه-724press.com

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم این دسر خوشمزه را تهیه و از طعم و مزه آن لذت ببرید. ما در ۷۲۴پرس دات کام شب یلدای خوبی را برای شما عزیزان آرزومندیم.