دوباره فصل پاییز از راه رسید و بازار طبخ انواع سوپ‌های گرم و خوش رنگ و لعاب داغ شد. پیش غذاهایی لذیذ یا یک وعده شام سبک که برای شب‌های نسبتا سرد پاییز گزینه‌هایی ایده‌آل هستند. اما یک منوی پاییزی باید چیزهایی درخور این فصل جادویی و رنگارنگ عرضه کند و چه چیزی دلپذیرتر از مزه مزه کردن یک کاسه سوپ قارچ خوشمزه با عطر رزماری و طعم سیر! درادامه با ۷۲۴پرس در مرور دستور تهیه سوپ قارچ خامه‌ای همراه باشید.

چه چیزی از خوردن یک کاسه سوپ گرم در یک شب سرد لذت‌بخش و تسکین‌دهنده است؟ به خصوص اگر طرز تهیه آن ساده باشد و درعوض طعم آن تا مدت‌ها در ذهن‌تان باقی بماند. به علاوه اضافه کردن مقداری سبزی‌های معطر می‌تواند به این جذابیت اضافه کند.

سوپی که در ادامه دستور تهیه آن را مرور می‌کنیم، می‌تواند چنین تجربه‌ای را برایتان به ارمغان بیاورد. روش‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید این سوپ را مناسب با نیاز و ذائقه خود تغییر دهید تا درنهایت به چیزی که دوست دارید دست پیدا کنید. حتی می‌توانید این سوپ را با موادی آماده کنید که آن را مناسب یک رژیم گیاه‌خواری می‌کند. مثلا به جای آب مرغ یا گوشت از آب سبزیجات استفاده کنید و به جای خامه از شیر یا خامه بادام زمینی استفاده کنید.

سوپ قارچ غلیظ- 724PRESS.COM

دیگر نکته جالب در مورد این سوپ، سرعت تهیه و روش آسان طبخ آن است. درواقع نه به مواد چندانی احتیاج دارید و نه مراحل آماده سازی سوپ خیلی سخت و وقت‌گیر است. کافی است موارد را خرد کرده، داخل قابلمه بریزید و کمی تفت دهید و چند دقیقه صبر کنید تا سوپ جا افتاده و آماده سرو شود. این سوپ کمتر از نیم ساعت زمان می‌برد و درعین‌حال آب و رنگی شبیه یه خوراک لذیذ سرو شده در رستورانی لوکس دارد. پس درنگ جایز نیست، همراه ما در ۷۲۴پرس باشید تا مواد لازم و دستور تهیه این سوپ لذیذ را با هم مرور کنیم.

مواد لازم

  • ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون، کره یا مارگارین (کره گیاهی)
  • یک عدد پیاز بزرگ، خرد شده؛ می‌توانید از دو عدد موسیر هم استفاده کنید
  • ۴ حبه سیر، خرد شده به اضافه مقداری برای تزئین به دلخواه
  • ۴۰۰ گرم قارچ، برش خورده؛ می‌توانید از انواع قارچ دلخواه خود استفاده کنید
  • نصف قاشق چای‌خوری نمک
  • ۱ قاشق غذاخوری رزماری تازه، خرد شده؛ اگر دوست دارید می‌توانید به جای رزماری از آویشن هم استفاده کنید
  • ۵ قاشق غذاخوری آرد
  • ۳ پیمانه آب سبزیجات، آب مرغ یا آب گوشت گرم؛ اگر به آن دسترسی ندارید می‌توانید از قرص‌های طعم دهنده کم نمک استفاده کنید
  • نصف فنجان الی یک فنجان خامه ترش، خامه ترش گیاهی، خامه بادام زمینی یا خامه غلیظ 
  • مقداری فلفل سیاه برای طعم دادن به سوپ
  • اگر دوست دارید می‌توانید سوپ را با مقداری روغن، چیپس با طعم سیر یا نان سیر سرو کنید

طرز تهیه

سوپ قارچ با تزئین جعفری و نان برشته- 724PRESS.COM

روغن یا کره را داخل یک قابلمه بزرگ بریزید. بهتر است کف قابلمه سنگین قطور و سنگین باشد. حال پیاز خرد شده را داخل قابلمه بریزید و شعله گاز را روی درجه متوسط گذاشته و پیاز را برای ۳ الی چهار دقیقه تفت دهید تا رنگش روشن شود. حرارت را کم کنید و سیر را داخل قابلمه بریزید و مجددا برای دو دقیقه دیگر مواد را سرخ کنید.

درمرحله بعد قارچ‌های خرد شده، نمک و رزماری را اضافه کنید و برای ده الی ۱۲ دقیقه تفت دهید. دراین مدت هرازگاهی محتویات قابلمه را هم بزنید و صبر کنید تا قارچ آب بیندازد. حالا حرارت را زیاد کنید تا آب مواد چیده شده و همراه آن کمی بیشتر بپزد. این مرحله هم سه الی ۴ دقیقه دیگر طول می‌کشد. اگر دوست دارید می‌توانید مقداری از قارچ را برداشته و برای تزئین نهایی کنار بگذارید.

مطلب مرتبط:  طرز تهیه سوپ قارچ مجارستانی

حرارت را دوباره کم کنید و آرد را روی مواد بپاشید و مرتب هم بزنید. یک الی دو دقیقه به هم زدن ادامه دهید تا آرد کمی سرخ شده و بوی خامی آن گرفته شود. حالا یک فنجان آب داغ اضافه کنید و مواد را مجدد هم بزنید. حین هم زدن موادی که به کناره‌های قابلمه چسبیده و قهوه‌ای رنگ شده را هم با محتویات قابلمه هم بزنید. شاید در این مرحله یک قاشق چوبی بیشتر به کارتان بیاید. حالا فنجان دوم آب مرغ، گوشت یا سبزیجات را به قابلمه اضافه کرده و مجددا هم بزنید و درنهایت فنجان سوم را اضافه کنید و اجازه دهید تا محتویات قابلمه به آرامی بجوشد. صبر کنید تا سوپ آرام آرام غلیظ شده و جا بیفتد.

سوپ قارچ با خامه و نان- 724PRESS.COM

سپس خامه ترش را هر نوع خامه در دسترس دیگر به سوپ اضافه کنید، درحالی که مرتبا سوپ را هم می‌زنید تا خامه نبرد. پودر فلفل سیاه را اضافه کرده و نمک بزنید. اگر از سوپ رقیق‌تر خوش‌تان می‌آید، می‌توانید کمی بیشتر آب گوشت به سوپ اضافه کنید و درصورت نیاز مقداری نمک اضافه کنید.

درحالی که سوپ روی حرارت کم آرام آرام در حال آماده شدن است، موقع آماده کردن گارنیش و مواد لازم برای تزئین سوپ است. اگر می‌خواهد چیپس سیر درست کنید می‌توانید دو حبه سیر را به صورت نازک برش بزنید و سپس آنها را در دو قاشق غذاخوری روغن و روی حرارت متوسط سرخ کنید. مراقب باشید برش‌های سیر روی هم نیفتاده و بهم نچسبند، درنهایت کمی نمک روی سیر بپاشید و بعد از طلایی شدن هردو طرف برش‌های سیر، آنها را از روغن خارج کرده و کنار بگذارید. 

مطلب مرتبط:   طرز تهیه سس قارچ برای انواع خوراک‌های گوشتی

می‌توانید چند برش نان را هم برشته کنید یا حتی مقداری سیر خرد شده و کره را مخلوط و روی نان‌ها بمالید، سپس کمی پنیر پیتزا روی نان‌ها ریخته و برای چند دقیقه داخل فر بپزید تا نان برشته شده و پنیر آب شود. درنهایت سوپ را داخل کاسه مخصوص سرو ریخته و روی آن را با مقداری قارچ، چیپس سیر یا نان برشته تزئین کرده و چند برگ رزماری تازه روی آن بریزید. سوپ شما آماده است، نوش جان

سوپ قارچ با خامه- 724PRESS.COM

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم مرور این دستور تهیه سوپ قارچ غلیظ و خوشمزه پاییزی با ۷۲۴پرس دات کام برای شما هم مفید بوده باشد. شما برای این روزهای پاییزی چه نوع سوپی را ترجیح می‌دهید؟ ما مشتاق شنیدن تجربیات و دیدگاه شما عزیزان هستیم، آنها را باما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید.