با فرارسیدن فصل پاییز کم کم شاهد عرضه انواع جدید میوه و سبزیجات در بازار هستیم و کدو تنبل یکی از آنها است. تقریبا همه می‌دانیم کدو تنبل یک سبزی خوشمزه و مغذی است که می‌توان از آن در تهیه انواع شیرینی و دسر و همینطور طبخ انواع مواد غذایی استفاده کرد. اما سؤال اینجا است که آیا می‌دانستید این سبزی یک فوق ستاره درخشان در زمینه تقویت زیبایی هم هست؟ پاسخ‌تان منفی است؟ پس درادامه این مطلب با ۷۲۴پرس همراه باشید تا به فواید کدو تنبل برای بهبود زیبایی پوست بپردازیم.

وقتی آرام آرام روزهای پاییزی را پشت سر می‌گذاریم وقت آن است که به تدریج میز غذا و سفره‌های خود را با انواع سبزیجات تازه به بازار آمده بیاراییم که از قضا دقیقا حاوی همان مواد مغذی هستند که بدن ما را در این فصل تقویت می‌کنند. البته داستان کدو تنبل تاحدی متفاوت است؛ چون نمی‌شود هم اسم کدو تنبل در میان باشد و هم فصل پاییز از راه رسیده باشد اما نامی از هالووین نبریم. درواقع برای بسیاری از مردم نام کدو تنبل به نحوی با این جشن ترسناک گره خورده است.

کدو تنبل و پوره آن-724press.com

اما باور کنید کدو تنبل به اندازه‌ای مغذی و مفید است که نه تنها زینت‌بخش مراسم جشن هالووین است، بلکه می‌تواند رنگ و لعابی دیگر به برنامه غذایی روزانه شما بخشیده و درکنار تأمین نیازهای سلامتی بدن شما، زیبایی‌تان را هم دوچندان کند. بله، کدو تنبل می‌تواند به اشکال مختلف به سلامت پوست شما کمک کند، اما چرا و چگونه؟

بدنیست بدانید کدو تنبل سرشار از AHA یا آلفا هیدروکسی اسید است که یه لایه بردار طبیعی به شمار رفته و راز دستیابی به یک چهره شفاف و درخشان است. به علاوه گوشت این میوه حاوی انواع ویتامین‌های مفید برای حفاظت از پوست همچون ویتامین A، E و C است که به محو شدن لکه‌های تیره پوست و مبارزه با علائم پیری همچون چین و چروک کمک می‌کند. 

مطلب مرتبط:  آموزش چند مدل ماسک صورت خانگی با اثرات ضد پیری، نرم کننده و روشن کننده

یک لایه از ماسک صورت کدو تنبل روی پوست نه تنها رایحه شگفت‌انگیزی دارد، بلکه باعث نرمی و لطافت پوست صورت شما هم می‌شود. بنابراین اگر دوست دارید پوست خود با مقدار فراوانی از مواد مغذی تغذیه کرده و شادابی و لطافت را به آن هدیه دهید، حتما انواع ماسک‌های خانگی و دست‌ساز تهیه شده از کدو تنبل را امتحان کنید که باعث بسته شدن منافذ باز پوست و درخشندگی آن می‌شوند.

ماسک کدوتنبل-724press.com

البته ممکن است با دستور تهیه انواع ماسک کدو تنبل آشنایی نداشته باشید و ندانید چگونه و با استفاده از چه موادی می‌توان یک ماسک خانگی مغذی و کارآمد آماده کرد. اما نگران نباشید، ما در ۷۲۴پرس به این مسئله توجه کرده و در قالب مطالب متنوع شما را با انواع اسکراب لایه بردار و ماسک‌های خانگی تهیه شده از میوه و سبزیجات مغذی آشنا خواهیم کرد. در این مجال نوبت معرفی چند ماسک خانگی تهیه شده از کدو تنبل است، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اسکراب مناسب شفافیت و لطافت پوست

اسکراب مخصوص با کدو تنبل-724press.com

برای داشتن پوستی با بافت شفاف و سطحی صاف شما می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید:

  • کدو تنبل
  • شکر قهوه‌ای ارگانیک
  • عسل
  • مقداری روغن زیتون
  • عصاره وانیل

در ابتدا نصف پیمانه کدو تنبل را داخل غذاساز یا مخلوط کن ریخته و پوره کنید. سپس نصف فنجان شکر قهوه‌ای را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و همین میزان عسل به پوره اضافه کنید. درنهایت ۲ قطره عصاره وانیل یا مقداری پودر وانیل را به مخلوط فوق اضافه کرده و کمی بهم بزنید تا از نظر قوام و غلظت شبیه اسکراب لایه‌بردار شود.

حالا قبل از دوش گرفتن کمی از این اسکراب را روی پوست مرطوب خود مالیده و به آرامی ماساژ دهید تا سلول‌های مرده پوست لایه برداری شوند. درخاتمه هم دوش بگیرید و اسکراب را به ملایمت از روی پوست بدن یا صورت خود پاک کنید. مطمئن باشید همان زمان می‌توانید صافی و لطافت پوست خود را حس کنید.

مطلب مرتبط: ۴ ماسک صورت ارزان برای این که پوستی جذاب داشته باشید

ماسک مخصوص از بین بردن اسکار

پوره کدو تنبل به همراه قلم ماسک-724press.com

برای از بین بردن جای زخم یا اسکارهای قدیمی هم می‌تواند از کدو تنبل استفاده کنید. برای این کار به این مواد احتیاج دارید:

  • کدو تنبل
  • پاپایا
  • تخم مرغ

برای شروع کار نصف فنجان کدو تنبل و مقداری پاپایا که دانه‌های آن را جدا کرده‌اید را داخل همزن یا غذاساز ریخته و آنها را پوره کنید. پوره را داخل یک کاسه مناسب ریخته و یک عدد تخم مرغ را اضافه و به خوبی مواد را با هم مخلوط کنید. حالا ماسک را روی پوست تمیز صورت بمالید و اجازه دهید برای هشت الی ده دقیقه روی پوست بماند. سپس با استفاده از یک پارچه خیس شده با آب سرد، ماسک را از روی پوست پاک کنید. علت اینکه نمی‌گوییم ماسک را با شستشو از روی پوست خود پاک کنید این است که آب، اثرات لایه بردار این ماسک را خنثی می‌کند.

ماسک مناسب داشتن پوست روشن با بافت محکم

پوره کدو تنبل و عسل-724press.com

اگر دوست دارید پوستی جوان، شفاف و شاداب داشته باشید که هنوز استحکام خود را به خوبی حفظ کرده است، می‌توانید این ماسک خانگی مناسب را امتحان کنید. برای تهیه این ماسک شما به این مواد نیاز دارید:

  • پوره کدو تنبل
  • خاک رس
  • روغن ویتامین E
  • عسل

برای شروع نصف فنجان کدوتنبل را داخل غذاساز ریخته و آن را پوره کنید. در یک کاسه دیگر یک قاشق چایخوری خاک رس را به همراه یک قاشق غذاخوری پوره کدو ریخته و هم بزنید. می‌توانید برای این کار مواد را با استفاده از یک قاشق کوچک یا کاردک و قلم مخصوص ماسک صورت هم بزنید. حالا نصف قاشق چایخوری عسل را به همراه یک دوم قاشق چایخوری روغن ویتامین E به مخلوط فوق اضافه کرده و کمی دیگر هم بزنید تا از نظر قوام به ماسک‌های صورت معمولی شبیه باشد.

حالا ماسک را روی صورت خود بمالید و از اثرات آن لذت ببرید. این دستور تهیه ماسک به پوست صورت شما درخشندگی خاصی می‌بخشد. همچنین فراموش نکنید همیشه بعد از پاک کردن ماسک از روی پوست حتما کرم مرطوب‌کننده و تغذیه‌کننده مناسب نوع پوست خود را استفاده کنید. فراموش نکنید آبرسانی و حفظ رطوبت پوست باعث می‌شود که پوست شما همیشه حالتی پر و غنی داشته باشد؛ پس رطوبت‌رسانی به پوست را فراموش نکنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه دو غذا با کدو تنبل

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از مرور آن و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. البته استفاده از انواع ماسک‌های تجاری هم راهی مناسب برای تغذیه و آبرسانی پوست است، اما دستان مهربان و بخشنده مادر طبیعت را فراموش نکنید که به اشکال مختلف برای کمک به سلامت درونی ما و جلوه و درخشش ظاهری آماده و مهیا است.

پوره کدو تنبل در ظرف مخصوص سرو-724press.com

در خاتمه یک بار دیگر یادآوری می‌کنیم که ما همواره مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات شما هستیم. اگر به دنبال دستور تهیه نوع خاصی از ماسک هستید، حتما آن را با ما در میان بگذارید.