این روزها استفاده از انواع ماسک پوست با خواص درمانی و زیبایی متنوع، امری مرسوم است. درواقع شما شاهد ارائه طیف وسیعی از محصولات مراقبت پوستی تجاری هستید که با اهداف گوناگون تهیه و به علاقمندان عرضه می‌شوند. اما چه چیز بهتر از اینکه به جای استفاده از این محصولات تجاری، خودتان دست به کار شده و در منزل و با استفاده از مواد ارگانیک و طبیعی، ماسک‌های خانگی شگفت‌انگیزی تهیه کنید که می‌توانند اثرات حیرت‌انگیزی روی پوست صورت‌تان داشته باشند. در مرور چند نوع ماسک پوست عالی خانگی، با ۷۲۴پرس همراه باشید.

همه ما می‌دانیم که استفاده از برنج به عنوان یک عنصر مراقبتی مناسب پوست و مو تاچه اندازه مهم و حائز اهمیت است.اگرچه بسیاری برنج را تنها به عنوان یکی از منابع غذایی و تأمین‌کننده نیاز بدن به انرژی می‌شناسند. اما امروزه شاهد استفاده از این ماده خوراکی ارزشمند در بسیاری از محصولات تجاری مراقبت از پوست و مو هستیم.

ماسک زدن روی پوست صورت-724press.com

اما لازم نیست همیشه برای تأمین نیازهای پوست خود، دست به دامن محصولات تجاری شویم؛ چون حتی با استفاده از مواد خانگی و روش‌های ساده سنتی هم می‌توان راهی برای استفاده از برنج برای بهبود کیفیت و بافت پوست و مو پیدا کرد. یکی از ساده‌ترین این روش‌ها استفاده از آب برنج تخمیر شده است که پیش از این در مورد مزایا و خواص آن و البته چند دستور ساده برای تهیه سرم، تونر و پاک‌کننده خانگی پرداختیم. همچنین آرد برنج دیگر ماده‌ای است که استفاده از آن برای تهیه انواع ماسک‌های صورت امری متداول است که البته پیش‌تر در مورد خواص آن هم مطالبی را با شما عزیزان درمیان گذاشتیم.

مطلب مرتبط: آیا آرد برنج برای پوست صورت خوب است؟

فراموش نکنید که برنج یکی از متداول‌ترین مواد خوراکی در فرهنگ آشپزی ایرانی‌ها است و همه ما بالاخره کمی برنج در خانه داریم که می‌توان به سادگی از آن در تهیه و آماده کردن انواع دستورهای ماسک‌های مراقبتی پوست استفاده کرد.

آب برنج-724press.com

درادامه با ما در ۷۲۴پرس همراه شوید تا به مرور چند ماسک بسیار ساده با اثراتی شگفت‌انگیز بپردازیم که با کمترین امکانات در منزل قابل تهیه است، ماسک‌هایی که می‌توانند اثراتی معجزه‌وار روی پوست شما داشته و حتی برخی از مشکلات پوستی را تاحدی بهبود ببخشند.

ماسک شیر و آرد برنج

برای تهیه این ماسک که اثرات رطوبت رسانی بالایی دارد، ۲ قاش غذاخوری آرد برنج را با میزان کافی شیر مخلوط کنید تا به صورت خمیر شل دربیاید که بتوانید به سادگی آن را روی پوست صورت و گردن خود پهن کنید. اگر پوست بسیار خشکی دارد، حتما از شیر پرچرب برای تهیه این ماسک استفاده کنید. ماسک را به شکل لایه‌ای ضخیم روی پوست بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. صبر کنید ماسک کاملا خشک شود، سپس آن را شسته و مرطوب‌کننده مناسب پوست خود را استفاده کنید.

ماسک برنج تخمیری

ماسک برنج تخمیر شده برای بسیاری از مشکلات پوستی همچون آکنه، مشکل رنگدانه‌های پوست، کدر بودن رنگ پوست و... عالی است. کافی است مقداری برنج را شسته و آن را با کمی آب بپزید. سپس ظرف محتوی برنج را به مدت سه الی چهار ساعت در دمای اتاق نگهدارید تا فرآیند تخمیر آغاز شود. حالا برنج را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا حالتی خمیری و غلیظ پیدا کند که بتوان به راحتی آن را روی پوست پخش کرد.

با استفاده از یک براش مناسب، این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و بیست دقیقه صبر کنید و درنهایت صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. این کار را مثل یک روتین منظم و روال عادی مراقبتی پوست دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مالیدن ماسک روی پوست صورت-724press.com

ماسک شیر نارگیل و برنج

برای آماده کردن این ماسک صورت فوق‌العاده مفید و مغذی، ۲ الی ۳ قاشق غذخوری برنج پخته را با میزان کافی شیر نارگیل مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس این مخلوط را روی پوست صورت و گردن بمالید، ۱۵ تا بیست دقیقه صبر کنید و آن را بشویید و درنهایت روتین معمولی پوست خود را ادامه دهید.

مطلب مرتبط: ۴ ماسک صورت ارزان برای این که پوستی جذاب داشته باشید

ماسک زردچوبه و آرد برنج

برای تهیه ماسک شفابخش زردچوبه که خواص ضدمیکروبی خوبی دارد، به ۲ قاش غذاخوری آرد برنج و کمی زردچوبه نیاز دارید. این دو ماده را مخلوط کرده و سپس به میزان کافی آب یا گلاب به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا حالت خمیر شل پیدا کند. خمیر را روی پوست صورت و گردن خود مالیده و چند دقیقه ماساژ دهید. پس از گذشت بیست دقیقه، ماسک را از روی پوست شسته و مرطوب کننده بزنید. فراموش نکنید همیشه بعد از استفاده کردن این نوع ماسک‌های ساده خانگی، می‌توانید روتین پوستی خود را دنبال کنید.

ماسک گلاب و آرد برنج

برای اینکه این ماسک فوق‌العاده تأثیرگذار، نرم‌کننده و درخشان را آماده کنید کافی است ۲ قاشق غذاخوری آرد برنج را با یک قاشق غذاخوری پودر گلبرگ گل رز و مقدار کافی گلاب مخلوط کرده و خمیر حاصل را روی پوست صورت و گردن خود بمالید. یک ربع ساعت صبر کنید و سپس پوست صورت را شسته و روی آن مرطوب کننده بزنید.

یک ظرف آرد برنج-724press.com

ماسک برنج چند منظوره

برای تهیه این ماسک با خواص چند منظوره، شما به ۲ قاشق غذاخوری آرد برنج، ۲ قاشق غذاخوری آرد گندم و یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه احتیاج دارید. برای آماده کردن هم کافی است همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و داخل ظرفی دربسته و دور از هوا نگه دارید. هر زمان که قصد استفاده از ماسک را داشتید، مقداری از آن را با گلاب یا شیر مخلوط کنید تا فرمی خمیر مانند به خود بگیرد و سپس آن را مثل ماسک روی صورت و حتی بدن خود بمالید

ماسک برنج و گوجه فرنگی

یک ماسک ایده‌آل و مملو از ویتامین C که بسیار پرخاصیت است. کافی است 2 قاشق غذاخوری آرد برنج را با میزان کافی آب گوجه فرنگی مخلوط کنید تا خمیر مانند شود. سپس این خمیر نرم و لطیف را روی صورت و گردن خود بمالید، پانزده دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید و درنهایت از مرطوب‌کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط: معجزه مصرف منظم گوجه فرنگی به مدت یک ماه

درصورت تمایل می‌توانید چند قطره آبلیمو هم به ماسک اضافه کنید تا بیشتر از خواص ویتامین C بهره‌مند شوید؛ البته درصورتی که آبلیمو باعث قرمزی یا خارش پوست‌تان نمی‌شود و اصطلاحا به آن حساسیت ندارید.

ماسک با برنج پخته و عسل-724press.com

ماسک ماست و برنج

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، برنج و ماست یک ترکیب بی‌نظیر برای درخشان کردن پوست است و درعین‌حال پوست شما را هم فوق‌العاده نرم و لطیف می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آرد برنج را با میزان کافی ماست یونانی یا چکیده غلیظ مخلوط کنید تا خمیری خامه‌ای به دست بیاید. سپس یک لایه ضخیم از این خمیر را روی پوست صورت خود مالیده و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت پانزده الی بیست دقیقه روی پوست‌تان بماند، سپس آن را به ملایمت بشویید ودرنهایت از کرم مرطوب کننده مناسب پوست استفاده کنید.

ماسک ترکیبی از باترمیلک و آرد برنج

این ماسک یک تغذیه‌کننده عالی است که پوست شما را از هرنوع آلودگی پاک می‌کند. برای تهیه این ماسک صورت، ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری آرد برنج را با مقداری کافی شیر مخلوط کنید. اگر در منزل کره خانگی تهیه می‌کنید، شیر باقی مانده در روند تهیه کره برای آماده‌کردن این ماسک بسیار ایده‌آل است. یک لایه ضخیم از این ماسک را روی صورت و گردن خود مالید، پانزده تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. ماسک را با ملایمت از روی پوست‌تان شسته و درانتها روی پوست مرطوب‌کننده مناسب بمالید.

باترمیلک: باترمیلک (Buttermilk) در مقایسه با شیر کمی غلظت بیشتری داشته و طعم آن شبیه ماست یا دوغ است؛ به همین خاطر به آن آبِ دوغ هم گفته می‌شود.

ژل آلوئه ورا-724press.com

ماسک تهیه شده از آلوئه‌ورا و آرد برنج

برای تهیه یک ماسک آرامش بخش که باعث یکنواخت شدن رنگ پوست شده و درعین حال به رفع مشکلاتی همچون آکنه یا تجمع رنگدانه‌ها کمک کند، به یک قاشق غذاخوری آرد برنج و مقدار کافی ژل آلوئه‌ورای تازه احتیاج دارید. هر دو ماده را با هم مخلوط کنید تا فرمی خمیری مانند و لطیف به خود بگیرد. ماسک را به کمک براش ماسک روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید کاملا خشک شود. سپس صورت را شستشو داده و مرطوب کننده بزنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه ماسک هلو و معرفی خواصی که برای پوست انسان دارد

چند نکته مهم:

  • همیشه قبل از استفاده از هر نوع ماسک، اعم از خانگی یا شرکتی، حتما تست آزمایشی را انجام دهید تا مطمئن شوید به این محصولات حساسیت پوستی ندارید.
  • فراموش نکنید این ماسک‌ها چوب جادویی نیست که با تکان دادنش یک شبه به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. برای حصول نتیجه مورد نظرتان باید کمی صبر کنید و استفاده از این ماسک‌ها را طبق روالی عادی و منظم ادامه دهید تا تأثیرات‌شان را نشان دهند.
  • برای تهیه ماسک همیشه از مواد ارگانیک و طبیعی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
  • همیشه قبل از استفاده از هر نوع ماسکی، ابتدا پوست را کاملا شسته و از آلودگی‌ها پاک کنید تا اثربخشی ماسک چند برابر شود.

زدن ماسک روی صورت-724press.com

به هرحال زیبایی پوست و خلاص شدن از شر مشکلاتی همچون یکنواخت نبودن رنگ پوست، چربی بیش از اندازه پوست، منافذ باز و البته چین و چروک در هر سطح و هر نقطه‌ای، ارزش کمی تلاش و برنامه ریزی را دارد. پس حتما این ماسک‌ها را امتحان کرده و مواردی که شما را به نتیجه دلخواه‌تان رساندند را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید. 

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از این مرور کوتاه بر ماسک‌های طبیعی و مؤثر لذت برده باشید. ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما عزیزان هستیم.