کمتر کسی است که دلش نخواهد پوستی صاف، درخشان و عاری از چین و چروک داشته باشد. همه ما دوست داریم ردی از گذر زمان روی چهره‌مان باقی نمانده و جوانی پوست‌مان تا ابد حفظ شود. البته که این آرزو شاید ناممکن به نظر برسد، اما گاهی موادی طبیعی در دسترس ما قرار دارند که قادر هستند تاحدی به ما در رسیدن به این آرزو کمک کنند. یکی از این مواد، آب برنج است که مدت‌های مدید است به عنوان راهی برای حفظ شادابی و جوانی پوست مورد توجه قرار دارد.

به لطف برخورداری از پوستی صاف و شفاف همچون آینه تا انواع روش‌های مراقبتی و پاکسازی دو برابری پوست، باید بپذیریم که دو کشور کره و ژاپن، چیزهای زیادی برای عرضه به علاقمندان دنیای زیبایی و آرایش دارند. با این تفاسیر عجیب نیست که هر روز شاهد معرفی روش مراقبتی جدیدی برای حفظ زیبایی و جذابیت پوست هستیم که ظاهرا قرار است یک بمب بزرگ خبری در این زمینه باشد. هرچند که همچنان چشم انتظار موارد بیشتری هستیم که زیبایی و جوانی ما را برای مدت بیشتری در صحت و سلامت کامل، محافظت کند.

برنج و یک کاسه آب برنج-724press.com

هرچند دراین بین همه روش‌های مراقبتی معرفی شده، محصول بررسی‌های اخیر نیستند و بعضی از آنها قدمتی به درازای تاریخ دارند. فرمول‌هایی باستانی که با گذشت هزاران سال همچنان تأثیرگذار بوده و کارایی خود را حفظ کرده است. استفاده از آب برنج یک مورد بسیاری عالی از این مسئله است که همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. از افراد معروف دنیای رسانه تا خوانندگان و دیگر شخصیت‌های مطرح، این روزها بسیاری در مورد کارایی و خواص این معجزه‌گر قهرمان در حفظ زیبایی و درخشش پوست و حتی موی‌شان صحبت می‌کنند.

این داروی خانگی، قرن‌ها است که به عنوان راه حلی عالی برای داشتن مویی پرپشت و حجیم و پوستی صافی و درخشان مورد استفاده بوده است؛ به طوری که وقتی شما اثرات آن را می‌بینید، به سختی می‌توانید جلوی وسوسه امتحان کردن آن روی پوست و موی خودتان را بگیرید. و چرا نباید اینطور باشد؟ به هرحال همه ما در خانه‌ مقداری برنج داریم که می‌تواند خیلی ساده کار چندین کرم و دیگر محصولات مراقبت پوستی را به بهترین وجه ممکن انجام دهد.

مطلب مرتبط: آیا آرد برنج برای پوست صورت خوب است؟

اما پرسش اصلی اینجا است که چرا آب برنج اینقدر پرخاصیت است و مصرف آن چه فوایدی برای پوست و موی ما دارد؟ درادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید تا به این پرسش و دیگر سؤالاتی که ذهن‌تان را درگیر خود کرده‌اند، پاسخ دهیم.

فواید آب برنج برای پوست

فواید آب برنج برای پوست صورت-724press.com

استفاده از آب برنج می‌تواند پوست شما را درخشان‌تر از چیزی کند که تصورش را می‌کنید. این ماده حاوی مقدار مناسبی از انواع مواد مغذی و مفید همچون ویتامین E، انواع آنتی اکسیدان و فرولیک اسید است که همگی به بهبود کیفیت و رنگ پوست و همینطور درخشندگی و سفتی آن کمک می‌کنند. و خدا می‌داند استفاده منظم از این ماده ممکن است در درازمدت چه اثرات مفید و حتی درمان‌کننده روی پوست شما و مشکلاتی احتمالی آن داشته باشد. اما اگر کنجکاو هستید که بدانید راز این همه خاصیت نهفته در آب برنج چیست، همچنان با مرور این مطلب همراه ما باشید.

عمده خواص آب برنج به شرح زیر است:

آب برنج باعث نرمی و تسکین پوست‌های حساس می‌شود

به نظر می‌رسد آب برنج درمانی مناسب برای مشکلاتی پوستی همچون درماتیت، سوزش و سایر التهابات پوستی آزاردهنده است. باتوجه به این خصوصیات، آب برنج انتخابی عالی برای کسانی است که پوست حساسی دارند و شاید نتوانند از محصولات مراقبتی حاوی مواد شیمیایی برای درمان یا نرم کردن پوست خود بهره ببرند.

آب برنج همچون یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند

بله، شاید باورش سخت باشد. اما آب برنج به واقع از پوست ما در برابر تأثیرات مضر اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند و به همین دلیل است که از آن به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی نام برده می‌شود. از طرف دیگر آب برنج می‌تواند برای تکسین درد و همینطور درمان آفتاب سوختگی هم مورد استفاده قرار بگیرد و شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید استفاده منظم از آن حتی می‌تواند لکه‌های آفتاب سوختگی را هم به تدریج محو کرده و از بین ببرد.

برنج در کنار چاپستیک-724press.com

آب برنج باعث روشن شدن رنگ پوست شده و جای زخم را به تدریج محو می‌کند

اگر از مشکلاتی همچون تیرگی رنگ پوست، بروز لکه یا ناهمگونی رنگ پوست خود رنج می‌برید، استفاد از آب برنج تخمیر شده را فراموش نکنید. به گزارش۷۲۴پرس، این ماده می‌تواند باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شده و به نرمی، لطافت و حتی روشن شدن بافت پوست کمک کند. علاوه براین، استفاده از آب برنج باعث از بین رفتن لکه‌ها، روشن شدن محل جای زخم و البته کم رنگ‌تر شدن لکه‌های رنگدانه‌ای می‌شود.

آب برنج یک اکسیر ضد پیری است

برای کسانی که دوست دارند زیبایی و جوانی پوست خود را حتی در دوران میانسالی و پیری هم حفظ کنند، خبر خوبی داریم. آب برنج به دلیل وجود غلظت بالایی از آنتی اکسیدان‌های مفید و مغذی می‌تواند به کاهش خطوط، چین و چروک و حتی معکوس کردن علائم پیری کمک کرده و جوانی شما را تاحدوی جاودانه کند.

استفاده از آب برنج، باعث کاهش تعداد منافذ باز پوست می‌شود

اگر پوست‌تان منافذ بزرگی دارد که باعث می‌شود پوست ظاهری شبیه به پوست پرتقال داشته باشد، پس از معجزه آب برنج غفلت کنید چون این ماده یک تونر فوق‌العاده برای پوست شما است. این ماده باعث پاکسازی منافذ از آلودگی‌ها شده و درکنار آن تولید چربی پوست را هم متعادل می‌کند. امری که در نتیجه آن شاهد کوچک‌تر شدن منافذ باز پوست خود خواهید بود.

مطلب مرتبط: راز پوست صاف، درخشان و بی‌ عیب و نقص زنان کره ای چیست؟

این‌ها گوشه‌ای از خواص آب برنج برای پوست بود، شاید اکنون این پرسش برای‌تان ایجاد شده باشد که چطور باید برای پاکسازی پوست از آب برنج استفاده کنید. بیایید برای شروع از روش تهیه آب برنج شروع کنیم.

طرز تهیه آب برنج برای استفاده روی پوست

برنج خام و آب برنج-724press.com

حالا که تاحدی با مزایای آب برنج آشنا شدید، وقت آن رسیده است که ببینیم چگونه می‌تواند در منزل آب برنج تهیه کرده و از فواید این اکسیر جادویی بی‌نظیر بهره‌مند شد:

  • مرحله اول: برای شروع، دانه‌های برنج خام را چند بار بشویید و آب آن را صاف کنید تا هرگونه آلودگی یا ناخالصی‌های موجود از بین برود.
  • مرحله دوم: برنج را از یک صافی رد کنید تا آب اضافی خارج شود. سپس برنج را داخل ظرفی تمیز ریخته و مقداری آب روی آن بریزید و کمی بهم بزنید تا رنگ آب کدر شود. شما می‌توانید حتی برنج را کمی با آب بجوشانید، سپس برنج را صاف کرده و آن را داخل ظرفی در دار ریخته و کنار بگذارید.
  • مرحله سوم: حالا باید به برنج فرصت تخمیر شدن بدهید. به همین خاطر اجازه دهید برنج  به مدت ۱۲ الی ۲۴ ساعت در آب غوطه‌ور مانده یا به اصطلاح خیس بخورد. ظرف محتوی برنج را در دمای اتاق نگه دارید و صبر کنید تا ویتامین‌ها و دیگر مواد مغذی آن کاملا استخراج شود. بعد از سپری شدن این زمان، آب برنج شما آماده استفاده است. می‌توانید حتی آن را تا یک هفته هم داخل یخچال نگهداری کنید.

مطلب مرتبط: آموزش چند مدل ماسک صورت خانگی با آب برنج

حالا که آب برنج آماده شده، موقع استفاده کردن آن رسیده است. اما چگونه از آب برنج برای زیبایی پوست صورت استفاده کنیم؟ خب، روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که بسته به نوع آنها شما می‌توانید از مواد دیگر هم در کنار آب برنج بهره ببرید.

استفاده از آب برنج به عنوان تونر صورت

آب برنج در شیشه در دار-724press.com

در این روش شما به این مواد نیازمند هستید:

  • یک فنجان برنج ارگانیک- فرقی نمی‌کند از چه نوع برنجی استفاده می‌کنید، فقط حتما ارگانیک باشد
  • یک کاسه ژل تازه گیاه آلوئه‌ورا
  • مقداری گلاب
  • کاسه و کمی آب

ژل آلوئه‌ورا را با آب برنجی که از قبل آماده کرده‌اید مخلوط کنید تا به غلظت دلخواه برسد. سپس یک قاشق غذاخوری گلاب را به محلول حاصل اضافه کرده و آن را روی پوست صورت خود بمالید تا منافذ باز پوست‌تان کاهش پیدا کند.

استفاده از آب برنج به عنوان سرم صورت

مواد مورد نیاز:

  • ژل آلوئه‌ورا تازه فشرده شده
  • آب برنج
  • قرص روغن ویتامین E
  • یک عدد بطری سرم خالی

برای تهیه این سرم کافی است ۳ قاشق چایخوری آب برنج از قبل آماده شده را با یک قاشق چایخوری ژل غلیظ آلوئه‌ورای تازه داخل بطری سرم بریزید. حالا ۲ عدد کپسول ویتامین E را به کمک سوزن سوراخ کرده و محتویات داخل آن را هم به مواد قبلی اضافه کنید. در بطری را بسته و آن را خوب تکان دهید تا مواد با هم مخلوط شده و مایعی یکنواخت ایجاد شود. سرم شما آماده مصرف است.

مطلب مرتبط: خواص آب برنج روی سلامت موها

استفاده از آب برنج به عنوان پاک کننده طبیعی پوست

یک کاسه آب برنج غلیظ-724press.com

اگر می‌خواهید پوست خود را با یک شوینده و پاک کننده طبیعی از آلودگی و چربی پاکسازی کنید، حتما آب برنج را امتحان کنید. برای تهیه این پاک کننده تنها به این ماده نیاز دارید:

  • آب برنج

مقداری آب برنج را روی صورت خود اسپری کرده یا با پد یا پنبه به ملایمت روی پوست صورت بمالید. سپس چند دقیقه پوست را به صورت دورانی و حرکات رو به بالا ماساژ دهید ( بین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه) درنهایت صورت خود را با آب سرد بشویید.

پاسخ به چند پرسش متداول

آب برنج و پد بهداشتی پاک کننده صورت-724press.com

ممکن است این پرسش‌ها برای شما هم به وجود آمده باشد، پس با ۷۲۴پرس همراه باشید تا به آنها پاسخ دهیم:

آیا آب برنج برای پوست صورت مفید است؟

  • بله، بدون شک آب برنج فوایدی دارد که آن را به انتخابی مطمئن و ایده‌آل برای استفاده روی پوست صورت تبدیل کرده است. آب برنج یک ماده طبیعی و عالی است که می‌تواند پوست صورت شما را روشن و درخشان کند. همچنین منافذت پوستی را کاهش داده و باعث مات شدن پوست چرب و صافی و روشنی پوست می‌شود. شاید باورش همچنان برای‌تان سخت باشد، اما کافی است خودتان آب برنج را امتحان کنید و شاهد معجزات آن برای زیبایی پوست باشید.

آب برنج چه مدت روی صورت خود بماند؟

  • این بسته به روشی است که برای استفاده از آن درنظر گرفته‌اید. اگر از آن به عنوان تونر استفاده می‌کنید، می‌توان آن را در تمام طول روز استفاده کرد. اگر از آن در انواع ماسک‌های خانگی و دست‌ساز بهره گرفته و آن را با مواد دیگر ترکیب کرده‌اید، پس از ۱۵ الی بیست دقیقه صورت خود را با آب بشورید.

آیا می‌توان هرروز از آب برنج روی پوست صورت استفاده کرد؟

  • البته، چرا که نه. شما می‌تواند آب برنج را حتی دو بار در روز هم روی پوست صورت خود استفاده کنید و مصرف آن به عنوان ماسک صورت به صورت مداوم و هرروزه خطری ندارد. اما نکته مهمی که باید توجه کنید، انجام تست بو است!
  • همانگونه که توضیح دادیم، شما باید به آب برنج فرصت تخمیر شدن بدهید، پس از آماده شدن آب برنج، هر بار قبل از مصرف کمی از آن را بو کرده و مطمئن شوید اثری از بوی ترشیدگی نیست. اگر چنین وضعیتی پیش آمد آن را دور ریخته و مجددا مقداری آب برنج تازه تهیه کنید.

مدت زمان ایده‌آل برای نگهداری آب برنج آماده چقدر است؟

  • ماندگاری آب برنج خانگی که به صورت تونر استفاده می‌شود، تا هفت روز است. پس از آن با آغاز روند تخمیر طبیعی، آب برنج عملا بی استفاده است و بهتر است آن را دور بریزید.

آب برنج و دانه برنج به همراه غنچه گل خشک-724press.com

طرز تهیه آب برنج هم بسیار ساده است و هم استفاده کردن از آن  خطر چندانی برای پوست شما ندارد. پس محض امتحان هم که شده، آن را در منزل تهیه کرده و روی پوست صورت خود استفاده کنید تا از اثرات شگفت انگیز و قابل توجه آن بهره‌مند شوید. در فرصتی دیگر شما را با چند مدل مختلف ماسک صورت تهیه شده از آب برنج آشنا می‌کنیم که بسته به نیازتان می‌توانید از آنها روی پوست خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط: آیا استفاده از آب پیاز باعث رویش مجدد مو می‌شود؟

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم مرور نکات مهم در مورد طرز تهیه و خواص آب برنج و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام برای شما مفید بوده باشد. نظر شما در مورد خواص آب برنج چیست؟ آیا تا به‌حال آن را امتحان کرده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر دوستان‌تان هم درمیان بگذارید.