هر دستگاهی نیاز به اقدامات و نگهداری های مختص به خود را دارد و ماشین لباسشویی هم از این قائده مستثنی نیست. برای اینکه با ایجاد آلودگی در ماشین لباسشویی خود مواجه نشوید باید اقدام به جرم گیری مرتب این دستگاه نمایید؛ اما اگر نمی‌دانید جرم گیری ماشین لباسشویی به چه صورت است به شما توصیه می‌کنیم تا در مطلب آموزش نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی با مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

آموزش جرم گیری ماشین لباسشویی در منزل

شستشو البسه مختلف که عنوان آلودگی‌های مختلف را در خود جای داده‌اند می‌تواند منجر به ایجاد کثیفی‌های و قارچ‌های مختلف در دستگاه شوند که اگر جرم گیری را انجام ندهید می‌توانند با تاثیر گذاشتن روی البسه موجب حساسیت های پوستی افراد شوند.

ما در این مقاله به آموزش جرم گیری ماشین لباسشویی به صورت سنتی و غیر سنتی پرداخته‌ایم تا از بروز هرگونه آلودگی در دستگاه شما جلوگیری کنیم، به این موضوع توجه داشته باشید که هم بخش بیرونی و هم بخش درونی ماشین لباسشویی به مرور نیاز به جرم گیری و نظافت ممتد دارند.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی بکو و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی بکو در تهران استفاده نمایید.

نحوه جرم گیری بدنه ماشین لباسشویی

همانطور که پیش تر گفتیم علاوه بر تمیز کردن داخل ماشین لباسشویی خارج آن هم باید به طور دقیق تمیز شود، به شما توصیه می‌کنیم تا برای جرم گیری بدنه ماشین لباسشویی به ترتیب اقدامات زیر را انجام دهید.

  • ابتدا ماشین لباسشویی خود را از برق بکشید.
  • در یک سطل و یا ظرف کمی آب و مایع سفید کننده یا تمیز کننده بریزید.
  • با استفاده از دستکش و اسفنج اقدام به تمیز کردن بدنه فلزی ماشین لباسشویی کنید.
  • توجه داشته باشید که لاستیک درب دستگاه مهم ترین بخش در هنگام جرم گیری بدنه ماشین لباسشویی است، با دقت هرچه تمام تر باید این لاستیک ها را تمیز کنید.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی میدیا و بروز خرابی می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشنی لباسشویی میدیا در تهران استفاده کنید.

آموزش جرم گیری ماشین لباسشویی با جوش شیرین و سرکه

یکی از روش هایی که در آموزش جرم گیری ماشین لباسشویی قصد داریم تا به آن اشاره کنیم استفاده از جوش شیرین و سرکه برای انجام این کار است؛ چرا که ترکیب آب، جوش شیرین و سرکه می تواند محلول تمیزکننده‌ای بسیار قوی با قابلیت از بین بردن رسوبات درون دستگاه باشد.

  • برای انجام این کار ابتدا این محلول را درست کنید و به داخل ماشین لباسشویی بریزید، سپس از برنامه روزانه استفاده کنید و ماشین لباسشویی را روشن نمایید.
  • بعد از اتمام فرایند شستشو با یک اسفنج روی اجزای درونی ماشین لباسشویی بکشید.

نحوه جرم گیری ماشین لباسشوی با پودر جرم گیر

امروزه برای جرم گیری ماشین لباسشویی های اتوماتیک پودر های جرم گیری به بازار ارائه شده است که با گرفتن سختی آب لباسشویی تمامی رسوبات و کثیفی‌های موجود در دستگاه را از بین می برد؛ علاوه بر این استفاده از این پودر ها می‌تواند موجب از ین رفتن بوی بد موجود در ماشین لباسشویی شما شود.

مراحل جرم گیری ماشین لباسشویی با پودر جرم گیر:

  • توجه داشته باشید که لباسشویی شما باید خالی از هرگونه البسه باشد.
  • جا پودی را باز کرده و درون آن یک بسته پودر جرم گیر بریزیرد.
  • برای انجام جرم گیری از برنامه کتان استفاده کنید.
  • دمای آب را میان ۷۰ تا ۹۰ درجه سانتیگراد بگذارید.

نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی با قرص جرم گیر

استفاده از پودر جرم گیری بی کیفیت شاید دستگاه تمیزی را به شما ارائه ندهد و موجب ماندن پودر در منفذ شود؛ در همین راستا یکی از روش های جرم گیری ماشین لباسشویی استفاده از قرص جرم گیر می باشد، به شما توصیه می‌کنیم تا در ادامه با آموزش جرم گیری ماشین لباسشویی با قرص جرم گیری با ما همراه باشید.

مراحل انجام جرم گیری لباسشویی با قرص:

  • ابتدا یک عدد قرص در دستگاه بگذارید.
  • سپس با درجه ۶۰ لباسشویی را روشن کنید.
  • در صورتی که مدت طولانی ای از جرم گیری ماشین لباسشویی شما می‌گذرد می توانید دو عدد قرص در دستگاه خود قرار دهید.
  • این فرایند را هر ۳ ماه انجام دهید.

مزایای استفاده از قرص و پودر جرم گیر برای ماشین لباسشویی

تا به اینجا سه راه مختلف برای جرم گیری درون ماشین لباسشویی را به شما عزیزان معرفی کرده‌ایم، اما قطعا پودر و قرص جرم گیر مزایای بسیار زیادی نسبت به محلول اول دارد، به شما توصیه می کنیم تا در این بخش با ما همراه باشید تا به بررسی مزایای استفاده از قرص و پودر ماشین لباسشویی برای جرم گیری این دستگاه بپردازیم:

  • توانایی از بین بردن رسوبات موجود در ماشین لباسشویی
  • استفاده از قرص و پودر جرم گیری می تواند کمترین دردسر را برای شما عزیزان داشته باشد.
  • علاوه بر همه این ها قرص و پودر جرم گیری جلوی ایجاد بوی بد در این دستگاه را خواهند گرفت.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.