شاید برای‌تان جالب باشید بدانید براساس پاره‌ای از تحقیقات انجام شده، به نظر می‌رسد شاید قاره آفریقا و به صورت مشخص کشور اتیوپی، خاستگاه اصلی پرورش بامیه باشد. بنابراین چندان عجیب نیست اگر بدانید این سبزی در آفریقا به اندازه‌ای محبوب است که از آن برای تهیه سوپ هم استفاده می‌کنند. با مرور طرز تهیه این سوپ متفاوت با ۷۲۴پرس همراه باشید.

بامیه سبزی مغذی و سالم است که می‌تواند برنامه غذایی روزانه شما را پربارتر کند. پس تا دیر نشده و بامیه هنوز در میادین میوه و تره‌بار در دسترس است، از آن نهایت بهره را ببرید و چه چیز بهتر از امتحان کردن یک سوپ خوشمزه به سبک آفریقایی که شاید امتحان طعم آن برای‌تان جالب باشد.

سوپ بامیه به همراه فوفو-724press.com

البته در این سوپ از ترکیبی از گوشت سفید و قرمز هم استفاده شده که آن را به تجربه منحصربفردتر تبدیل کرده است. بنابراین شاید جالب باشد یک بار این سوپ را تهیه کنید و ببنید آیا از طعم آن لذت می‌برید یا نه؟

مطلب مرتبط: بامیه چه خواصی دارد و چطور باعث بهبود سلامت عمومی بدن می‌شود؟

درابتدا ببینیم برای طبخ این سوپ متفاوت، به چه موادی احتیاج داریم؟

مواد لازم

  • نیم کیلو بامیه تازه یا منجمد
  • ۲۵۰ گرم گوشت گاو ترجیحا دم گاو
  • ۲۵۰ گرم میگو
  • نصف پیمانه پیاز خرد شده
  • نصف پیمانه گوشت خرچنگ ساطوری شده
  • ۳ پیمانه اسفناج خرد شده
  • ۲ الی ۳ حبه سیر
  • یک قاشق غذاخوری قرص آب گوشت یا آب مرغ
  • ۱ قاشق غذاخوری پدر پاپریکا ترجیحا دودی
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز
  • نصف فنجان مغز تخم کدو یا هندوانه (اختیاری)
  • نمک و پودر فلفل سیاه برای طعم دار کردن بیشتر

طرز تهیه

سوپ بامیه با میگو و ماهی-724press.com

برای شروع ابتدا گوشت گاو را به همراه سیر، پیاز خرد شده، پودر پاپریکا و پودر فلفل قرمز داخل یک قابلمه ریخته و به میزان کافی روی آن آب بریزید و اجازه دهید روی شعله متوسط به مدت نیم ساعت الی ۴۰ دقیقه به آرامی بپزد. اگر برای تهیه کردن سوپ عجله دارید می‌تواند مواد را داخل زودپز بریزید تا این مرحله نصف این زمان طول بکشد.

مطلب مرتبط: آب بامیه چیست و چه خواصی دارد؟

اگر از بامیه تازه استفاده می‌کنید، سر و دم آن را برداشته و پس از شستن و خشک کردن، بامیه‌ها را به صورت ورقه‌ای برش دهید. حالا بامیه را داخل یک غذاساز ریخته و آن را خرد کنید. همچنین می‌توانید این کار را با یک چاقوی تیز هم انجام دهید، فقط بامیه را خیلی ریز نکنید.

سوپ بامیه با گوشت گاو-724press.com

اگر گوشت خرچنگ در دسترس‌تان هست که می‌توانید طبق دستور از آن استفاده کنید، اما اگر نبود همچنان گوشت ماهی یا ماهی خشک هم می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد. گوشت خرچنگ یا ماهی را به همراه مغز تخم کدو یا هندوانه به قابلمه محتوی گوشت پخته اضافه کرده و محتویات آن را برای پنج دقیقه دیگر بپزید. درادامه میگوها را اضافه کرده و پنج دقیقه دیگر بپزید و درخاتمه کار را با اضافه کردن اسفناج به پایان می‌بریم و اجازه می‌دهیم سوپ به مدت یک الی دو دقیقه دیگر بپزد تا اسفناج‌ها کمی پژمرده شده و آماده خوردن شوند. قبل از سرو کمی از سوپ بچشید و درصورت نیاز مقداری نمک یا فلفل سیاه اضافی به آن اضافه کنید. نوش جان

بهتر است این سوپ را به صورت داغ سرو کنید. مردم آفریقا این سوپ را کنار نوعی نان تهیه شده از کاساوا به نام فوفو (fufu) سرو می‌کنند؛ شما هم می‌توانید بسته به سلیقه خود، این سوپ را با هرنوع نانی که دوست دارید، میل کنید.

سوپ بامیه با گوشت-724press.com

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از این مرور و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. درست است که این نوع سوپ کمی برای ذائقه ما ایرانی‌های عجیب است، اما شاید خوشمزه‌تر از چیزی باشد که انتظارش را داریم. به‌هرحال تجربه سبک آشپزی دیگر کشورها خالی از لطف نیست. نظر شما در مورد امتحان کردن دستور تهیه جدید و متفاوت چیست؟ شما سبک آشپزی کدام کشور را ترجیح می‌دهید؟ فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را با ما هم درمیان بگذارید.