این روزها انواع فست فود و غذاهای حاضری بین مردم بسیار پرطرفدار و محبوب است. درست است که اغلب در تهیه این غذاها از مواد نه چندان سالمی مثل سوسیس و کالباس و انواع پنیرهای چرب استفاده می‌شود، اما همه عاشقانه آنها را دوست دارند. اما شاید بدنباشد گاهی به جای این غذاهای ناسالم، پیتزایی سالم بخوریم که در تهیه آن از انواع سبزیجات سالم و مغذی استفاده شده است.

دل‌تان یک پیتزای داغ و خوشمزه می‌خواهد اما دوست ندارید زیاد از مواد مضر و آماده استفاده کنید؟ گیاه‌خوار هستید و ترجیح می‌دهید پیتزای سبزیجات درست کنید اما به دنبال یک روش جدید برای طبخ و آماده‌کردن آن هستید؟ بچه‌های‌تان چندان شور و اشتیاقی برای خوردن سبزیجات ندارند؟ خب، مشکل شما یک راه حل ساده دارد، فقط کافی است دستور تهیه این پیتزای لذیذ سبزیجات را امتحان کنید تا برای همیشه مشتری آن شوید.

پیتزای پرپنیر با زیتون و فلفل دلمه- 724press.com

در این روش پخش شما از انواع مختلف سبزیجات خوشمزه استفاده می‌کنید که به ویژه در این روزهای سخت شیوع کرونا، می‌توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت عمومی‌تان شوند.

درادامه با ۷۲۴پرس در مرور مواد لازم و طرز تهیه این پیتزای سبزیجات خانگی همراه باشید.

مواد لازم

  • ۶۰۰ گرم گل کلم، خرد شده
  • ۲ عدد تخم مرغ، همزده
  • ۲۵ گرم پنیر پارمسان، به صورت ریز رنده کنید
  • ۱۷۰ گرم مارچوبه، خرد شده
  • ۴۰۰ گرم گوجه فرنگی، به صورت طولی برش زده و نصف کنید
  • مقداری کنگر فرنگی یا آرتیشو
  • یک عدد پیاز قرمز کوچک که به صورت لایه‌های نازک برش زده شده است
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون- ترجیحا فرابکر
  • آب نصف یک عدد لیمو
  • مقداری پنیر موزارلا

مواد لازم برای تهیه پستو کدو

  • یک عدد کدو سبز، خرد شده
  • یک چهارم فنجان معادل ۴۰ گرم بادام
  • ۲ حبه سیر کوچک
  • نصف پیمانه برگ ریحان
  • رنده پوست یک عدد لیمو
  • یک چهارم فنجان یا معادل ۲۰ گرم پنیر پارمسان رنده شده
  • یک چهارم فنجان یا معادل ۶۰ میلی‌لیتر روغن زیتون

طرز تهیه

پیتزای سبزیجات- 724press.com

برای شروع ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. درادامه دو سینی بزرگ مخصوص پخت در فر را چرب کرده و داخل آن کاغذ روغنی بچینید.

گل کلم را در غذاساز بریزید تا زمانی که کاملا خرد شده و شبیه دانه‌های برنج به نظر برسد. سپس تخم مرغ و پنیر پارمسان را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و به خوبی بهم بزنید تا مخلوط شوند. گلم کلم خرد شده را هم اضافه کرده و کمی دیگر بهم بزنید تا مایه ای یکنواخت به دست بیاید. مخلوط گل کلم را داخل یکی از سینی‌های فری که از قبل آماده کردید پخش کنید؛ به طوری که مستطیلی با ضخامت ۵ میلی‌متر ایجاد شود. سینی را داخل فر گذاشته و آن را به مدت ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که به خوبی پخته و رویه آن طلایی رنگ شود، بپزید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه پیتزا با نان به سبک فرانسوی

درهمان حین که مخلوط گل کلم و پنیر در حال پخت است، مارچوبه، گوجه فرنگی، کنگر فرنگی،  پیاز، روغن و آبلیمو را داخل کاسه بزرگ دیگری ریخته و به خوبی هم بزنید و مخلوط حاصل را داخل سینی دوم پهن کنید. سینی دوم را هم به مدت پانزده دقیقه داخل فر بگذارید تا سبزیجات کمی پخته و نرم شوند و روی آنها هم طلایی رنگ شود.

پیتزا با گل کلم و هویج- 724press.com

برای تهیه سس پستو کافی است همه مواد مورد نیاز را داخل غذاساز یا همزن ریخته و به اندازه‌ای مخلوط کنید تا کاملا یک دست شوند. اگر سس شما کمی غلیظ است مهم نیست، کافی است یک قاشق غذاخوری آب به مخلوط اضافه کنید تا کمی رقیق شود.

برای سرو ابتدا مواد پایه یا همان گل کلم را داخل ظرف مخصوص قرار دهید. اگر درحین انتظار برای آماده شدن مواد دیگر کمی گلم کلم سرد شده نگران نشوید. برای دو دقیقه سینی را مجددا داخل فر بگذارید تا مواد گرم و آماده سرو شوند. حالا مخلوط سبزیجات داغ را روی آن ریخته و درنهایت کمی سس پستو روی آن بریزید.

همچنین می‌توانید پنیر موتزارلا را تا مواد گرم هستند وسط ظرف ریخته و اجازه دهید با گرمای سبزیجات به آرامی ذوب و نرم شود. نوش جان

نکته:

پیتزای گل کلم با سس پستو- 724press.com

اگر تعدادی از سبزیجات فوق در اختیارتان نبود، مهم نیست. همیشه می‌توانید آنها را با سبزیجات دلخواه خود جایگزین کنید. به عنوان مثلا می‌توانید از انواع فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی معمولی یا شیرین، قارچ، برش‌های ذرت و حتی بادمجان استفاده کنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه کورن داگ، یک میان وعده خوشمزه و متفاوت

خودتان را محدود نکنید، با توجه به ذائقه خود و خانواده‌تان دیگر سبزیجات مفید را در تهیه این خوراک به کار بگیرید، مهم این است که با مصرف یک وعده گیاهی و لبریز از مواد مغذی و املاح ارزشمند، سلامتی را به خود و عزیزان‌تان هدیه کنید.

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. نظر شما در مورد انواع خوراک‌های گیاهی چیست؟ آیا شما هم به اندازه کافی سبزیجات را در برنامه غذایی روزانه خود می‌گنجانید؟ فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید.