قرآن که خود اثر آفریننده هستی است و عروس معجزات. وقتی قرار می‌شود رنگ و لعابی به‌ظاهر آن داده است تا روشنی‌بخش و برکت زندگی زوج جوان پر از رؤیا شود، ببین دیگر چه می‌شود.

تفاوت قرآن‌هایی که در همه خانه‌ها بر روی طاقچه‌های قدیمی و کتابخانه‌ها وجود دارد با قرآن عروس چیست؟ چیزی غیرازاین است که زیبایی و لعاب ظاهری آن‌هم سعی خود را کرده است در کنار مفاهیم ارزشمند و ناب کلام خدا که هر دیده نابینایی را بینا می‌کند و هر ذهن تاریکی را روشن. آیا نباید قرآن عروس، عروس قرآن‌های چاپ‌شده باشد؟

با توجه به اینکه اکنون دیگر قرآن خطی رواج ندارد، باید صنعت چاپ به‌تنهایی مسئولیت را به یدک بکشد و با انتخاب بهترین متریال برای کاغذ، جوهر و جلد و چاپ اقدام نماید تا شاید قدمی درراه ادای دین به قرآن برداشته شود و این قرآن سفره عقد جلوه واقعی خود را نشان دهد بر سر سفره بنشیند و به هر سفره‌ای جلوه و شوکت دهد بر دستان عروس‌ها قرار گیرد و دستان آن‌ها را متبرک گرداند و روشنی‌بخش زندگی آنان شود. در راستای معرفی قرآن عروس، یکی از بهترین‌ها را در این حوزه تصمیم گرفته‌ایم در مقابل چشمان شما بنهیم و در باب آن سخن برانیم. باشد که مقبول افتد.

مشخصات قرآن عروس انتشارات هلیا

قران عروس با آينه پر پرواز سفره عقد خوش‌رنگ و لعاب است که دامن سفید خود را همخوان با سفره پرنقش و رنگ کرده است و چه منعکس‌کننده نقش و رنگ بهتری از پلاک رنگیِ شبیه میناکاری که برای تزئین قرآن سفره عقد و عروس استفاده می‌شود. وقتی قرآن در وسط سفره عقد است و از پنجره نور خورشید به وسط سفره می‌تابد، نور که به آینه‌های رنگی می‌خورد گویی که چشمه‌ای از رنگین‌کمان آسمان به زمین آمده است و بهار بر روی زمین متولدشده است، رقص نور و تلالو نوری که این آینه‌های رنگین دارند به سفره عقد برازندگی دیگری می‌دهند.

از جلد قرآن عروس نفیس واقعاً نمی‌شود گذشت. مگر این‌همه زیبایی و شکوه گذشتنی است؟ آن تذهیب بی‌نظیر بر روی جلد، آن خطوط خوشنویسی دلنواز، آن طلاکوبی اصیل که انگار خورشید را بر آن نشانده‌اند، آن جلد مستحکم براق از گالینگور، آن چاپ باکیفیت، همگی حول صدرنشین مجلس طواف می‌کنند.

چه کسی می‌تواند قرآن سفره عقد را چاپ کند؛ اما از کیفیت متن و صفحه‌آرایی‌ها غافل شود؟ اگر نقش و نگار اطراف متن، اگر آن تذهیب با آن برگ‌ها و پیچ‌وخم‌های ظریف، آن خطوط هندسی دقیق باآن‌همه ظریف‌کاری با یک چاپ بی‌کیفیت جلوه خود را از دست بدهند، چه کسی می‌تواند جواب هنر ضایع‌شده تذهیب‌کار را بدهد؛ بنابراین این نوع قرآن بدون یک چاپ عالی و باکیفیت نمی‌تواند در صدر مجلس عقد بنشیند. این می‌شود که وقتی شما قرآن را باز می‌کنید تنها چیزی که می‌بینید زندگی است، رنگ‌ها زنده‌اند و با شما حرف می‌زنند، چاپ چهار رنگ باکیفیت بر روی کاغذهای گلاسه چه کرده است. آدم دلش می‌خواهد وسط مراسم عقد بنشینند و قرآن بخواند.

 

قرآن نفیسی که قرآن عروس و داماد می‌شود با همه قرآن‌های دنیا فرق دارد. بدون محافظ جایی نمی‌رود محافظ او قابی از جنس عالی است و ساختی بی‌نظیر دارد تا لیاقت داشته باشد معجزه‌ای به نام قرآن را در خود جای دهد و همراه قرآن عروس و داماد بر دستان یک جفت عاشق بنشیند تا برای حفظ حریم عشقشان آیه‌های کلام‌الله را باهم زمزمه کنند.

متن این قرآن وزيری نمی‌تواند بدون یک خط زیبا نوشته شود، تنها یک بدسلیقه می‌تواند قرآن را چاپ کند، بگوید قرآن عروس و داماد است و از خط عثمان طه استفاده نکند. این خط در کتابت قرآن کم‌نظیر می‌باشد؛ بنابراین وقتی قرار است یک اثر خدایی با هنر بشر ترکیب شود باید در هر قسمتش زیبایی را به کمال رساند.

برای قرآن عروس و داماد خودمان قطع وزیری را گزیدیم که سال‌هاست جانشین قطع سلطانی شده است، قرآن سفره عقد باید در اندازه‌ای باشد که شکوه به‌کاررفته در آن به‌خوبی جلوه کند.

انواع ترجمه‌های قرآن با قلم اشخاص زیادی در دنیای اسلام ردوبدل می‌شوند؛ ما انواع ترجمه‌ها را خواندیم این جسارت را به خود دادیم تا به آن از دیدگاه اشخاص با سن و سال‌های مختلف نگاه کنیم، درنهایت به این نتیجه رسیدیم؛ وقتی زوج جوانی می‌خواهند با مدد قرآن یک‌راه را باهم آغاز کنند، نیاز به نقشه راه دارند و چه نقشه راهی کامل‌تر و معتبرتر از کلام خدا که کتاب انسان‌سازی است و آفریننده دانا و توانا در آن سخن گفته است، کسی که هم پیدا را می‌داند و هم نهان را؛ بنابراین اگر قرار است قرآن عروس و داماد برای آنان نقشه یک‌راه طولانی باشد، باید حصارها و محدودیت‌های ذهنی را شکسته باشد و آن‌قدر جسارت داشته باشد که متن قرآن را طوری بیان کند که قابل‌درک‌تر باشد؛ بنابراین گزینه‌ای بهتر از ترجمه الهی قمشه‌ای ندیدیم که برداشتی آزاد و تفسیر آمیز از قرآن دارد و خوش‌خوان است.

برای خرید قرآن عروس انتشارات هلیا به وبسایت فروشگاهی انتشارات هلیا در زیر مراجعه نمایید: فروشگاه قرآن عروس انتشارات هلیا

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.