ماهی یکی از مواد مغذی و بسیار سالمی است که به دلیل داشتن اسیدهای چرب به ویژه اسیدهای چرب امگا ۳، خواص سلامتی بی‌نظیری دارد. ماهی همچنین پای ثابت برخی رژیم‌های غذایی مثل رژیم غذایی مدیترانه‌ای است. با ۷۲۴پرس در مرور طرز تهیه نوعی ماهی کبابی همراه باشید که بسیار سالم و خوشمزه است.

اگر دوست دارید مراقب سلامتی بدن به ویژه قلب‌تان باشید، ماهی باید پای ثابت برنامه غذایی هفتگی‌تان باشد. البته مسلم است طبخ ماهی هم می‌تواند روی خواص آن تأثیر بگذارد. به عبارتی استفاده از روش پخت سالمی مثل کبابی یا گریل کردن ماهی به مراتب بهتر از سرخ کردن ماهی در انواع روغن‌های سرخ کردنی مضر است.

ماهی سالم گریل شده با برش لیمو و ترخون- 724press.com

در ادامه به مرور دستور تهیه ماهی به سبک مدیترانه‌ای خواهیم پرداخت که با یک سالاد لوبیای مغذی سرو شده و بسیار مفید و درعین حال خوشمزه است.

مطلب مرتبط: چرا رژیم غذایی مدیترانه‌ ای بسیار محبوب است؟

مواد لازم

  • یک چهارم پیمانه ترخون ساطوری شده به اضافی چهار شاخه ترخون سالم برای گذاشتن داخل شکم ماهی
  • ۳ قاشق غذاخوری آب لیموی ترجیحا تازه
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر
  • یک قاشق غذاخوری موسیر خرد شده
  • یک قاشق چاخوری نمک
  • یک چهارم قاشق چایخوری شکر
  • یک چهارم قاشق چایخوری دانه فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • یک قوطی کنسر یا یک فنجان لوبیا سفید- اگر از کنسرو لوبیا استفاده می‌کنید آن را داخل آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود
  • یک سوم فنجان فلفل دلمه‌ای قرمز خرد شده
  • ۴ عدد قزل آلای رنگین کمانی- تمیز شده
  • ۱۲ عدد برش نازک لیمو- یک الی دو عدد لیمو را انتخاب و آن را به صورت حلقه برش بزنید

طرز تهیه

ماهی گریل شده با پوست- 724press.com

یک کاسه متوسط را انتخاب کرده و ترخون خرد شده را به همراه آبلیموی تازه، روغن زیتون، موسیر، نمک، شکر و مقداری پودر فلفل سیاه تازه آسیاب شده را داخل آن ریخته و به خوبی مخلوط کنید. حالا دو قاشق از این سس را داخل ظرف دیگری ریخته و کنار بگذارید. سپس لوبیای پخته شده و فلفل دلمه‌ای خرد شده را به بقیه مواد اضافه کرده و هم بزنید.

مطلب مرتبط: جلوگیری از بیماری های قلبی با مصرف ماهی

فر را روشن کرده و آن را روی دمای متوسط بگذارید. بیک توری مخصوص پخت ماهی را با مقداری اسپری روغن مخصوص پخت و پز چرب کنید. سه ورقه لیمو و یک شاخته ترخون را داخل شکم هر کدام از ماهی‌های قزل آلا قرار دهید. مقدار اضافی نمک و فلفل را هم روی قسمت داخلی شکم ماهی و روی پوست آن بپاشید.

ماهی کبابی با لوبیا سبز پخته- 724press.com

حالا ماهی را داخل فر بگذارید و آن را بپزید تا زمانی که پوستش طلایی و ترد شود. یا می‌توانید ماهی را روی توری روی شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید هر طرف آن برای ۴ الی پنج دقیقه پخته و کبابی شود. درنهایت لیمو و ترخون داخل شکم ماهی را خارج کرده و سس که کنار گذاشتید را روی آن ریخته و با سالاد لوبیای آماده شده سرو کنید. نوش جان

مطلب مرتبط: چگونه می‌توانیم پوست ماهی را خوردنی کنیم؟

ماهی های آب شیرین برای کبابی یا گریل کردن بسیار ایده‌آل هستند؛ همچنین طبخ ماهی با پوست کمک می‌کند تا گوشت ماهی حین پخت نرم و آب دار باقی مانده و درعین حال از هم وا نرفته و ظاهر خود را حفظ کند. همچنین فراموش نکنید به جز سالاد لوبیا سفید، شما می‌توانید این خوراک را با انواع سالادهای خوشمزه یا سبزیجات مختلف مغذی سرو کنید.

خوراک ماهی و سیب زمینی- 724press.com

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم این خوراک لذیذ سبک آشپزی مدیترانه‌ای را امتحان کرده و از خواص بی‌نظیر و طعم دلپذیر آن لذت ببرید. نظرات و تجربیات خود در مورد شیوه طبخ ماهی را با ما در ۷۲۴پرس هم درمیان بگذارید.