هلو میوه‌ای خوشمزه و پرطرفدار است. میوه‌ای لذیذ و سرشار از مواد مغذی که می‌تواند به اشکال مختلف به بهبود سلامت عمومی بدن ما کمک کند. یکی از راه‌هایی که می‌توان از خواص هلو بهره برد، تهیه و استفاده از انواع ماسک‌های صورت تهیه شده از هلو است که بسیار مفید هستند. درمرور چند مدل ماسک هلو و بررسی خواص آنها با ۷۲۴پرس همراه باشید.

پوست را باید بزرگترین اندام بدن انسان دانست که نه تنها خود را بارها و بارها بازسازی و ترمیم می‌کند، بلکه هرچیزی که برای تقویت آن به صورت موضعی مصرف شود را هم به راحتی جذب می‌کند.

ماسک کاغذی- 724press.com

اگرچه ذکر این نکته شاید خیال بسیاری را راحت کند که با استفاده از انواع مواد مغذی که به صورت کرم یا لوسیون در دسترس قرار دارند، می‌توان پوستی درخشان، سالم و صاف داشت اما باید به این نکته هم توجه کرد که استفاده از محصولات مراقبتی بی‌کیفیت هم می‌تواند به سادگی به پوست شما آسیب بزند.

مطلب مرتبط: از خواص و فواید هلو چه می‌دانید؟

بنابراین مهم است که برای انتخاب محصولات مراقبتی بسیار دقیق و محتاط باشید و سلامت پوست‌تان را به سادگی در معرض خطر قرار ندهید. اما اگر علاقه‌ای به محصولات تجاری و شیمایی ندارید هم نگران نباشید، هنوز هم راه‌هایی وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید درخشش طبیعی را به پوست‌تان بازگردانید.

هلو- 724press.com

درواقع مواد طبیعی بسیاری در یخچال یا قفسه‌های آشپزخانه وجود دارند که می‌تواند ضامنی برای حفظ کیفیت و درخشش پوست ما باشند و هلو یکی از آنها است. هلو میوه‌ای مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند باعث تقویت پوست شده و به صورت طبیعی رنگ صورت را روشن کند. به همین خاطر مدت‌ها است که از هلو در تهیه انواع ماسک‌های صورت خانگی استفاده می‌شود. در ادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توان در منزل ماسک صورت هلو درست کرد؟

درابتدا بهتر است اشاره کنیم شما می‌توانید از هلو در تهیه انواع ماسک با اهداف مختلف استفاده کنید که درادامه این مطلب از ۷۲۴پرس به مرور چند مورد از آنها خواهیم پرداخت.

طرز تهیه ماسک لایه بردار هلو و ماست

ماسک هلو و ماست و قلم مخصوص ماسک زدن- 724press.com

برای تهیه این ماسک صورت، شما فقط به یک قاشق غذاخوری هلو پوره شده و یک قاشق غذاخوری ماست غلیظ نیاز دارید.

حالا یک ظرف کوچک را انتخاب کرده و هلو و ماست را با هم مخلوط  کنید تا خمیری صاف و غلیظ تولید شود. اگر دوست دارد ماسک‌تان کمی قوام بیشتری داشته و چسبناک باشد می‌توانید مقداری عسل به مخلوط هلو و ماست اضافه کنید.

طبق معمول بهتر است قبل از استفاده از ماسک، ابتدا صورت خود را با آب و شوینده دلخواه‌تان بشویید تا همه آلودگی‌های سطحی پوست برطرف شده و اسکراب میوه‌ای شما با کیفیت بهتری عمل کند.

صورت‌تان را خشک کرده و ترجیحا کمی بخور بگیرید تا منافذ پوست باز و پاکیزه شود؛ سپس ماسک را روی صورت خود بمالید و با کمک نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید. سپس اجازه دهید این ماسک به مدت ۲۵ دقیقه روی صورت بماند، بعد صورت‌تان را با آب شسته و کمی مرطوب‌کننده روی پوست تمیز بمالید.

طرز تهیه ماسک مناسب برای جلوگیری از پیری پوست

ماسک با هلو- 724press.com

برای تهیه این ماسک ضد پیری شگفت‌انگیز و کارآمد به یک قاشق غذاخوری هلوی پوره شده، دو قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و چند قطره ویتامین E احتیاج دارید. برای این کار می‌توانید کپسول ویتامین E تهیه کرده و با سوراخ کردن آن، محتویاتش را به ماسک اضافه کنید. اگر از این ماسک به صورت منظم استفاده کنید، قطعا شاهد بهبود کیفیت پوست صورت و همینطور افزایش حالت کشسانی آن خواهید بود.

مطلب مرتبط: ۶ نکته ضد پیری که زیبایی روزمره شما را متحول می‌کند

برای آماده کردن این ماسک یک ظرف مناسب را انتخاب کرده و پوره هلو و بادام شیرین را داخل آن ریخته و کمی هم بزنید. سپس ویتامین E را اضافه کرده و کمی دیگر مخلوط کنید تا خمیری یکنواخت و رقیق به دست بیاید. باز هم قبل از استفاده صورت را شسته و کمی بخور داده و سپس با استفاده از دستان خود، ماسک را روی صورت‌تان مالیده و بیست دقیقه به آن استراحت دهید. سپس ماسک را کمی روی صورت ماساژ داده و در پایان آن را با آب بشورید.

طرز تهیه ماسک برای بهبود بافت و افزایش شفافیت پوست

پوره آناناس- 724press.com

یکی دیگر از ماسک‌های تهیه شده با هلو که دستور العملی بسیار ساده داشته و باعث بهبود درخشندگی پوست می‌شود. این ماسک همچنین سطح پوست را صاف و نرم می‌کند.

برای تهیه این ماسک به سه ماده ساده یعنی پوره هلو، پوره آناناس و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. آناناس و هلوی موجود در این ماسک با تیرگی پوست، رنگ ناهمگون و همچین وجود زخم‌های پوستی مقابله می‌کنند.

برای تهیه ماسک هم کافی است مواد را داخل یک کاسه ریخته و به خوبی هم بزنید تا خمیری روان و یک دست ایجاد شود. سپس بعد از شستن و بخور گرفتن، ماسک را روی صورت مالیده و اجازه دهید نیم ساعت بماند تا کامل خشک شود. سپس صورت‌تان را آب ولرم شسته و کمی مرطوب‌کننده روی پوست بزنید.

باور کنید این ماسک زیبایی چهره شما را دو برابر خواهد کرد.

استفاده از انواع ماسک‌های تهیه شده از هلو چه تأثیری روی پوست دارد؟

ماسک صورت- 724press.com

هلو به رفع مشکلاتی همچون خشکی پوست کمک کرده و باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود. این میوه شگفت‌انگیز نه تنها برای استفاده روی پوست‌های خشک و کم آب مفید است، بلکه به ترمیم و بازسازی بافت پوست هم کمک فراوانی می‌کند. هلو همچنین از پوست در برابر تأثیرات خارجی محافظت کرده و کیفیت آن را حفظ می‌کند.

مطلب مرتبط: راز پوست صاف، درخشان و بی‌ عیب و نقص زنان کره ای چیست؟

استفاده از انواع ماسک هلو باعث کاهش بروز چین و چروک و ایجاد خطوط ریز شده و درمقابل حالت کشسانی پوست را افزایش داده و باعث سفت شدن پوست می‌شود و از این طریق به کاهش سرعت اثرات پیری به ویژه روی پوست صورت کمک می‌کند. از سوی دیگر هلو به محو لکه‌های تیره و همچنین رفع آکنه کمک کرده و درخشندگی و شفافیت پوست را به همراه دارد؛ بنابراین حتی اگر قصد خرید محصولات تجاری را دارید، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که در ترکیب‌شان از هلو هم استفاده شده است.

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از مرور این سه نوع ماسک و همراهی با ما لذت برده باشید. آیا شما تجربه استفاده از ماسک‌های خانگی هلو را دارید؟ شما چه نتیجه‌ای گرفتید؟ فراموش نکنید تجربیات و نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.