این روزها که تقریبا دو ماه از فصل تابستان گذشته و کم کم میوه‌های فصلی از بازار ناپدید می‌شوند شاید آخرین فرصت برای تهیه انواع دسر و شیرینی‌های خوشمزه‌ای است که با انواع میوه‌های تابستانی تهیه می‌شوند. یکی از این میوه‌ها هلو است که می‌تواند انتخابی عالی برای استفاده در انواع شیرینی و دسر باشد. در مرور طرز تهیه نوعی دسر با هلو و دارچین با ۷۲۴پرس همراه باشید.

رول‌های دارچینی لذیذ که با مربای هلوی تازه و غلیظ پر شده و روی آن را لایه‌ای پنیر خامه‌ای خوشمزه پر کرده است، می‌تواند انتخابی عالی برای میان وعده‌ای جذاب باشد.

دسر با هلو- 724press.com

رول دارچینی با هلو می‌تواند همچنین یک صبحانه کامل تابستانی باشد، فرصتی برای دورهم جمع کردن اعضای خانواده و لذت بردن از بودن در کنار هم.

مطلب مرتبط: از خواص و فواید هلو چه می‌دانید؟

اما برای تهیه این دسر خوشمزه به چه موادی احتیاج داریم؟

مواد لازم برای تهیه خمیر

  • ۲ و یک چهارم قاشق چای‌خوری مخمر خشک فعال
  • یک دوم پیمانه آب گرم که دمای آن بین ۳۷ الی ۴۶ درجه باشد
  • نصف پیمانه مخلوطی از شیر و خامه (این محصول با عنوان half and half به صورت تجاری دردسترس است. اما اگر به این ماده دسترسی ندارید کافی است نصف پیمانه شیر و نصف پیمانه خامه سبک را با هم مخلوط کنید. سپس نصف پیمانه از این مخلوط را در تهیه خمیر استفاده کنید)
  • ۳ الی سه و نیم پیمانه آرد کامل و چند منظوره
  • ۲ قاشق غذاخوری کره که در دمای اتاق نرم شده باشد
  • یک سوم پیمانه شکر
  • یک قاشق چای‌خوری نمک
  • یک عدد تخم مرغ
  • ۲ قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

مواد لازم برای پر کردن رول دارچینی

  • ۳ قاشق غذاخوری کره
  • نصف پیمانه مربای هلو
  • یک فنجان هلوی تازه که به صورت باریک برش خورده باشد- می‌توانید از هلو با پوست یا پوست کنده استفاده کنید
  • نصف پیمانه شکر
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
  • ۲ قاشق چای‌خوری دارچین

رول دارچین با آیسینگ پنیر- 724press.com

مواد لازم برای رویه پنیری

  • ۱۰۰ گرم پنیر خامه‌ای که در دمای اتاق نرم شده باشد
  • ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری شیر
  • یک چهارم الی نصف پیمانه پودر قند- بسته به سلیقه شما

طرز تهیه

رول دارچین پر شده با میوه- 724press.com

در ابتدا کار را با آماده کردن خمیر شروع می‌کنیم. مخمر را داخل یک دوم فنجان آب گرم ریخته و حل کنید. به خوبی هم بزنید و وقتی حالت کف آلود پیدا کرد به این معنی است که مخمر شما فعال و آماده شده است (معمولا این مرحله چهار الی پنج دقیقه طول می‌کشد)؛ اگر مخمر حباب نزد یعنی مخمر شما از بین رفته و بهتر است از آن استفاده نکنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه مافین کدو حلوایی با دارچین

درحالی که مخمر در حال آماده شدن است، مخلوط شیر و خامه را برای چند ثانیه داخل مایکروویو گرم کرده یا داخل یک قابلمه کوچک ریخته و برای چند دقیقه روی گاز گرم کنید. این مرحله از آموزش ۷۲۴پرس مهم است، چون اگر شما مخمر را داخل مخلوط شیر و خامه سرد بریزید باعث شوکه شدن مخمر و از بین رفتن آن می‌شوید.

وقتی مخمر فعال شد، یک کاسه مناسب انتخاب کرده و مخمر را با مخلوط شیر و خامه، کره، شکر، نمک، تخم مرغ و عصاره وانیل را داخل آن ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید. حالا آرد را به آرامی به مخلوط فوق اضافه کنید. اگر از همزن برقی استفاده می‌کنید بهتر است ابتدا سه پیمانه آرد را آرام آرام اضافه کرده و غلظت خمیر را بسنجید و درصورت نیاز به آن مقدار بیشتری اضافه کنید.

رول دارچینی با رویه پنیری- 724press.com

وقتی خمیر حالت توپی مانند به خود گرفت آن را از کاسه خارج و روی سطح مسطح قرار دهید. اگر خمیر چسبناک بود، یک دوم پیمانه آرد اضافه را به آن اضافه کنید و کمی ورز دهید. اگر خمیر به دست نچسبید آماده است. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشی شده گذاشته و به مدت سه الی پنج دقیقه ورز دهید و درنهایت آن را به صورت توپ خمیری درآورده و داخل کاسه‌ای که آن را از قبل کمی با روغن چرب کرده‌اید، بگذارید و اجازه دهید به مدت دو الی دو ساعت و نیم درجای گرم بماند تا حجمش دو برابر شود.

بعد از آماده شدن خمیر آن را روی سطح آرد پاشی شده دیگری پهن کرده و آن را با وردنه پهن کنید تا مستطیلی در ابعاد ۳۵ در ۲۰ سانتیمتر به دست بیایید. حالا سه قاشق غذاخوری کره روی خمیر بریزید و آن را روی آن بمالید. سپس نصف فنجان مربای هلو را روی خمیر برید و درنهایت هلوهای خرد شده را به صورت یکنواخت روی مربا قرار دهید.

رول دارچینی پر شده با مربای هلو- 724press.com

درنهایت شکر سفید، شکر قهوه‌ای و دارچین را در کاسه دیگری مخلوط کرده و آن را روی سطح خمیر بپاشید. حالا خمیر را رول کنید و سپس به ۱۲ الی ۱۵ تکه برش بزنید. دقت کنید برش‌ها یک اندازه باشند. حالا دو قالب کیک ۲۲ سانتی را انتخاب و آنها را اسپری روغن چرب کنید. رول‌ها را داخل قالب‌های کیک قرار دهید، اما مراقب باشید از هم کمی فاصله داشته و به هم نچسبیده باشند. مجددا نیم ساعت اجازه دهید رول‌های دارچینی به حال خود بمانند تا کمی دیگر حجیم شوند.

مطلب مرتبط: طرز تهیه پای انبه

حالا دمای فر را روی ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سانتیگراد) تنظیم کرده و قالب‌ها را به مدت ۱۵ الی ۱۷ دقیقه یا تا زمانی که رول‌ها پخته و سطح‌شان طلایی رنگ شود، داخل فر قرار دهید. حالا نوبت تزئین رول‌ها با پنیر خامه‌ای است. برای این کار پنیر و شیر را با همزن بزنید تا یکنواخت شوند. سپس پودر قند را اضافه کرده و کمی دیگر هم بزنید. وقتی پخت رول‌های دارچینی تمام شد، این مایه را روی رول‌ها بمالید. دسر شما آماده است، نوش جان

رول دارچینی تازه با آیسینگ پنیر خامه ای- 724press.com

نکته:

  • اگر جای گرمی برای قرار دادن خمیر ندارید می‌توانید فر را با دمای ۱۷۰ درجه فارنهایت معادل ۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و سپس آن را خاموش کنید و سپس ظرف خمیر را آنجا بگذارید تا بالا بیاید. فراموش نکنید روی خمیر را با یک حوله که کمی مرطوب است، بپوشانید.
  • برای آماده کردن رویه پنیری ابتدا یک چهارم پیمانه پودر قند اضافه کرده و هم بزیند. اگر غلظت مایه کم بود باقی‌مانده پودر قند را اضافه کنید.
  • برای تهیه مایه اگر خامه رقیق در دسترس نبود از خامه غلیظ استفاده کنید، منتها به جای نصف پیمانه، یک چهارم شیر را با یک چهارم خامه غلیظ مخلوط کنید.

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از مرور این طرز تهیه و همراهی با ما لذت برده باشید. فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید.