مرغ از جمله مواد خوراکی است که دست شما را برای خلق انواع طعم و مزه باز می‌گذارد. هرچند بهترین راه برای بهره بردن هرچه بیشتری از خواص گوشت مرغ همراه کردن آن با بشقابی از سبزیجات مقوی و مغذی است که می‌تواند به بهترین شکل نیاز روزانه بدن شما را به املاح، مواد معدنی و ویتامین‌ها برطرف کند. دراین مجال با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید تا طرز تهیه نوعی خوراک مرغ با سس بالزامیک و ریحان خرد شده را مرور کنیم؛ طعمی دلچسب که قطعا برای‌تان خاطره انگیر خواهد بود.

به باور گروهی از پزشکان و متخصصان علم تغذیه گوشت سفید به مراتب مفیدتر از گوشت قرمز است. دراین میان گوشت مرغ به دلیل داشتن موادی مغذی همچون سلنیوم برای بهبود سلامت بدن بسیار مفید است. به ویژه اگر مرغ را همراه انواع سبزیجات تازه و مغذی سرو کنید تا به بهترین شکل ممکن از خواص آن بهره‌مند شوید.

خوراک مرغ، گوجه و مارچوبه- 724press.com

اما اگر از دستورهای تکراری تهیه خوراک مرغ و انواع چاشنی و سس‌های مرینیت خسته شده‌اید، شاید بد نباشد این دستور تهیه را هم امتحان کنید. ممکن است این همان طعمی باشد که خیلی وقت است به دنبالش هستید.

مواد لازم

  • یک چهارم پیمانه روغن زیتون فرابکر به اضافه دو قاشق غذاخوری روغن اضافه برای مصارف بعدی
  • ۳ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
  • ۱ قاشق غذاخوری سس خردل
  • یک کیلو ران مرغ با استخوان
  • یک عدد کدو سبز متوسط
  • مقداری گوجه گیلاسی، از وسط نصف شده
  • مقداری ریحان، خرد شده
  • پنیر پارمسان تازه به دلخواه، رنده شده
  • مقداری نمک و پودر فلفل سیاه تازه

طرز تهیه

خوراک مرغ و ریحان خرد شده با سبزیجات- 724press.com

ابتدا یک کاسه بزرگ برداشته و یک چهارم فنجان روغن زیتون را به همراه سرکه و خردل داخل آن ریخته و به خوبی هم بزنید تا یکنواخت شود. سپس ران مرغ با استخوان را داخل کاسه ریخته و به خوبی زیر و رو کنید تا تمام قسمت‌های آن به سس مرینیت آغشته شود. حالا در کاسه را بسته و آن را به مدت سی دقیقه الی چهار ساعت داخل یخچال بگذارید تا طعم مرینیت به خورد گوشت مرغ برود.

مطلب مرتبط: طرز تهیه گنوچی یا ناکی سیب زمینی با سس مرغ و اسفناج

فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۲۱۸ سانتیگراد معادل ۴۲۵ درجه فارنهایت قرار دهید. یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط گذاشته و دو قاشق روغن زیتون اضافی را داخل آن بریزید. گوشت مرغ را از کاسه بیرون آورده و مرینیت اضافی آن را گرفته و ران مرغ را از سمت پوست داخل ماهیتابه بچینید. هر سمت مرغ را حدود ۶ دقیقه سرخ کنید تا رنگ آن طلایی شود.

حالا یک سینی مناسب فر را انتخاب کرده و گوجه گیلاسی و کدوی خرد شده را داخل سینی بریزید. ران‌های مرغ را هم داخل سینی گذاشته و کمی نمک و فلفل روی آنها ریخته و سپس سینی را داخل اجاق بگذارید تا مرغ پخته شود (حدود پانزده دقیقه)

مرغ و سبزیجات- 724press.com

وقتی سینی را از فر بیرون آورده و مرغ و سبزیجات را داخل ظرف مخصوص چیدید، ریحان خرد شده و پنیر پارمسان رنده شده را روی آن ریخته، سپس سرو کنید. نوش جان

نکته

  • اگر تابه شما قابلیت استفاده در فر را دارد، می‌توانید مستقیما سبزیجات را داخل آن ریخته و بعد از اضافه کردن کمی نمک و فلفل، تابه را داخل فر بگذارید.
  • شما می‌توانید بسته به ذائقه خود از انواع سبزیجات در تهیه این خوراک استفاده کنید. همچنین اگر دوست داشته باشید می‌توانید آن را با برنج سرو کنید.

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از مرور این طرز تهیه و همراهی با ما لذت برده باشید. فراموش نکنید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید.