لازانیا یکی از خوراکی‌هایی است که پیر و جوان از امتحان کردن عطر و طعمش لذت می‌برند. خوشبختانه دست ما برای تهیه انواع لازانیا باز است، به طوری که شما حتی می‌توانید به جای استفاده از ورقه‌های لازانیای آماده از انواع سبزیجات مثل کدو سبز هم استفاده کنید. درادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید تا سبک دیگری از تهیه لازانیا را امتحان کنیم.

بچه‌ها همانقدر که از امتحان کردن غذاهای فست فودی یا خوراک‌های پرپنیر لذت می‌برند، ممکن است روی خوش به مزه کردن طعم سبزیجات از خود نشان ندهند. اما از آنجایی که مصرف انواع سبزیجات برای سلامت آنها ضروری است، خوب است که با استفاده از غذاهای محبوب‌شان، انواع سبزی را هم به رژیم غذایی روزانه اضافه کنیم.

لازانیا با کدو سبز- 724press.com

لازانیا با کدو یکی از همین خوراکی‌هایی است که می‌تواند این کار را برای‌مان انجام دهد. البته شما می‌توانید با استفاده از اطلاعات و تجربیات خود از مواد غذایی مورد علاقه کودک دلبندتان تاحدی دستور تهیه این خوراک را تغییر داده و مواد غذایی محبوب را جایگزین مواد اصلی کنید.

مواد لازم

  • ۶ عدد کدو سبز بزرگ
  • مقدار دلخواه پنیر بز یا پنیر ریکوتا
  • ۴/۳ پیمانه پنیر پارمسان رنده شده
  • ۲ عدد تخم مرغ بزرگ
  • نصف قاشق چایخوری پودر سیر
  • مقداری نمک
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • یک پیمانه سس مارینارا
  • یک پیمانه پنیر موزارلا یا پنیر پیتزای رنده شده

طرز تهیه

لازانیا کدو با گوشت

در ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت معادل ۲۰۴ درجه سانتیگراد تنظیم می‌کنیم. حالا کدو سبزها را بعد از شستن به صورت نوارهای با صخامت کم برش دهید. برای اینکار می‌تواند از چاقو پوست‌کن هم استفاده کنید. بعد از ورقه کردن کدوها آنها را روی حوله کاغذی قرار دهید تا رطوبت و آب اضافی آنها گرفته شود.

مطلب مرتبط: طرز تهیه لازانیا، خوراکی که کودک درون شما را شاد می‌کند

در یک کاسه یا ظرف مناسب دیگر پنیر ریکوتا، نصف پیمانه پنیر پارمسان، تخم مرغ و پودر سیر را با هم به خوبی مخلوط کنید. درنهایت مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید تا طعم دار شود.

لازانیا حلزونی با سبزیجات- 724press.com

مقداری سس گوجه فرنگی یا همان سس مارینارا که قبلا طرز تهیه آن را با شما مرور کرده‌ایم را کف ظرف مخصوص فر پخش کنید. حالا یک برش کدو سبز برداشته و کمی از سس روی آن ریخته و با پشت قاشق پخش کنید و درادامه کمی از مخلوط ریکوتا را روی آن ریخته و با موزارلا بپوشانید و درنهایت آن را به صورت حلزونی پیچیده و به خوبی محکم کنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه سس ایتالیایی مارینارا در خانه

همه کدوهای ورقه شده را به همین شکل آماده کرده و درکنار هم روی سس پخش شده کف ظرف قرار دهید. درنهایت باقی مانده سس و یک چهارم فنجان پارمژان رنده شده را روی آن بپاشید. ظرف را به مدت بیست دقیقه داخل فر بگذارید تا کدو سبزها نرم و پنیر ذوب شود. خوراک لازانیای سبز شما آماده است. نوش جان

به خودتان سخت نگیرید، اگر دوست دارید کدو سبز را با مواد دلخواه دیگر پر کنید، همچنین در صورت علاقه می‌توانید به جای کدو سبز از ورقه‌های بادمجان هم استفاده کنید. همچنین می‌توانید داخل کدو را با مایه گوشتی هم پر کنید.

لازانیا با کدو سبز، پنیر پیتزا و سس مارینارا- 724press.com

نظر شما در مورد این سبک لازانیای گیاهی چیست؟ آیا شما هم به این سبک غذاهای فوری و پرپنیر علاقه دارید؟ خوشحال می‌شویم شنونده نظرات شما عزیزان باشیم، حتما پیشنهادت خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.