اگرچه تابستان هنوز از راه نرسیده است و ما در حال سپری کردن ماه دوم بهار هستیم، اما گرمای  هوا در برخی از مناطق تاحدی بالا رفته است که مردم به سراغ روغن کاری کولرها رفته‌اند. بله، تابستان زودتر از آن چیزی که انتظارش را داشتیم از راه رسیده و مشغول قدرت نمایی است، اما برای مواجه شدن با این گرمای شدید چه چیز دلچسب‌تر از نوشیدن یک لیوان شربت خنک و گوارا است که عطش ما را فرونشانده و خنک‌مان کند؟ و چه چیز بهتر از اینکه این شربت خانگی و فاقد انواع مواد مضر و افزودنی باشد.

حسن استفاده از شربت‌های خانگی، جایگزین کردن آنها با شکر است. شما می‌توانید هنگام درست کردن پنیکیک یا وافل مقداری شربت روی آنها بریزید یا کمی را با ماست مخلوط کنید. شربت را به آب اضافه کرده و نوشیدنی خنک و دلچسب داشته باشید و درنهایت از آن برای شرین‌تر کردن و طعم بخشیدن به انواع سس‌ها استفاده کنید.

شربت سیب-724press.com

نکته دیگر اینکه در تهیه این شربت ابدا از قند یا شکر استفاده نمی‌شود و شیرینی محصول نهایی ناشی از قند خود میوه است. درنتیجه شربت خانگی در مقایسه با نمونه‌های کارخانه‌ای که حاوی قند‌های تصفیه شده و مضر است، انتخاب بهتری است. اما این شربت خوشمزه و مفید را چطور تهیه کنیم و برای آماده کردن آن به چه موادی احتیاج داریم؟ درادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید.

مواد لازم

شاید باورتان نشود اما تمام چیزی که برای تهیه این شربت به آن نیازمند هستید، ۳ کیلوگرم سیب است. هرچقدر سیب شما طعم و مزه شیرین‌تری داشته باشد، شربت شما هم شیرین‌تر خواهد بود

طرز تهیه

شربت سیب خانگی-724press.com

طرز تهیه این شربت بسیار ساده است. برای شروع سیب‌ها را داخل آبمیوه گیری ریخته و آب آنها را بگیرید. می‌توانید با استفاده از یک صافی مناسب یا یک تک پارچه توری آب سیب را صاف کنید تا ناخالصی و کف آن گرفته شده و آبمیوه صاف و زلال نصیب شما شود.

مطلب مرتبط: آیا خوردن یک عدد سیب در روز شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز می‌کند؟

حالا یک ماهیتابه یا قابلمه مناسب را روی شعله متوسط اجاق گاز قرار داده و آب سیب را داخل آن بریزید. می‌توانید دراین مرحله هم برای اطمینان خاطر بیشتر آب سیب را از داخل یک تنظیف داخل قابلمه بریزید. به آب سیب یک ساعت زمان بدهید تا به آرامی روی شعله بجوشد و غلظت پیدا کند. در طول این مدت آبی سیب را هم زده و با استفاده از قاشق یا هر وسیله مناسب دیگر کف جمع شده روی آب سیب را از کناره‌های ظرف برداشته و دور بریزید.

بعد از حدود یک ساعت از جوشاند آب سیب، شربت حاصله باید تاحدی غلیظ شده و از حجمش کاسته شده باشد، البته هنوز حال روان و مایع مانند خود را حفظ کرده است. با استفاده از قشق کمی از شربت را برداشته رو روی سطح بشقاب سرد بکشید و به آن یک دقیقه زمان دهید تا کمی خنک شود. حال اگر انگشت خود را روی آن کشیدید و خطی در میان آن ایجاد شد اما با مرور زمان جای آن پر نشد یعنی شربت شما آماده است.

شربت سیب خانگی بدون شکرشربت سیب-724press.com

شربت آماده شده را به مدت ده دقیقه کنار بگذارید تا کمی خنک شود، سپس آن را داخل ظرف شیشه‌ای دلخواه ریخته و داخل یخچال بگذارید. این شربت را می‌توانید به مدت سه ماه در یخچال نگهداری کنید و حتی می‌توانید آن را داخل فریزر هم گذاشته و مجمد کنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه اسموتی لذیذ ماست و انبه، ویژه فصل تابستان

برای این کار می‌توانید شربت را داخل قالب یخ ریخته و داخل فریزر قرار دهید و در زمان لازم با خیال راحت از آن استفاده کنید. نوش جان

هر لیوان شربت حاوی این مواد است:

۲۹ کالری، ۰.۱ چربی، یک میلی‌گرم سدیم، ۱.۴ گرم فیبر، ۵.۸ گرم قند و ۰.۲ گرم پروتئین

به پایان این مطلب رسیدیم، شما تاچه حد به درست کردن شربت‌های ساده و سالم خانگی علاقه دارید؟ دستور تهیه کدام شربت را بیشتر می‌پسندید؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام هم درمیان بگذارید.