حالا که فصل بهار است و انواع سبزیجات تازه دردسترس است، زمان خوبی است که برنامه غذایی روزانه خود را با دستورهای پخت جدیدتر بیاراییم. اگرچه هوا گرم است و شاید سوپ گزینه مناسبی نباشد اما حیف است که از سبزیجات تازه و خوشمزه این فصل در تهیه انواع سوپ بهره نبریم. درادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید تا یک دستور تهیه ساده سوپ سبزیجات را مرور کنیم که در تهیه آن می‌توان از بهترین سبزیجات فصلی بهره برد.

سبزیجات لذیذ و مغذی بسیاری اکنون به بازار آمده‌اند که هرکدام به دلیل تنوع مواد مفید از جمله ویتامین و مواد معدنی و البته آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند انتخابی ایده‌آل برای منوی غذایی روزانه ما باشند.

سوپ سبز با تزئین نان برشته-724press.com

این روزها که کرونا همچنان در ایران قدرت نمایی می‌کند، مهم است که با تغذیه سالم بدن خود را قوی نگاه داریم و برای این کار چه چیز بهتر است از اضافه کردن سبزیجات تازه به برنامه غذایی خانواده که می‌تواند نقشی مهم در بهبود کیفیت سلامت عزیزان شما داشته باشد.

مطلب مرتبط: از خواص تره فرنگی چه می دانید؟

دراین مجال به دستور تهیه نوعی سوپ سبزیجات می‌پردازیم که تهیه آن بسیار آسان است اما در مقابل ارزش غذایی مناسبی دارد.

مواد لازم

  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • مقداری کره
  • سه عدد تره فرنگی، آنها را شسته، برگ‌های قدیمی و پژمرده را جدا کرده و مابقی را خرد کنید
  • ۲ حبه سیر، خرد شده
  • ۱.۵ لیتر آب مرغ یا آب سبزیجات
  • ۲۰۰ گرم نخود فرنگی منجمد یا تازه
  • دویست گرم بیبی اسفناج
  • ۵۰ گرم مخلوط مغزهای دلخواه مثل کنجد، آفتابگردان و غیره
  • ۲ برش نان مناسب سرو با سوپ بسته به سلیقه و ذائقه خودتان

طرز تهیه

سوپ نخودفرنگی-724press.com

برای شروع دو قاشق روغن زیتون و مقدار دلخواه کره را در یک ماهیتابه بزرگ ریخته و روی شعله متوسط قرار دهید. درادامه تره فرنگی را به همراه سرانگشت نمک داخل ماهیتابه بریزید و کمی تفت دهید. با ملایمت هم بزنید و این کار را برای ده دقیقه ادامه دهید تا بافت تره فرنگی نرم شود. حالا نوبت اضافه‌کردن حبه سیر رنده شده است، برای چند دقیقه دیگر مواد را تفت بدهید. درنهایت آب مرغ یا سبزیجات را داخل ظرف ریخته و اجازه دهید به قل قل کردن افتاده و بجوشد.

مطلب مرتبط: طرز تهیه سوپ پیاز

در مرحله بعد نوبت اضافه‌کردن نخود فرنگی و اسفناج است؛ در همین مرحله می‌توانید نان را هم به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید برای پنج دقیقه به صورت سوزنی بجوشد. حالا با استفاده از مخلوط کن یا گوشت‌کوب برقی مایه سوپ را به اندازه‌ای مخلوط کنید تا به سوپی با بافت نرم و خامه‌ای تبدیل شود. کمی از سوپ بچشید و درصورت تمایل نمک یا فلفل اضافه کنید.

سوپ نخود فرنگی-724press.com

سوپ را روی شعله کم بگذارید تا همچنان گرمای آن حفظ شود، حالا داخل یک ماهیتابه دیگر یک قاشق روغن زیتون ریخته و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. حالا مغزها را به همراه سرانگشت نمک به آن اضافه کنید و تفت دهید. مرتب هم بزنید تا مغزها فقط بوداده و برشته شوند اما نسوزند. درنهایت زمانی که رنگ آنها کمی قهوه‌ای شد و رایحه برشته پیدا کردند آنها را از روی شعله بردارید. سوپ را داخل کاسه‌های مخصوص سرو بریزید و روی آنها را با دانه‌های ترد و برشته  و کمی روغن زیتون تزئین کنید. سوپ آماده سرو است، نوش جان

نکته:

  • درصورت تمایل می‌توانید در کنار سوپ از نان برشته هم استفاده کنید، همچنین می‌توانید مقداری خامه روی سوپ بریزید و بعد سرو کنید.
  • اگر دوست دارید می‌توانید در کنار آب مرغ، از گوشت سینه مرغ ریش ریش شده هم داخل سوپ یا برای تزئین بهره ببرید. همچنین ریختن چند عدد نخود فرنگی پخته روی سوپ آماده هم می‌تواند انتخابی مناسب باشد.

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. فراموش نکنید نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.