کمتر کسی است که از فواید گنجاندن ماهی در برنامه غذایی روزانه مطلع نباشد. انواع ماهی به دلیل داشتن مقادیر مناسبی امگا 3 برای سلامتی عمومی بدن بسیار مناسب هستند. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند که بهتر است دست کم دو مرتبه در هفته از ماهی در رژیم غذایی روزانه استفاده کنیم. اگرچه ما اغلب از ماهی به شکل سرخ شده استفاده می‌کنیم اما شما می‌توانید ماهی را به اشکال دیگر هم تهیه و سرو کنید. دراین مجال با ۷۲۴پرس در مرور یکی از این دستور تهیه‌ها همراه باشید.

حتما اسم پای را بسیار شنیده‌اید؛ اگرچه اولین تصور ما از پای نوعی شیرینی است اما باور کنید که می‌توان انواع سبزیجات و حتی مواد پروتئینی را هم به شکل پای تهیه و میل نمود. به عنوان مثال پای ماهی لذیذ که می‌تواند یک وعده غذایی مناسب باشد.

پای ماهی با رویه برشته-724press.com

مواد لازم

  • ۲۵۰ گرم برگ اسفناج شسته شده- می‌توانید از بیبی اسفناج هم استفاده کنید
  • ۴۵۰ گرم سیب زمینی کوچک
  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۳۰۰ گرم فیله ماهی سفید بدون استخوان- ماهی را به قطعات بزرگ برش دهید
  • ۱۰۰ گرم خامه نیمه چرب یا خامه ترش
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • مقدار دلخواه آبلیمو
  • مقداری نمک و فلفل برای مزه دار کردن

طرز تهیه

طرز تهیه پای ماهی با انواع سبزیجات-724press.com

در ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم می‌کنیم. یک کتری پر از آب را روی شعله زیاد قرار می‌دهیم تا آب به مرحله جوشیدن برسد. حالا یک آبکش را داخل یک قابلمه یا هر ظرف مناسب دیگری قرار می‌دهیم و اسفناج‌ها را داخل آن می‌ریزیم. یک قابلمه را هم روی گاز قرارداده و سیب زمینی‌ها را داخل آن می‌ریزیم. 

مطلب مرتبط: طرز تهیه ماهی سالمون خوابانده شده در چغندر

مقداری از آب جوش را روی سیب زمینی‌ها بریزید؛ به طوری که روی آنها را کاملا بپوشاند و باقیمانده آب را روی اسفناج‌ها بریزید تا حالت پژمردگی پیدا کنند. حالا شعله زیر قابلمه محتوی سیب زمینی را روشن کنید و صبر کنید تا سیب زمینی‌ها به خوبی بپزد. این مرحله معمولا بین هشت الی ده دقیقه طول می‌کشد. سپس آنها را داخل آبکش بریزید تا آب اضافی آنها کاملا خارج شود. سپس سیب زمینی‌ها را پوست کنده و به خوبی پوره کنید تا نرم و لطیف شوند.

آب اضافی اسفناج‌ها را هم بگیرید و و اجازه دهید کمی خنک شوند. بهتر است پس از خنک شدن یک بار دیگر اسفناج‌ها را با کمک دستان‌تان کمی فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. حالا دو ظرف کوچک یا یک ظرف متوسط مناسب پخت در فر را انتخاب کنید. کف آن را کمی چرب کنید، مقداری اسفناج را کف ظرف ریخته و پخش کنید. سپس تخم مرغ‌ها را شکسته و روی اسفناج‌ها بریزید و با کمک چنگال کف ظرف پخش کنید و درنهایت روی آنها مقداری نمک و فلفل بریزید تا مزه‌دار شوند.

طرز تهیه پای ماهی و اسفناج-724press.com

حالا نوبت اضافه کردن ماهی است. ماهی را روی مخلوط اسفناج و تخم مرغ قرار دهید. در یک ظرف دیگر خامه ترش را با آبلیموی تازه مخلوط کرده و درنهایت روی ماهی ریخته و با کمک قاشق پخش کنید و درنهایت کار را با ریختن پوره سیب زمینی روی مواد پایان دهید. حالا کمی روغن زیتون روی سیب زمینی‌ها بریزید و ظرف را داخل فر قرار دهید. بعد از ۲۰ الی ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که روی پای ماهی ترد و طلایی شود آن را بپزید.

توجه کنید که قبل از بیرون آوردن ظرف سس موجود در آن به حالت حباب زدن بیفتد. ظرف را بعد از بیرون آوردن از فر برای چند دقیقه کنار گذاشته و سپس مستقیما سرو کنید. نوش جان

ارزش غذایی:

این غذا حاوی ۵۲۹ کالری، ۲۲ گرم چربی، ۴۱ گرم کربوهیدرات، ۶.۵ گرم چربی، ۴.۹ گرم فیبر، ۴۴ گرم پروتئین و یک گرم سدیم است.

نکته:

  • شما می‌توانید از هر نوع ماهی برای تهیه این غذا استفاده کنید از جمله ماهی آزاد، ماهی دودی، ماهی خال مخالی به شکل معمولی یا دودی و حتی میگو، این دیگر به سلیقه و ذائقه خودتان بستگی دارد
  • برای استفاده از سبزیجات مورد علاقه خود هیچ نگرانی نداشته باشید. درصورت تمایل می‌توانید از هویج، نخود فرنگی یا هر سبزی دلخواه دیگر در تهیه این خوراک استفاده کنید

امیدوارم از این مرور کوتاه و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.