اگر از امتحان کردن غذاهایی کشورهای دیگر لذت می‌برید حتما خوراک‌های عربی را هم امتحان کردید. یکی از این خوراکی‌های خوشمزه هوموس (Hummus) است که تقریبا می‌توان آن را به تنهایی یا در کنار مواد غذایی دیگر امتحان کرد. سادگی مراحل آماده کردن در کنار دردسترس بودن مواد لازم برای آماده کردن باعث شده است هوموس همیشه بخشی از سینی مزه یا دیپ درنظر گرفته شود. اگر دوست دارید هوموس را با حال و هوای لبنانی تهیه کنید، در ادامه با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید.

هوموس واژه‌ای عربی برای نخود یا لوبیای گاربانزو است. هوموس یک خوراکی لذیذ است که به صورت سنتی در بسیاری از مناطق عرب نشین خورده می‌شود؛ هرچند ممکن است در نحوه تهیه یا سرو آن تفاوت‌های جزئی وجود داشته باشد که آن‌ها را با هم متفاوت می‌کند.

هوموس لبنانی با ارده و سیر- 724press.com

نوعی که در این مجال همراه شما با مرور دستور تهیه آن خواهیم پرداخت درست کردن هوموس به سبک لبنانی است. این نوع هوموس را معمولا به همراه نان پیتا سرو می‌کنند که پیش از این دستور پخت آن را با شما درمیان گذاشته‌ایم. البته از آنجایی که مدتی است هوموس به فرهنگ غذایی مغرب زمین هم راه پیدا کرده است، شیوه سرو آن تغییر کرده و مردم امروز تقریبا آن را با همه چیز می‌خورند و می‌توان هوموس آماده را در فروشگاه‌های بزرگ هم پیدا کرد.

مطلب مرتبط: چطور تبوله درست کنیم؟

البته فراموش نکنید که هیچ خوراکی شرکتی و کارخانه‌ای طعم و مزه غذاهای خوشمزه خانگی را ندارد؛ پس به جای استفاده از انواع هوموس بسته‌بندی آستین‌هایتان را بالا بزنید و خودتان دست به کار شوید. باور کنید نه به مواد زیادی احتیاج دارید و نه زمان زیادی برای تهیه هوموس نیاز است. در ادامه با ۷۲۴پرس در مرور طرز تهیه هوموس لبنانی همراه باشید.

مواد لازم

هوموس با نخود- 724press.com

  • ۲ پیمانه نخود- پخته یا به صورت کنسروی، آب آن را نگه دارید
  • آب یک عدد لیمو
  • ۲ حبه سیر، پوست‌کنده
  • ۲ قاشق غذاخوری ارده
  • نمک برای طعم دار کردن
  • روغن زیتون برای تزئین هنگام سرو
  • مقداری پاپریکا برای گارنیش

طرز تهیه

هوموس با روغن زیتون و پاپریکا- 724press.com

نخودها را در یک کاسه بزرگ بریزید، اگر قصد استفاده از مخلوط کن را دارید می‌توانید نخودها را مستقیم در محفظه مخلوط کن بریزید. در ادامه آبلیموی تازه را به همراه ارده و دو حبه سیر به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. کمی نمک اضافه کنید و آرام آرام آب نخودی که کنار گذاشتید را به مایه فوق اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که مایه حالتی خامه‌ای و لطیف پیدا کند.

مطلب مرتبط: طرز تهیه خوراک لوبیا سفید و قارچ با سس لذیذ مارینارا

کمی از آن را بچشید و درصورت نیاز طعم‌دهنده دلخواه خود را به آن اضافه کنید. می‌توانید کمی آبلیمو یا چند حبه سیر دیگر به آن بیفزایید. اینها دیگر به سلیقه خود شما بستگی دارد. در نهایت هوموس را برای آخرین بار مخلوط کرده و سپس در ظرف سرو بریزید. برای تزئین کمی روغن زیتون روی آن ریخته و مقداری پودر پاپریکا روی آن بپاشید و درنهایت آن را در کنار نان پیتای گرم سرو کنید. نوش جان

هوموس با تزئین مغزها- 724press.com

نکته:

  • اگر مخلوط کن ندارید نگران نباشید؛ شما می‌توانید همین مراحل را با استفاده از غذاساز هم انجام دهید. همچنین استفاده از گوشت‌کوب برقی هم گزینه‌ی مناسب دیگری است. ابتدا نخود را به همراه سیر و لیمو اضافه کرده و درنهایت مواد دیگر را اضافه کنید.
  • نگران استفاده بیش از اندازه سیر در این خوراکی لذیذ نباشید. به عبارتی هرگز اضافه‌کردن سیر بیشتر هوموس شما را خراب نخواهد کرد. درنتیجه اگر حس می‌کنید طعم سیر هوموس به اندازه دلخواه‌تان نیست بدون نگرانی یک حبه سیر دیگر اضافه کنید.
  • در کنار روغن زیتون و پاپریکا شما می‌توانید از آووکادو و فلفل دلمه‌ای هم در کنار هوموس استفاده کنید.

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم این خوراکی لذیذ و بسیار پرطرفدار را در منزل تهیه کرده و از طعم آن در کنار خانواده و عزیزان‌تان لذت ببرید. ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات سازنده شما عزیزان هستیم، حتما آن را با ما در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید.